Tråden om HV71

Spelschemat nästa säsong.

Positivt - 6 hemmamatcher de första 8 matcherna
Negativt - Norrlandsturne + LHC borta som kan avgöra säsongen ganska tidigt…

En betydligt trevligare inledning än förra säsongen.

• Endast två bortamatcher under en ganska intensiv start, med längsta resa till Malmö och den andra bara till Växjö.
  • Därmed goda möjligheter till bra förberedelser och att komma ut pigga på isen, istället för att behöva vakna till efter många timmar på buss.
  • Inte bara matcher mot förmodade topplag.

Utifrån spelschemat tror jag Blomman får sparken någonstans i mitten av november fram till början av december.
En bekväm start och bra målvaktsspel ger en falsk illusion av framsteg och sedan faller korthuset.

4 gillningar

Jag skulle inte bli förvånad

Ja oktober ser tung ut.

Erkänn att du skulle bli ledsen om du har fel, och det faktiskt går bra…

4 gillningar

???
Du kanske kan diskutera sakinnehållet i inlägget istället? Du verkar främst intresserad av pajkastning.

Är väl inte direkt otroligt att HV får en start som är lite över förväntan, många andas ut och sedan blir det en golgatavandring i oktober-november precis som tidigare år.

1 gillning

Jag tänker så här:

En bra start är väl precis vad laget kan behöva för att få lite arbetsro och självförtroende.

5 gillningar

Ja, när vann vi en hemmapremiär i SHL senast?

Oavsett så tror jag vi har något bättre på gång än de senaste åren. Magkänslan är att vi i varje fall inte kommer vara sämsta bottenlaget kommande säsong. Mitten, mittenbotten någonstans och kanske play-in och vi käkar tillräckligt mycket puck och inte får åtta skadade i första matchen i år igen.

…fan… vem försöker jag lura? Vi åker ur.

9 gillningar

Såg just på Aftonbladets 60min om HV där Tomas Ros sitter och claimar att han har varit inne och sett att Rousek börjat följa HV på Instagram. Var det inte för det första någon här på forumet som först gjorde den observationen som sedan flöt vidare till höken, och var det inte så att det var hans mamma som hade börjat följa och inte han själv?

Tomas, jag fattar att det är fredag men kom igen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 gillningar

halva hans snack lät som en sammanställning av inlägg här

Malmö plockar alltså Viktor Olofsson från hv…

KUK. kan vi skylla bredden på nubben med.. skit alltså

1 gillning

Tråkigt men HV kan troligtvis inte erbjuda speltid och vi har nog bättre koll än Malmö om han är redo för A-laget.

Hv verkat satsa mer på Oscar Davidsson under förra säsongen och idagarna gav man honom ett kontrakt. Olofsson har säkert vart med i diskussionen men som deberkar har man valt Oscar före Victor. Victor är ju ett år äldre och jag ser inte hur han ska ta en plats i hv iår. Nu har vi ju Träff och Pettersson så naturligt att Victor tittar åt andra håll.

Är väl bara bra att han får speltid någonannanstans, alla får inte plats helt enkelt. Eller ska vi spela med 6-7 “juniorer”?

Många glider mentalt runt i ett helt annat årtionde, ett där internet inte har koll på allt, där de kunde komma undan med vilka rövare som helst. Haha.

Det som talar emot Olofsson är tyvärr storleken. 173cm är i kortaste laget. Davidsson är 185 lång, vilket gör skillnad.

1 gillning

Blir spännande se om Zion floppar i Äggköping.
172 cm.
Själv tror jag inte att han fixar en framträdande roll i SHL och att han ska lyckas i LHC det vill man ju inte riktigt…

1 gillning

Äggköping :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

4 gillningar