Skulle tippa på “Det är viktigt med kontinuitet”
Tycks dock inte gälla serietillhörigheten tyvärr.
Skulle tippa på “Det är viktigt med kontinuitet”
Tycks dock inte gälla serietillhörigheten tyvärr.
Och för låg lägstanivå.
Det är bara att gratulera de andra lagen. Kvalet kommer sluta 4-0 till vilka det än blir. HV har noll att komma med.
Det är knappast lagets som i spelarnas fel när det sett ut så här sista åren. Det är hur laget sätts ihop, hur man spelar, coachas… självbilden.
Och som nån skrev, även vi fans har en felaktig självbild kring klubben. Bara inse vi är ett bottenlag som blixtrar till ibland. Bra spelare som vi kanske har spelar ingen roll. Det är en läxa. Man kan lägga ut hur mkt pengar som helst men har man inte gått grundkurserna innan man börjar handla kan det kvitta.
vi tar inget lag i bäst av sju, vi kan inte ens ta ett lag i bäst av tre perioder…
Det har ju hänt minst sagt märkliga saker i HV förr och vi har fått utstå både kritik och hån i media. Inte oförtjänt.
Men att förlänga Blommans kontrakt med 1,5 år kvar för att några veckor senare ge honom kicken finns inte på kartan. Hela hockeysverige kommer implodera och HV kommer aldrig våga.
Det är inte enkom Blommans fel att det ser skit ut. Spelarna har absolut ett ansvar att ha rätt inställning, vara noggranna och minimera misstag. Därtill lider vi av vissa galna kontrakt a’la Nubben som inte platsar.
Men om spelarna inte klarar av att följa spelsystemet och game-plan, så faller ansvaret på Blomman att agera. Antingen genom att bänka de spelare som inte kuggar i eller genom att sätta ett system som laget kan hantera.
Samma sak om det brister i inställning. Är det enskilda spelare; bänka. Men om det är stora delar av laget så landar det återigen på Blomman. Då har han tappat laget.
Spelet i 5 vs 5 suger. Vi är lättlästa och idéfattiga. Vi förändrar sällan en matchbild i positiv riktning om vi kommer in snett från början. Förlorar coachmatchen mot andra lag.
Vad händer under uppehållet?
Intressant o se hur ni tänker.
Att ingenting händer ser jag inte som ett alternativ. Inte ens HV kan blunda för detta haveri längre och kommer inte göra det.
Att AB får gå ser jag inte heller som ett alternativ. Här kommer HV fortfarande blunda.
Så för mig återstår ny ledare i staben och någon värvning.
hv har stoppat huvudet i sanden de ser inte vad problemet är
Som sagt. Hade jag varit styrelsen hade jag för en vecka sedan tillsatt en extern haverikommission för att ta reda på var det brister.
Men eftersom ingen av oss här har den makten: om några dagar, när jag känner någon sorts ork igen, kanske vi kan börja titta på vilka återkommande faktorer som varit gemensamt i HV under de senaste åren.
Fan vad SKÖNT!
Valde bort att se matchen idag.
Det ska jag fortsätta med.
Så oerhört befriande att slippa all ångest och uppgivenhet.
En riktigt bra lördag med familjen istället. På is, snart mer rörlig än TT!
Imorgon ryker TV4Play. Match 7 i Play-out så duger en fulstream.
Blir det billigare säsongskort nästa år i HA?
Väljer glädjen, ser hellre att HV får börja om, ordentligt.
En fortsättning på det stora eländet klarar jag mig fint utan.
SKÅL FÖR ALLSVENSKAN!!
Man fick ju svara på flera alternativ!!!
Jag kräver coaches challenge!
Vi kör inte med det i Sverige.
Nån gång ibland tar vi ett lag i bäst av 10 minuter men sen så tappar vi det.
Tror HV vinner kvalet. PP avgör. Det är min magkänsla. Motstånd blir LHC.
Nej. Vi åker ur med dunder och brak. 0-4. Vi har inte i shl att göra. Punkt.
Sorry.
Min 2000 liters flaska med Copium är slut.
Det här laget åker ut i 4 raka om vi nu inte har en jävla tur och Örebro hinner ner under sträcket.
Mot LHC är vi chanslösa.
(om man nu inte varvar in ett par tunga lirare, vinnarskallar med psyke som kan leda de här fjomparna)