Tråden om HV71

Jag är helt emot en kvalserie där förutsättningarna är så olika ekonomiskt. I nästan alla idrotter har man upp och nedflyttning och inget konstigt alls med det. Hade vi varit i allsvenskan hade vi nog tyckt annorlunda. Bra med rörelse, egoistiskt att vilja cementera ett nuläge.

12 lag i SHL och 12 lag i allsvenskan tycker jag. Pengarna fördelas jämnare då, två bra elitserier i svensk hockey.

Vinnaren i Play Off allsvenskan går upp som idag och förloraren i Play Out åker ut som idag, jättebra.

Det man kan lägga in är att vinnaren i Play Out möter förloraren i Play Off som en krydda.

4 gillningar

Jag tror man kommer utöka SHL med två lag vid nästa möte, men det kommer nog ta ett år till innan det är implementerat (och öka pengar lite grann till HA så de kan flytta upp två lag till dit från undre serier, alternativt bara minska HA med två lag)

Slå ihop SHL och HA, bilda ett North conference och ett south där man möter de inom konferensen fler gånger (tex 4, 2 hemma 2 borta) än de i andra (tex 2, 1 hemma 1 borta.)

Blir fler kortare resor och färre långa, fler matcher med mer känslor. Intressantare att möta tex Rögle än Luleå.

Behåll play out eller dylikt så man inte stänger ligan utan möjligheten för nyare lag att ta steget upp fortsätter finnas samtidigt som lag inte kan sälja av sina dyrare spelare när 1/3 av säsongen är kvar utan man måste behålla truppen för att kunna spela sig kvar. Öka antal lag som åker ur (2 från varje conference alt 1 från varje)

Fördela tv-pengarna rakt av bland alla lagen. Fler lag som får ta del av kakan och tror hockeyettan skulle även den få sig ett lyft då det skulle bli näst högsta serien i Sverige.

Blev väldigt OT nu men ville bara komma med min syn på det då diskussionen redan var startad

7 gillningar

Hur ser det ut i styrelsen numera? HV71 har de senaste ~5 åren gjort flera upprepade felrekryteringar på samtliga ledande positioner. Kulturen som satt klubben i nuvarande situation är uppenbarligen fortfarande kvar, eftersom inget har förändrats. Vad är det som håller den vid liv? Hur många behöver bytas ut innan saker börjar ändra sig, på riktigt?

1 gillning

Nej fy. Åka runt och möta Vimmerby etc i en så kallad ‘högsta serie’. Det sänker standarden på högstaligan markant. Då hade jag tappat gnistan helt. Vi har inte många elitlag med muskler osv.

1 gillning

Möter hellre Vimmerby ena veckan för att nästa vecka möta Frölunda än samma sak med Luleå. Fler matcher närmare klubbarna ge större möjlighet att dra med sig sitt bortafölje. Inte många som sätter sig i bussen/bilen/flyget från Malmö upp till Skellefteå för att se en match och tvärt om.

1 gillning

Nu spårar vi. Det finns en tråd om detta. Leta reda på den.

2 gillningar

Alltså. Jag trodde det på riktigt inte gick att bli mer indolent som förening, men den senaste veckan har jag aldrig sett något så passivt på planen, i coachingen eller i klubbstyrningen på jag inte hur många år.

Det är INGA markeringar att resultatet är oacceptabelt.

Antingen kan coachen skicka spelare åt fanders för att markera att de presterar för dåligt.

Om inte coachen agerar kan ledningen skicka coachen åt fanders för att den inte levererar.

Om de inte gör det, kan de själva avgå för att visa att de inte når sina egna mål.

Inte ett pip.

11 gillningar

Man kan konstatera att AB tillsammans med övriga coacher inte har nycklarna att få till ett bra spel med detta laget. Man har haft gott om tid att lösa det, men inte lyckats.

Faktum är att spelet ser lika illa ut ikväll som i omgång 1. Ingenting har alltså utvecklats förutom PP.

Spelet i 5 mot 5 är under all kritik. Man blir oerhört långa och osynkade i offensiven.
Det straffar också defensiven där Hv:s forwards blir osynliga, veka och på efterkälken.

Man borde ändå lyckas få till någorlunda hyggligt spelförstörande spel i mittzon, men motståndarna fortsätter att rinna igenom hur lätt som helst för att direkt skapa tryck mot oss. Så uselt.

Jag tror fan jag hade kunnat få det att se bättre ut själv.

Nåt måste hända på coach-sidan nu under uppehållet, annars kommer vi troligtvis åka ut.

Ser Liljander vad jag och många andra ser?
Upp till bevis. Agera och leverera!

3 gillningar

Nej det är sannerligen märkligt att det inte sker en enda markering. Men anledningen är väl att de som ska markera som vanligt inte fattar nånting i HV. Ett gäng totala klåpare utan nån som helst kunskap om nånting vad det verkar. Frågan är var valkommitté m fl hittar alla dessa pajasar.

Farsartat.

6 gillningar

kommer nästa förlängning av AB snart?

1 gillning

Just nu kval mot Linköping. Det är en käftsmäll bara att åka ut ur SHL men tanken att göra det mot Silverklubben, jag spyr…

Nej vi tar aldrig silver i bäst av sju😣 De är inte bra men så som de spelade idag mot Rögle så är de mil bättre än oss iaf…

Jag var inte så imponerad av Liljanders intervju. Ha sa några klyschor följt av “så att e” ungefär 50 gånger.

1 gillning

Men det finns ju saker att göra nu!!

• Hämta hem Träff och Hugo P för i helvete!
  • Hämta hem Fransson
  • Ut med Tikka
  • Ut med Engsund

Agera för i helvete!!!

16 gillningar

Undrar hur diskussionerna går internt.

ANton är våran framtid

Sponsorerna sitter med armarna i kors och är glada så länge dom får äta frukost med gänget lite då och då?

Och lira lite golf.

Dom kan ju ställa lite krav.

Publiken kommer ju inte sluta komma.

Klacken kommer fortsätta.

Vackert i sig men i detta läget kanske en tydlig markering är det ända som kan få saker att om möjligt hända???

3 gillningar

Tänkte komma tillbaka lagom till slutspurten men känner att kvalet är klart redan. Vad som felar vet jag inte men HV har för låg högstanivå.

Streaken på 7-8 matcher var väl det roligaste man vart med om på länge men det kände som vi kom undan varje match med nöd och näppe. Senaste streaken på 3 vinster känns som maximalt flyt utan dess like.

PP är det enda HV har och utan det skulle vi ligga minst 10 poäng längre ner. Allt annat är flera gånger sämre än alla andra lag. Blomqvist har tyvärr misslyckats åt båda hållen. Vi skapar inget framåt och gör massvis med misstag bakåt.

Det är iaf spännande med kval istället för ingenting så det är ju positivt ^^

3 gillningar

Alla: nu kan det inte bli värre!

HV: hold my beer!

De här mentala dvärgarna kommer aldrig att komma igen. Så bottenlöst uselt. Sämre än nånsin.

4 gillningar