Det är is året runt i HG. Sen kanske det inte är organiserad träning på is året runt för A-laget. Men ispremiären är mest ett jippo. Alla i laget har gått på is innan dess.
Såg att Vita Gula Blå släppt ett nytt avsnitt! Blir perfekt
till frukosten imorgon!
Perfekt, dagens ensamma pendling räddad!
Nja jag jobbar där borta och tanken har varit under 3 år men vi får se om jag stannar tiden ut.
USA har minst sagt förändrats sedan jag skrev på kontraktet.
Det är i Chicago.
Aha! Ja, man kan ju säga att landet förändrats, men Chicago är väl väldigt demokratiskt? För jag antar att snubben i vita huset är förändringen du syftar på?
Ja Chicago är helt klart mer demokratiskt. Ganska många rika som lämnar pga höga skatter och det gör att staden stegvis utarmas.
Problemet är att landet blir mer och mer tudelat, rentav obehaglig stämning.
Helt klart oroväckande utveckling.
Hur hade ni definierat vilka som ingår i stommen i laget?
Jag tänker att det är de som är med i laget över tid.
Om vi kollar på vilka spelare som spelat majoriteten av matcherna de senaste två säsongerna och har kontrakt kommande säsong så innebär det att vår stomme är:
Dichov
Fransson
Brännström
Tedenby
Tikka
OSL
Måste vara SHLs sämsta stomme.
Jag tycker Brännström är en framtida stommspelare. Problemet är att han är värvad för top-6 och sitter på en lön därefter.
Kan han tänka sig en roll som pendlar mellan 3:e och 4:e med en lön därefter så vore han kanon att ha i de nedre kedjorna för en lång tid framöver. Jag tror den tilltänkta rollen har gjort att det knutit sig. Brännström är en spelare som borde kunna göra 20-25p på en säsong i en tredjelina och vikarie i topplinorna om det behövs. Han kommer dessutom från bygden.
Men utav de övriga så är det väldigt få förutom Fransson som man vill se över tid i HV.
Den Brännström vi hittills sett är åt skogen för dålig för att bygga någon form av stomme kring.
Tycker inte ”lång och trogen tjänst” ska kvalificera en spelare till stomspelare.
Beror ju lite på roll och lön, tänker jag. HV har varit alldeles för “duktiga” på att göra sig av med kulturbärare de senaste åren. I fallet Brännström kan jag absolut se honom i HV över tid. Men då i en roll som faktiskt passar honom (inte toppkedja) samt lön som lirar med hans prestation.
Isac har gjort 19 och 15 poäng samt bidrar med hårt arbete. Han har väll varit den bättre i botten 6. Problemet är lönen. Kan han spela för 100k i månaden så är det ju bara att köra.
Han har ju uppenbarligen uppsida då två av hans Luleå säsonger var riktigt fina. Han gjorde väll runt ett tiotal landskamper sista året i LHF och gallrades ut precis innan VM.
Det var väl egentligen bara en höst som han glänste?
Han gjorde ändå 24 och 29 pinnar i Luleå där ingen gjorde mycket poäng under de säsongerna. Landskamper båda säsongerna.
Dock har han ju inte motsvarat de förväntningarna som man ställde på honom när man gav honom en enorm lön och en tilltänkt första kedjeroll. Det var väll tänkt att han skulle spela på andra kanten till AP, som han gjorde i landslaget. Har för mig att Lindholm centrade den linan i tre kronor.
Har även för mig att värvningen av Brännström heller inte fick någon kritik då det begav sig. Utfallet blev ju inte som vi tänkt oss dock. Men utav seniorspelarna i förra säsongens botten 6 så är han helt klart den jag fortsatt kan tänka mig se i HV över tid. Man kan inte byta ut varenda spelare varje säsong, då får man ingen som helst kontinuitet. Självklart till lön som motsvarar roll.
Brännström behöver få självförtroende, känns som de har åkt rakt i botten i hv under de senaste 2 åren. Han är i grunden en gedigen hockeyspelare, ingen stjärna men en perfekt komplement spelare till övriga stjärnspelare i ett lag.
Om han går med på ett kontrakt runt 100 när nuvarande går ut kan vi börja prata stomme. Värvad till topp6, levererar som en gnuggare i kedja 4. Det tycker jag är för dåligt.
Håller med och hade jag fått välja skulle jag skickat honom från hv faktiskt. Loj och slö och sprudlar knappast energi. Han känns mkt trött.
Brännström är för mig en spelare som jag förknippar med Thörngren.
Rätt så lika i sitt spel och gör inte andra bättre.
Det som skiljer dem åt är att Brännström fick en skola i Luleå och anpassade sig efter deras hårda arbete.
För mig är definitionen av stomme vår egna under storhetstiden samt Thörna, Sundh, Önerud 2017 och något i stil med Friberg, Joel L, Pudas, Rosén med liknande, Personer som går i bräschen, att ta rygg på. Där du sedan kan axla och förhoppningsvis föra arvet vidare. Det är min personliga åsikt.
Förstår andras sätt att se på det också. Bara att det är inte min åsikt.
Den enda likheten mellan Thörngren och Brännström är deras frånvaro i poängprotokollet
Brännström har växt ut till att vara en brunkare pga av att han saknar de skills för att vara en producerande forward bland topp 6. Blir tokig på när han är 4 meter före sin gubbe ner i ett hörn och ändå kommer ut därifrån utan puck pga av att han ville sätta in en tackling. Eller när han ska börja dribbla av spelare i mittzon som sista gubbe.
Kan väl säga att jag inte är Brännströms största fan.
En bra liknelse. Båda extremt talangfulla, men det lossnar aldrig.