Vete fan vart jag ska ställa denna frågan men gör det i denna tråden. Hv’s nya supportertröjor. Kommer namnet vara ovanför siffrorna även på dom?
Bilderna på Ang i nya tröjan visade inte ryggen tydligt vad jag kunde se. Men det verkade som att namnet var ovanför numret.
Glöm inte taggtråden på toppen av staketet…….!
Jo namnet kommer att vara ovanför numret from nu så.
Fast ändå rätt rimligt att man inte släpper in barn där alkohol serveras?
Är det?
Varje restaurang du går på i hela sverige har tillstånd.
Får barn inte gå på restaurang?
Det är ju inte så att det inte går att lösa. Hockeyn har säkert valt en väg ut som är enkel för dem och inte adderar merjobb.
Är ståplats öppen mot Rögle på lördag?
De brukar de absolut vara
Håller med. Fullt rimligt, barn idag är allt för involverad i föräldrar som förtär alkohol. Hockey behöver inte vara en av de situationerna!
Mina barn är med på restauranger i snitt varje vecka och där serveras det alkohol.
Det handlar kanske inte om alla de som sköter det snyggt utan om de få som inte har ett förnuftigt förhållande till alkoholen?
De kidsen unnar jag att få gå på hockey utan att behöva oroa sig för om farsan ska ta en eller två öl för mycket.
Precis. Tänker väl att det är mer rimligare att en vakt kollar id och ålder innan man går in i en avskiljd avdelning så kassapersonalen slipper ha de ansvaret att neka 17 och 16åringar i baren. Känns som att de är de största problemet jämfört med en 5 åring som följer med farsan in som vill ha en bira eller två. Bättre för alla.
Amen
Massiv skillnad på en bar i en hockeyarena kontra valfri restaurang (bortsett från de där skumma ställena @Diabolics alltid hänger på när han är i USA
)
Jag hade aldrig någonsin tagit med mig mina barn till Big-Ice under en match då det alltid är stök, fylla och allmänt otrevligt när vuxna människor inte kan bete sig. Sen är de fortfarande väldigt unga men tycker det blir som att jämföra äpplen med päron men det är min personliga åsikt. Är enig med @Andersson711, ser inget konstigt att hålla 18-gräns vid ingångarna till barerna då man redan där tar bort chansen att minderåriga får i sig alkohol under match.
OBS! Jag har också varit full i Big-Ice ska tilläggas, dock utan barnen vid min sida.. ![]()
Det ena behöver inte utesluta det andra. Bygger man om bör man kunna ha flera ställen där alkohol serveras, ställen i anslutning till klacken där man har 18-årsgräns med röj och skit samt ställen på andra håll med mer familjär stämning. Folk kommer naturligt att välja ställe efter ambition och miljö.
Stäng av ungar från hockey. De behöver väl för f-n inte vara överallt.
Jag hade med en kompis sist som hade åkt bil i fem timmar innan match och var sugen på en öl innan. Min son som är fem år var sugen på en fanta, men det fanns ingenstans där båda kunde bli nöjda. Det var också 90 minuter innan match, så det var typ 10 personer i baren. Förstår att det är regler, men jag tycker ändå det borde finnas alternativ där man kan umgås med barn även om någon i sällskapet vill ta en öl. Därav står jag fast vid att det bör finnas familjevänliga alternativ som också serverar alkohol.
Vi fick till slut köpa fanta och loka i en kiosk och stå i gången och dricka.
Edit: ska också tillägga att om man ska äta så kan man heller inte ta en öl till maten, oavsett barn eller inte. Restauranger och barer är separerade.
Mitt förslag är att man har en typ av bar med 18 årsgräns och en utan. Där ölen är 10 kr dyrare i den utan åldersgräns.
Då kommer de som bara vill ta en öl med barn närvarande kunna göra det medans de som vill dricka mer än så håller sig där den är billigare.
Kollar man barerna på helgmatcherna kan fyllenivån vara relativt hög. Speciellt om Gandalf fått i sig för mycket och börjar bröla (ni som vet ni vet).
Just de här barerna i HG är inte direkt lämpliga för knattar i mitt tycke.
Bargate.
Leder team halvfulla eller team halvnyktra?
Släpp pöcken nuuuuuuuuu!