Tråden om HV71

Vet inte om det är rätt tråd, men, mitt tv4 har gått ut och jag ska köpa nytt, vad är det mest prisvärda erbjudandet där jag kan se shl?

Känns som det viktigaste nästan var att Lehtinen börjar komma upp i nivå. Livrädd för cirkus HV där vi bjuder på 2-3 mål per match. Stabilare backar nu och mer konkurrens bland målvakter och det borde bli roligaste säsongen än på ett tag (vilket kanske inte är att sikta så högt som @quilla var inne på men ändå!)

1 gillning

Det finns en lång diskussion här någonstans, använd sökfunktionen.

Ja, mycket viktig match för Lehtinen igår. Det är ju ingen underdrift att säga att HV haft lite problem med målskyttet så här på försäsongen. 5 mål på 3 matcher är ju naturligtvis ”inte bra”. Därför enormt viktigt att målvakterna håller tätt.

Även om Lehtinen inte superimponerat så känns målvaktssidan ändå tryggare den här tiden på året jämfört med samma period ifjol.

4 gillningar

Sen har vi kvaldödaren Dichow. Tänk att ha det i sin ryggsäck? Jag tycker han förtjänat att få första spaden i år.

1 gillning

Förstår hur du tänker men tycker inte man kan leva på gamla meriter, de får spela till sig en förstaspade under säsongen om det ska bli en uttalad förstemålis.

2 gillningar

Jag tycker upplägget med Dicken och Lehtinen ser ut att ha en bra balans.

Dicken kommer från en svagare position, då han varit andra/tredje-spade under lång tid. Han har nu fått ökat förtroende och en andra andning. Samtidigt har vi Lehtinen som varit otroligt mycket förstespade, men är ung och hungrig trots detta.

Så jag tycker att det känns som en bra situation, bra blandning av konkurens/hunger och framåtanda.

Men vafan vet jag egentligen?

6 gillningar

Finns det +/- också?

Vi har både livrem och hängslen!
Ingen behöver oroa sig alls den här säsongen.
Dicken fixar ett eventuellt kval. :smiley:

2 gillningar

Krav ska ställas, förväntar mig inget annat av professionella spelare och ledare som får leva på sin idrott. Men om man också förväntar sig att någon ska leva upp till kraven, så kommer alltid måendet fälla avgörandet.

Jag är principiell när det kommer till psykologi, vilket idrott till stor del är. För mig blir det enklare att bygga en filosofi från en grund och sedan ta den vidare. Att måendet föder beteendet som ger resultatet är en sådan grund som jag utgår ifrån. Är beredd att överge den om den någon gång skulle bli motbevisad.

1 gillning

Tänker att Dichow funkar bäst som andraslips och det är då han levererar. Lehtinen kommer vara stabil över tid och borde starta om 2 veckor.

1 gillning

Vilar på samma grund som dig, men det jag höjer ett varningens finger för är att glädje har nära över till tröskeln nöjdhet. Där har vi varit alldeles för mycket de senaste åren och vill inte att vi hamnar där återigen. En mättnad, och en slags övertro på sig själva där lågt ställda förväntningar hyllas och där man tappar fotfästet för saker som i många fall ska vara självklara en elitverksamhet. Än så länge har vi inte bevisat något. Än så länge är vi ett bottenlag.

3 gillningar

Efter Covid har bara forumister med värsta farhågor haft någorlunda rätt.
Optimister har haft fel på alla sätt.
Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig.
Sa han som en gång hängt sig.

5 gillningar

Vi gjorde en bra match mot Rögle, överlag. Det finns positiva tendenser i laget kontra förra säsongen.

Allt kan däremot fortfarande skit sig. Hårt.

Håll i hattarna.

4 gillningar

Tror vi att Borgman, Hansson och Alsing kommer att tillåta detta att ske på isen? Jag är inte orolig för det, däremot behöver vi fylla på med fler Fransson och HP från bygden för att säkerställa att det också börja fästa i väggarna.

1 gillning

Vill köpa biljetter till Scandinavium, HVs bortaklack när de möter Frölunda 23 oktober 2025.

Är jag helt borta eller finns det inte till försäljning ännu? Någon som har koll?

Sorry om jag är Off topic här, hittar inte rätt forums tråd :sweat_smile:

Fesklunda släpper biljetter 30dgr i förväg.
Bortstå:

image

Den info du behöver finner du här:

1 gillning

Supporterföreningen för bortalaget har väl förtur till biljetter till bortastå. De brukar släppas en vecka innan match för övriga om jag minns rätt?

1 gillning

Stämmer! Northbanks brukar lägga upp en länk till bortaståbiljetter i sina sociala medier en vecka innan🙂

1 gillning

The wonderful world of alkoholtillstånd och märkliga svenska regler… Alkohol ska vara instängt, bakom staket. Gärna dubbla staket samt minering mellan.

1 gillning