Well, beror ju på vad man menar med “lossnar”. Brännström placering i interna skytteligan i Luleå under sina fyra år där var 6, 8, 4, 2 (sista året tvåa även i interna poängligan)… två raka säsonger med 13 mål vardera. Thörngrens bästa säsong som seniorspelare är sex mål. Och då inräknat allsvenskan, Norge, och hockeyettan.
Brännström hade fem raka säsonger med mellan 9 och 13 mål. I SHL.
Det är en enorm skillnad. De spelar inte i samma liga ens… både bildligt och bokstavligen.
12 gillningar
Fast Thörngren kvitterade i game 7 mot Brynäs, så han förblir för evigt en hjälte =)
18 gillningar
True that. Lite som Eric Johansson som man knappt noterade under säsongen men som sköt guldet till oss 2008.
Bäst när det gäller!
(Eller Stakkestad i kvalmatch sju mot IKO)
12 gillningar
De spelare som gett oss guld och de som tog upp oss i SHL igen kommer för alltid vara hjältar och jag kommer aldrig snacka skit om någon av dom oavsett vilket lag de går till eller hur dåliga de är.
3 gillningar
Tycker det är rätt anmärkningsvärt att HV71 är det klart yngsta laget i ligan med en snittålder på 24,6 år. Inget annat lag har ens ett snitt på 24-nånting utan det är rätt bred marginal.
Säg sen att man lyckas med utköp på spelare som Tikka, Day, Tedenby och Nyberg som det ryktas om.
Då sjunker snittet ännu mer. Rätta mig gärna om jag har fel men nog fan brukar vi väl ha ett av de äldsta lagen?
Snitt åldern går upp ganska snabbt så fort AP och Kloos skrivit på.
Hansson är ju en bit över 24 med…
Sen med Jagr in så går snittet upp lite till 
2 gillningar
Nytt avsnitt av Nedsläpp HV71. Anton gästar!
6 gillningar
De va ingen bra försäsong… åk lite norrut vafan 

Hockeynews Mattias Persson har rankat de 15 bästa SHL värvningarna hittills enligt honom.
Vi har med 2 stycken spelare på listan. Lassi på en 12 plats, och Borgman på en 4 plats.
1 gillning
Tänkte ni på att Anton sa ”…vi ska arbeta tillsammans framöver…” när de pratade om Dichow? Betyder det att de bestämt sig köra med Lassi o Dicken nu. Eller bara nåt man åter igen ”läser in” för att man letar efter minsta lilla…?
3 gillningar
Tänkte faktiskt också på det när jag hörde det. Vet inte om man ”övertänker”. Men man hoppas ju på att det blir Lassi & Dichow.
2 gillningar
har bekräftat i intervju tidigare att de kommer fortsätta jobba nära varandra, därav Dichen kvar
2 gillningar