Tråden om HV71

HV vill ju, men får inte, köpa marken arenan står på. Kommunen vägrar sälja. Som om de någonsin skulle få för sig att riva kommunens enda moderna isytor för att bygga ny mässhall till Elmia. Detta samtidigt som kommunens enda andra isyta under tak tillåts förfalla.

2 gillningar

Tillbaka på hemmaplan.
Inser att det runnit en del vatten under bron sedan senast jag var härinne och framförallt är HV71 fortsatt ett SHL lag!

Det finns en sak som överskuggar allt annat.

Numera talar man om hur vi ska spela först och därefter vilka spelare som passar in.
Vidare talar man om spelare som kan lösa problem på isen istället för duktiga spelare som högst troligt inte passat in i just det klubben där och då behövde.
Flera spelare som nu värvats hade säkert också kunnat värvats tidigare men tanken bakom är helt annorlunda och det gillar jag skarpt.
En spelare som Hatakka är värvad till HV för att han besitter egenskaper som vi tidigare saknat och ska bära puck och lösa problem i egen zon som exempelvis Engsund inte kunnat stava till.
Måtte nu bara resurser läggas på rätt ställe så blir detta bra, det är första gången på väldigt länge man känner att nu börjar det finnas konturer till rätt arbetssätt ifrån sportsligt håll inom klubben.
Nu hoppas jag att allt fokus läggs på att hitta riktigt vassa centrar som också kan lösa problem på isen och som har som främsta styrka att bära puck genom mittzon och bygga ett snabbt och offensivt spel…ala Skellellefteå.

8 gillningar

Man kanske I det sammanhanget bör påpeka att de här andra klubbarna (och förr var det även skolor några ggr/år. Vet ej nu) betalar hyra till kommunen.

Välkommen hem! Hoppas det var bra over there.
Du såg ingen hockey där borta?

Stort tack!

Nä ingen live hockey men en del NHL på TV och såklart SHL framförallt HV så klart.
Har galet långa arbetsdagar, tänker lite annorlunda där borta minst sagt.
Tyvärr har USA utvecklats totalt åt fel håll inom i stort sett alla områden och splittringen är total.

2 gillningar

Tråkigt att höra.

Men då har du inte varit helt i HV-skugga ved det låter som utan endast hållt dig undan forumet.

Nja ganska mycket i HV skugga men följt matcherna oftast i efterhand dock.
Ska läsa och lyssna ikapp tänkte jag nu nästkommande veckor.
Lyssnade faktiskt på Leise i HV podden här i morse.

Lycka till med att läsa ikapp :laughing:

4 gillningar

Hoppas på att det kan annonseras någon trevlig nyhet imorgon så man får en sådan där skön start på helgen. :smiling_face_with_tear:

6 gillningar

Så.. dags att förnya medlemskapet i föreningen.
3270 medlemmar just nu, det är på riktigt jävla uselt om man tänker på hur många vi va vid degraderingen. Förväntar mig att samtliga här löser det omgående, 250kr för enskild medlem.

Skit i utematen i helgen så är de löst.

Se så.

13 gillningar

Är det inte märkligt det inte kommer nån påminnelse? Vi blev medlemmar när de åkte ur men sen hörde man ingenting. De borde skicka ut förslag på nytt år?

3 gillningar

Tack för påminnelsen!

Håller med lite grann. Jag påpekade detta för HV för nåt år sen.

Men jag har sett på både Facebook och Instagram samt hemsidan att det är dags att betala, så nu har jag förlängt mitt medlemskap.

2 gillningar

Vågade inte annat än att fixa omedelbums

4 gillningar

Hade inte planerat att åka miltals för utemat i helgen heller så löste medlemsskapet istället. Mycket smidigare.

3 gillningar

CHECK (hela familjen :heart_hands:)

3 gillningar

Fixade just ett familjmedlemskap med, tack för påminnelsen :right_facing_fist:

3 gillningar

Varför skickar HV inte ut en betalning per mail, det har väl mailadresser till samtliga medlemmar, skriver jag som inte har Facebook, Instagram eller X.??

4 gillningar

+1 på den

1 gillning

Oj jag trodde HV var betydligt många fler medlemmar lätt över 10 000 :open_mouth: