Yes sir!
Ska bara ta oss igenom första året sen ska jag börja känna mig optimistisk för första gången på länge.
Här är jag helt med. Överlever vi bara denna säsongen kan mycket bra hända.
29 Mars 2024. En solig dag, bilmässa, men framförallt en avgörande game 7!
1 whiskey, 5 öl och 3 jäger innan första perioden och jag var lite avdomnad.
Minns trycket, segervrålen , ångesten som släppte och slutsignalen när misären var över!
Efterfesten på Big ice var magisk, hela baren sprang runt i en rund ring med armkrokar och sjöng till HV-låten. Golven var så klibbiga efter all spilld öl att skorna nästan åkte av.
Nu väntas semester, sen i september är vi där igen! Magontet, ångesten kommer smygandes. Men att få gå in i HQG igen och andas in lukten och känna trycket från arenan igen, magiskt!
Man måste få känna på striden i både toppen o botten för att få ha varit med om allt som hockeysupporter Där saknar FBK något
Dom värvningar som Abbot hittills har gjort måste jag säga är riktigt spännande, jämför man med vad andra lag hittat så tycker jag Abbot lyckats bra med tanke på utbudet. Också smarta kontraktslöngder vilket sätter press på spelarna
Hade jag fått i mig det hade jag nog inte ens fixat att följa matchen på text-tv…
Hade jag fått mig i det så hade jag nog råkat sitta i ett buss till Huskvarna istället för går in till Huskvarna Garden…
Enligt podden vita gula blå så var HV på Otto Koivula men hoppade av då de tyckte han var för trög. Lite intressant en då.
Vilket kommer innebära att han vinner poängligan överlägset för Läjkes.
Någon med info om när ispremiären kan tänkas vara denna säsongen?
Hockeyabstinensen börjar komma nu… suttit och tittat på game 7 mot IKO med 3-årige sonen nu och fått honom lite sugen
Jag var inne på Husqvarna garden och släppte av grabben på hockeyläger för ett par dagar sen.
Jag kan säga att hockey-abstinensen visade sig för fullt när han var inne i ishallen.
Med all rätta. Jag håller ögonen på er med.
Tänker väl att jag främst delar med mig av mina tankar i SHL-tråden när jag känner att det är lämpligt. Har inget behov av att smitta era viktigaste trådar med min skit.
Snart får man faktiskt släppa pucken. Man får ju en extrem hockeyabstinens av all fjollboll som spelas. Man suktar efter lite riktig sport nu!
Jag tror vi kommer mellan 8-11 plats, mer åt 8 än 11. Men jag känner ändå lite hopp för högre placering och det va längesen det fanns hopp i denna kropp för Hv. Det är inte som inför tidigare säsonger när man på förhand ser att laget till 90% kommer floppa
Så här slutet av juli börjar man bli rejält sugen på säsongsstart igen. Känns som vi kommer kriga i år för att klara oss utan kval, men med lite medgång på skadefronten och i coachningen så kanske vi kan se fram mot ett inkval till slutspel.
Vi behövde vinna på bortaplan och presterar lika bra hemma som föregående säsong så är de mesta löst
Jag håller med. När man tänker tillbaka på föregående säsong så är den initiala tanken att allting var åt helvete. Att ingenting fungerade och att det var nattsvart. Och visst mycket var värdelöst. Vi vann två av 26 borta matcher i grundserien, vår spelidé var obefintlig och truppen var fast i ett ständigt känslomässigt limbo (liksom vi fans). Det fanns dock ett ljus i mörkret som man lätt glömmer bort, vårt hemmaspel. Eller ja spelet i sig var kanske inte alltid så vackert men faktum kvarstår att hade man bara räknat hemmamatcher så hade vi slutat grundserien på en 6:e plats och varit direktkvalificerade för kvartsfinalspel.
Det är ändå något jag tycker att man kan/bör försöka ta med sig och försöka byggare vidare på. Det är även ett bevis på hur viktiga vi fans är för laget och hur stöttning från oss kan resultera i trygghet och kämpaglöd hos spelarna. Tänk bara hur bra det kan bli om bortaspelet kan gå från klappfuckingkass till säg ja mediokert, vips så är vi med i racet igen
Spontant, utan att ha alltför mycket kött på benen, så känns det även som att Blomman hockeyfilosofi är väldigt “bortakompatibelt”.
Det hade ju varit intressant att se en analys på hemmaspelet vs bortaspelet. Vad säger de underliggande siffrorna? Nån som vet om det gjorts? Visserligen lite data att gå på, men kanske säger något.
Fansens betydelse skall givetvis inte förringas. Men det finns ju vissa andra faktiska skillnader. Jag tänker på en sån sak som hur byten går till. Man har mycket större möjlighet att välja vilka man vill spela mot vem på hemma plan.
HV hade en väldigt smal spets förra året. DVS det borde löna sig väldigt bra med taktiska drag för att plocka bort en viss formation.
Vore intressant att se om statistiken styrker detta resonemang.