Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!
De/ den i HV som haft kontakt med Luleå kanske inte visste att Luleå skulle höra av sig till Engsund. Luleå kunde frågat HV vad Engsund informerats om innan de hörde av sig.
Tycker att det inte nödvändigtvis är fel att fråga en annan klubb om de eventuellt kan vara intresserade av en spelare utan att ha frågat spelaren först. Om de visar ett seriöst intresse så ska spelaren såklart informeras.
Tycker även att båda klubbarna har skuld i hanteringen av Engsund. Dock har HV en större skuld då han var anställd där.
Sedan är det klart att detta kom i en redan tuff period för Engsund. Kommer från en säsong med degradering, hamnar i laget som kommer sist, familjära problem, inleder säsongen på läktaren första träningsmatchen på grund av ett skridskotest och sedan detta.
Hoppas detta blir en lärdom för HV.
Han är vuxen. Han ska kunna ta det! Tur han inte va mer talangfull och spenderade en massa tid på andra sidan pölen.
Jag står bakom HV till hundra i OE gate. Man kan inte hatera allt hundra procent och ska heller inte göra. Han är för fan ett proffs och själv valt det.. då kommer detta med i proffslivet ”tyvärr”.. inte den enda som är en bricka i ett spel. Han kan lipa hela vägen till norr och hälsa på KN påvägen o tacka för pengarna. Heja BL👏🏻
Nej, man kanske inte kan hantera allt till hundra procent, men här har HV till synes hanterat detta riktigt uselt. Även om Engsund inte förlorar så mkt ekonomiskt så är han ju endå en människa och ingen robot, förstår mkt väl hans frustration i detta.
Det där är en sån töntinställning.
Man kan behandla sina medarbetare med respekt oavsett om de är ”vuxna” eller ej. Hoppas du inte är chef.
nja.. om det nu faktiskt är så som han säger innebär det ju att han från tomma intent får höra att hv inte vill ha honom samtidigt som han har barn och ett till påväg så är ju det en hel familj som dras upp ur rötterna nära släkt och vänner.. Finns ju den aspekten med.
tycker engsund får utså mycket skit från från hv och dess fans, och ganska grundlöst dessutom
Är inte det lite klassiskt supporterskap?
Supportrar tenderar ju att försvara föreningen när en spelare plötsligt inte längre är HV-spelare. Man hittar anledningar till att spelaren är en bra värvning först, när han försvinner finner man skäl till att det ändå var ett rätt bra beslut att gå skilda vägar. Tycker mig se det mönstret varje år.
Lite 2D kan jag tycka.
Jag tycker HV har gjort ett stort kommunikationsmisstag gällande Engsund. Uppenbarligen har HV inte gjort klart för honom att han inte passar in i den hockeyn man vill spela och därför diskuterar med andra klubbar om hans framtid. Vid en övergång så måste ändå Engsund acceptera villkoren. Det är möjligt att man sagt detta och Engsund inte förstått. Däremot har jag svårt att tro att Engsund går ut och talar osanning, han framstår som rak och ärlig.
Att som klubbledning inte vara rak, ärlig och möjligen konflikträdd i den här typer av situationer skapar bara en sur eftersmak.
Sedan säger vissa att i NHL händer det hela tiden. Jo det är den amerikanska kulturen där arbetstagare är värda noll. Däremot betalar de också mycket högre löner för att kompensera för den värdelösa arbetstryggheten.
Om man ska tänka på att man dra upp för barn o familj osv så skulle han tänkt på det innan han valde HV eller proffslivet eller tajmin för familjeliv. Det kommer alltid att ligga på OE och inte på arbetsgivaren.
Har vi hört båda sidor ännu om detta?
Jag hävdar att detta ej va BL som ville ha denne man och byte av chef hjälper inte individen. Och detta fall inte OE. Och lever du inte upp efter lönekuver så hamnar du tyvärr i fack av att du är oönskad och detta liv fick OE uppleva. Detta händer i NHL, SHL ,HA .. 08 klubbar, fotbollen mm.. tyvärr men endel av proffslivet.
Sen nötterna som skriver/ skivit skit till OE och andra personligen kan och bör ”dra åt he…te”. För det är värre enligt mig.
Håller med dig Dekman! HV71 är arbetsgivare och sånt kan sända signaler! Ger inget bra rykte!
Klart det finns mer att önska i kommunikationen.
Men jag tycker ändå att han ska kunna ta det.
När det gäller Engsund: den 24 okt förra året spelade Luleå match mot Frölunda i Göteborg. Dagen efter åkte Luleå till Jönköping för match mot HV den 26 okt.
På fredagkvällen, dagen före HV skulle möta Luleå, bjöd Oscar hem några Luleåspelare till sin villa för att chilla lite. Oerhört klumpigt av Oscar enligt mig och det var efter det ryktesspridning kom igång.
Jag tycker inte man kan friskriva Oscar för att det blev som det blev.
Slutligen…det är bättre att HV gör rätt saker än att man gör allting rätt.
Har svårt att se nåt problem med det där faktiskt. hockeyspelare har vänner i alla lag och tror inte det påverkar inställningen till match. Kolla bara Everberg Martinson. Går bra att t.ex yxhugga sina bästa kompisar med.
Ja jo men passar bättre dagen efter match kanske. Sen var det vill jag minnas lite hur han snackade kring det.
Leise gästar HV-podden!
Grymt med spotify-spelaren direkt i tråden. ![]()
Klart som tusan Engsund också kunnat hantera grejer annorlunda. Som vi båda är överens om, att han går ut precis efter att han fått till, vad jag gissar, en rätt bra deal med HV och indirekt kritiserar föreningen. Det känns ju rätt onödigt.
Det är inte svart eller vitt. Jag själv säger varken bu eller bä. Men just eftersom världen idag lätt speglas i svart eller vitt och att många har förtvivlat svårt att ha flera tankar i huvudet samtidigt så tycker jag det kan vara på sin plats med nåt form av uttalande från HV. Att det här ska stå oemotsagt, utan att HV har gett sin bild, gynnar inte HV. Vi på forumet må tycka att det bara är att släppa och gå vidare. Kollar man exempelvis sociala medier och reaktioner från utomstående så får man en annan bild.
Spelar det någon roll vad sociala media säger? Ge det en månad så är detta glömt också. Det är inget omänskligt eller fruktansvärt som Engsund har fått genomlida utan en del av elitidrott. Föreningar ska inte behöva ha presskonferenser varje gång de tar tuffa beslut.
Tuffa beslut kan man ta. Det är väl ändå om sättet dessa beslut tas och genomförs som diskuteras ovan (och som lett till rubriker i tidningar)?