Tråden om HV71

Ljusare blå.
Gul bortatröja.
Efternamnet överst.

Facit för en magisk look. Varsågoda.

För referens, här är den blå (skippa de vita dock) jag efterfrågar:

8 gillningar

Håller med, har alltid ogillat den blå-svarta färgen. Vill du ha hornen på axlarna med?

2 gillningar

Jag har gärna hornen kvar för att gå en liten promenad längs minnenas allé.

1 gillning

Det är flera lag som gått längs minnenas allé iår. Tänker på Karlskoga som spelade några matcher i klassiska Bofors Bobcats tröjjor och Kalmar HC med någon jävla michelingubbe eller spöke eller vad det nu skulle föreställa.

1 gillning

Just nu 08 kr för en månad:

1 gillning

Tur vi inte har så dåliga minnen.

Är inte nästa säsongs matchtröjor redan bestämda? Annars är det bara o skicka in direkt, betydligt sexigare tröja.

Jag har ingen aning. Det borde rimligtvis vara klart nu för att hinnas tillverkas osv.

1 gillning

Vad är det här

6 gillningar

Reklam för lättmjölk. Vi som trodde allt var mellanmjölk. :man_shrugging:t2:

2 gillningar

Jag hoppas vi aldrig överger vår logga igen.

4 gillningar

– I början var det lite väl mycket, det var rätt hårt. Sen blev det bättre och bättre under säsongen. Men detaljerna är inget jag vill ta i media, säger han.

Sjöholm.
Från Hockeynews.

2 gillningar

Haha undrar vem som är designern bakom denna logga, men jag har en kärlek till den.

1 gillning

Klassisk hederlig paintdesign när den är som bäst :wink:

1 gillning

De här! Sjukt snygga och bryter svenskt mellanmjölkstänk. Nästan italiensk designerlook.

13 gillningar

Helt på om de innebär att coacherna har de träningsoverallerna.

14 gillningar

Förstår inte snacket om stora egon och allt vad det är, det är fan sunt att inte acceptera vad som helst. Självklart accepterar de med mindre HV-hjärta mindre men nog så viktigt att spelare som Önerud, Sund, Thörnberg inte heller låter sig köras med… alla måste sätta sig själva och sitt eget mående först, och säkra att man behandlas på respektfullt sätt där man känner att sin egen integritet upprätthålls, att man känner man trivs, mår bra och utvecklas. Annars blir det ändå bara skit.

1 gillning

Något som jag tycker är lite underdiskuterat kopplat till lagets välmående och funktionalitet under säsongen är Abbotts plötsliga avhopp och hur det påverkade spelartruppen. De flesta diskussioner kring ledarskap kopplas till Blomman, men även om coachen är spelarnas arbetsledare och arbetar med dem i vardagen är det väl sportchefen som är deras närmaste chef? Som ansvarar för arbetsmiljön, deras anställningsförhållanden och utveckling. Som pejlar av hur de mår och vilket stöd de eventuellt behöver.

Under den korta tiden Abbott var på plats uppvisade han, i min åsikt, en enorm professionalitet i sitt uppträdande, kommunikation och ledarskap, och föreningen, inte minst spelarna, måste ju ha upplevt en otrolig förändring mot tidigare. Och mycket av den känsla av att föreningen äntligen var på rätt spår inför säsongen kände jag var förknippat med honom. Kanske hade spelarna samma känsla? Både för de spelare Abbott själv värvade, men också för övriga, bör det ju ha känts riktigt svajigt, ett slag i magen, när deras chef och föreningens stabila punkt försvann så oväntat.

Även om Liljander hade ett gott rykte och kunde tillträda relativt snabbt blev det en oreda och ett vakuum på en central position, och han var sedan helt ny på jobbet, i en ny grupp, i ett riktigt taskigt tabellläge och i en organisation som saknar all form av stabilitet.

Detta apropå utsagor om att laget varit i disharmoni och spelare mått dåligt. Det är ju inte precis förvånande, så som säsongen utvecklade sig, och faktorerna är nog många.

5 gillningar

Kan ha varit mitt inlägg du reagerade på, om så är fallet så ser jag inget likhetstecken mellan att sätta laget framför jaget och att acceptera vad som helst. Tvärtom, att värna om måendet är att ta ansvar för sin del i laget, det har i mina ögon inget med ego att göra. Detta är också en ledarens främsta uppgift då mående föder beteende som i sin tur föder resultat.

Mitt inlägg om stora egon ska mer ses i kontexten att den egna utvecklingen, karriären och möjligheten att tjäna pengar helt uppenbart varit viktigare än att bidra till laget för flera.

Kanske även för vissa ledare, för det är ju som jag skrev inte helt ovanligt nuförtiden med ledare som är mer ledare för sin egen skull än för laget.

1 gillning

Ja, av allt som skrivits och uppdagats så känns det som om man bör se över vilken roll som gör vad (och hur).
Chef: Leder med auktoritet, ansvarar för att uppnå specifika affärsmål och följer en hierarkisk struktur.
Coach: Fokuserar på individens och teamets utveckling, använder en stödjande och faciliterande kommunikationsstil och bygger på ömsesidigt förtroende.

Tyvärr har min lilla glädje över kvalvinst och att följa silly förbytts till en, “det kvittar”.

Löser man inte knuten i hur man får ett välmående lag som vill spela för förening/coach så spelar det ingen roll vem vi värvar. Bättre & spara pengarna…

3 gillningar