Ja jag tänker att även en NHL-spelare hade nog uppskattat att bli förvarnad även om det kanske är vanligare där med den här typen av skeenden..
Där kan en spelare trejdas flera gånger på en dag och ofta får de höra via andra kanaler än klubbarna.
Något jag funderat på är du snacket går i typ Schweiz. Där rivs det kontrakt till höger och vänster, är det samma snack där?
Jag tycker tvärt emot dig. HV kan inte kommentera detta utan att slänga skit på Engsund, Luleå, Engsunds agent eller rent av Abbott vilket skulle öppna för pajkastning. Det ska man undvika. Sen tycker jag att de rubriker jag läst är ganska måttfulla ändå. Vad folk skriver på sociala medier skiter jag i fullständigt. Det är väl på det här forumet det är mest kritik mot HV, och enbart grundat på det Oscar sagt.
Så redan idag eller senast i morgon har detta biåst över. Gamla nyheter som ingen bryr sig om.
Engsund, HV71 och Luleå har nått en ök och alla inblandade är nöjda. Gott så!
Om inte forumet har nåt att vara arga över vad har det då?
Att han spenderar tid med fd lagkamrater dagen innan match ser jag inget problem med.
Man alla tycker vi olika.
Som du säger, man tycker olika. Jag tillhör dom som inte tycker om det. Minns med avsmak när Figge, i vår tröja, hade mys i mittzon strax innan match med polaren Dick Axelsson. Nej, motståndare gullar man inte med nära inpå match (enligt mig).
Var heller inte så förtjust i Figrens beteende under uppvärmningen. Känns nästan oseriöst.
Dock gör jag skillnad på vad en spelare gör minuter innan match, på arbetstid, i vårt ställ mot vad en spelare gör hemma hos sig på sin fritid.
Dessutom är det långt upp till Luleå så tillfällna att träffa kompisar där ifrån blir färre än någon från en stad ett par timmar bort.
Det är förstås en väldigt viktig skillnad. Figrens agerande var under arbetstid, vilket gör saken värre. Men att umgås dagen innan match anser jag också är nära inpå match. Även om det är privat och helt okej, så tycker jag likväl inte om det.
Allt och alla som står mellan HV71 och 3 poäng kan dra åt helvete. Den inställningen har jag dagen innan och dagen för match. Hade det varit upp till mig får våra killar och tjejer gärna känna likadant
I princip håller jag med dig. Men kan se mellan fingrarna här. Lule är 120 mil bort, och Engsund tillbringande 6,5 säsong där och har säkert nära vänner i laget. Det är inte så ofta de är i närheten av varandra då det är möjligt att träffas, oftast åker man upp/ner samma dag.
Du är mer diplomatisk än jag. Undantagsfallen är ytterst få i min bok
Det är typ ett av väldigt väldigt få undantagsfall.
Jag lägger ingen vikt vid en fika i det sammanträffandet. Inte när jag tänker efter.
Det hade iaf gett mig ett tillfälle att tala om för dom ‘vad som väntar imorrn’.
Det hade triggat mig att smälla på hårdare, fler tjuvnyp. Kämpa hårdare. Motivationen hade vart på topp! Inget snack om den saken.
Mangla dom jävlarna och sätt pucken hade vart mitt motto.
Media hit och media dit. Nu kommer jag dock inte ihåg hur han spelade den machen.
Alla funkar väl olika
Bor i Stockholm, jobbar på ett jobb dominerat av gårdare, när det vankas hockeysnack händer det inte sällan att de säger: ”ja men HV är en sån där förening där kommunen gått in subventionerat halva budgeten för att föreningen inte kan stå på egna ben som vårat fina djurgån blablabla”
Hur mycket sanning ligger det i ett sådant påstående egentligen, är det någon som har koll? Man vet ju att Leksand historiskt fått mycket pengar från sin kommun.
HV hyr väl marken till subventionerat pris och kommunen hyr all ledig istid av HV. Det är väl vad jag har för mig.
Enligt AD är kommunens stöd till HV inte särskilt omfattande. Någonstans i mitten/undre halvan av ligan (om man då jämför med andra klubbar i ligan och det stöd dom erhåller från sina respektive kommuner). Han var rätt tydligt missnöjd med detta och tryckte på att kommunen skulle kunna göra mycket mer för HV71 (med tanke på vilken resurs klubben ändå är).
Jo.
Hur det nya reviderade hyresavtalet ser ut vet jag inte. Orkade inte rota på kommunens kassa web.
Tidigare langade kommunen in 10 millar om året för “hyra” av hallarna.
För allmänhetens åkning, uthyrning till div idrottslag etc.
Utöver det så runt 3 millar till Kultur/Idrott som går “back” på uthyrningen till div andra idrotter.
Det är en konstruktion som ska täcka HV’s lånekostnader och amortering av lånen som togs med kommunen som borgenär när de två sista hallarna byggdes.
Så hur man än vänder och vrider på det så är det kommunen som betalat men HV äger hallarna.
Tycker de kan stänga en skola och ge mer pengar till HV
Gårdarna snackar skit. Som vanligt.
De kan kolla årsredovisningen om de är intresserade. Om de nu är läskunniga vill säga.
Som andra säger, så är det enda egentligen hyror av isytor som kommunen betalar eftersom det finns väldigt lite kommunala isytor här. Och lite stöd till ungdomshockey.
Hv är verkligen en av klubbarna som står på egna ben.
Man kan också se en tydlig trend bland hockeyklubbar att ju sämre ekonomi de har desto mer troligt är det att skattebetalarna håller skiten flytande. Leksand hade konkat varannat år om inte kommunen hade öst pengar över dem.
Stockholm och Göteborg har problem med sina egna kommuner för stöd för utveckling av deras verksamhet med arena, tillhörande isytor etc etc. Det är främst de som lag i mindre städer och orter inte har samma problem med.
Här allt HV får från kommunen:
Stöd från kommunen: Nej, enbart aktivitetsstöd.
Kommunala bolag: Jönköping Energi har ett treårigt sponsringsavtal med HV71, avtalet på 250 000 kronor per år sträcker sig till 30 april 2024.
Jönköping Kommuns Fastighetsutveckling har ett sponsoravtal med HV71 under säsong 2023/24. Det omfattar fyra sittplatser som delas med två andra bolag (73 000 kronor), varav hälften faktureras, skylt i arenan (10 000 kronor) samt ett projekt "HV för alla " och samverkan med barnkliniken Ryhov sjukhus(50 000 kronor). Totalt på 133 000 kronor, varav JKPG Fast står för 96 500.
Övrigt: Kommunen har ett hyresavtal för B, C och D-hallen i Husqvarna Garden sedan 2012, kostnaden är 12,9 miljoner per år. Hallarna nyttjas av allmänhetens åkning, samt två konståkningsföreningar, men även ett antal mindre hockeyklubbar.