Tråden om HV71

Alltså det är ju ingen högoddsare. Det finns ju spelare som gått i klinch med andra tränare förr, och vissa av de spelarna är ju kvar i klubben. Det finns ju en anledning att tränare på tränare får gå, men laget består

Dålig stämning i gruppen, brist på ledare och pådrivare, osv. tycker jag är standardförklaringen till alla våra misslyckade säsonger. Sällan det skrivs så mycket om det utan enbart något folk kanske hintar om i intervjuer på sin höjd. Är det en annan magnitud på detta?

1 gillning

Surprise!
AP har ju nått nivån fullkomlig likgiltig denna säsong jmf förra året.

Så är det såklart. Oavsett så lär sanningen komma fram, jag har stor tillit mot min källa som detta kommer ifrån.

1 gillning

Ska bli intressant. Kanske det man får se fram emot mest, så lättroad man nu kommit bli som HV-fan

Det man kan ha med sig är någonstans finns alltid dålig stämning i ett lag, till och från.

Men det finns såklart olika nivåer på allt och påverkar därefter

4 gillningar

Nu blir jag oerhört nyfiken, skulle vilja veta mer men det där med källor är viktigt.

Man är ju sugen på att Crowdfunda en grävande journalist till att re i Hv71 för att verkligen se hur det står till i föreningen.

1 gillning

Märkligt att man väljer att trampa på i sin förhoppning om vad?

För mig är det ledarens uppgift att få med sig gruppen. Som Gottschalk skriver. Det kommer alltid vara sämre stämning i trupper från och till. Men det är ledarens uppgift att få ihop det. Spelare kommer aldrig vara av samma skrot och korn, i alla fall inte i en trupp som vill något. Att anpassa spelare efter en tränares metoder och lynne. Då tycker jag man är fel ute. Sen ska det naturligtvis vara en kombo av allt, men min poäng är väl egentligen att man inte ska anpassa en trupp efter Blomman och hans icke-idéer som ger icke-resultat. Om det nu skulle vara dålig stämning mellan spelare och ledare. Då kommer jag välja de förstnämnda. Av den enkla anledning att Blomman inte har bevisat ett skit för att vi ska tro på honom.

11 gillningar

Precis. Sen är vikten av vilken ledarstil enorm & hur de fungerar mot gruppen.

Exempelvis, Cam Abbott i Rögle. En ledarskapsstil som truppen inte pallade med längre, mycket skrik & ”rätta sig in i ledet” approach.

2 gillningar

Det är väl kanske där han har hamnat med truppen. För till syvende och sist så inger resultat förtroende. Där är AB lost.

Har förlikat mig med tanken på att det sannolikt blir nedflyttning. Men det känns ändå helt okej. I en lägre serie kommer Hv:s varumärke vara starkare, vilket ger möjlighet att locka till sig namnkunniga spelare och samtidigt släppa fram talanger från de egna leden.

Är medveten om att det inte kommer bli en enkel resa tillbaka, men just nu spelar det ingen roll. Är så trött på att slösa tid och pengar på att bevittna viljelösa, bortkomna och överbetalda spelare. Och så denna trötta och tråkiga hockey som de envisas med, det är ju mer en plåga än ett nöje att se matcherna nuförtiden.

Då följer jag hellre ett ungt och hungrigt Hv i Hockeyallsvenskan som kanske t.o.m. vinner fler matcher än de förlorar. Är dock orolig att Blomman inte är rätt man att leda laget i HA, men i teorin kan det i alla fall bli en lite mer sorglös tillvaro.

6 gillningar

En sak vi inte pratar så mycket om nu, kanske för att det luktar dålig förlorare, är existensen av bäst-av-sju-kvalet.

Som jag ser det är det bara av ekonomiska skäl man gör detta. För att mjölka ut mer pengar. Större tv-avtal. Troligen påhittat av svinen i SHL. Jag hatar skiten. Det är jävla lyteskomik för pöbeln… alla direkt inblandade hatar det. Alla andra skrattar och pekar finger.

Fy fan. De som införde detta skall fan ha en krossad jalapeno uppstoppad i annalen.

8 gillningar

Lägger den här.

9 gillningar

Ja du kanske läste vad jag skrev nån annanstans. Sadister… ok sämst av tre eller ut direkt eller en kvalserie

2 gillningar

sist i serien :arrow_right: ut direkt.

Inget jävla tjafs.

9 gillningar

Är ju inte dålig förlorare då vi inte skyller på nån annan än oss själva, att klubben egentligen inte är värda en andra chans.

1 gillning

Likväl först i serien underifrån upp :arrow_up: direkt.

Enkel logik.

4 gillningar

Det var en ensam herre som under stora delar av 2018 satt på sin kammare och tänkte, och funderade, som kom på detta med play-out. Serieutredning, kallade dom det.

3 gillningar