En bra SC ska inte bara bygga ett bra, han ska även kunna se brister i egna ledet. Frågan är vem som kommer väcka Björns tankar om att AB inte funkar, han själv eller styrelsen.
Usch allt är så dåligt nu så till och med LHC-fansen tycker synd om oss.
Jag har smsat med carl på vita gula blå. Jag har frågat om jag eller en annan på forumet kan få gästa för att prata om krisen hv vart och är i, Anton och ledning. Det kan bli aktuellt, om denna vidriga inledning på säsongen fortgår.
Om det blir aktuellt, skulle jag önska att vi tillsammans här pratar ihop oss om vad som skall tas upp.
Hur ser ni medlemmar på detta forum att ev få vår röst hörd i podden?
Snyggt initiativ! Jag tycker det låter som en kanonidé iom att även om VGB är bra så känns de lite väl diplomatiska ibland. Säkert på goda grunder då de behöver ha en relation till ledare och spelare i HV på ett annat sätt än många av oss andra.
Initiativet är gott så, snyggt Men utan att förringa det. Vad är planen med det? Så att det inte "bara blir något som majoriteten lyssnar på och sen glöms det bort. Nåväl en röst är bra men kan det påverka HV? Jag vill så klart att det ska göra en påverkan men ställer mig bara frågan till hur?
Edit: Tänker lite på det @Diabolics nämnde under sommaren här. Om/hur vi här ev. kan bli en röst in i föreningen. Men det kanske är en helt annat fråga för en annan diskussion?
Man vill ju även på något sätt kunna koppla det till forumet mer än att det är en röst som skriver här på forumet. Lite så att man får in det lite som en reklam för forumet/utnyttja fönstret och locka nya medlemmar. Tror även det är viktigt att man är nyanserad och vettig i ens kritik. Att bara spy galla på laget och ledarna gör ju lätt att folk drar öronen åt sig. Bra idé dock!
@Diabolics är ju ett hett namn som säkerligen kan sälja in forumet fint.
Det finns en del fallgropar i att prata om forumet som en enhet, samtidigt är det en bra källa för info kring det spektrum av åsikter som finns inom varje ämne som rör HV. Jag tror till exempelvis att vi säkerligen möter kriteriet för “tillräckligt underlag för statistisk säkerställan”
Vi som roddar detta behöver se över en sådan medverkan men vi är naturligtvis öppna för interaktion. Jag har haft ett par diskussioner om samarbete med Ragnarsson tidigare, även före VBG.
”Någonstans kanske den tuffaste motståndaren är oss själva just nu. Tre förluster är tungt. Hur hanterar vi det? Hur hanterar vi allt som kommer på oss runt omkring? Vi har en historia som gör att folk går upp i falsett ganska snabbt, vilket är förståeligt. Det behöver vi hantera som lag så att vi kommer in i bra mentalt tillstånd imorgon till matchen. Där behöver jag lägga lite krut.”
Anton om morgondagens match.
Nej, Anton. Ni har ingen historia som gör att folk går upp i falsett. DU har en historia.
För övrigt anser jag att det är jättekul att Tedenby går in i matchtruppen imorgon. HV-hjärta behövs i en själlös trupp. Tedenfart is back!
Nja. Jag skulle nog ändå vilja påstå att vi aldrig sett en dyrare trupp prestera sämre än tre raka förluster. Varken i HVs eller SHLs historia. Därav det historiskt usla. Sen finns det lag som presterar ännu sämre, men inte med de förutsättningar som HV har.
Hur räknar du på truppens kostnad? Spelare som ingår i truppen nu, eller spelare som vi fortfarande betalar för men som lämnat? De kan ju knappast lastas för att vi spelar uselt just nu utan är kostnader för tidigare usla kontrakt.
Ok. Ge mig ett enda exempel på en annan trupp (de som ingår i truppen på hemsidan, inte spelare med lön i andra klubbar) som har högre kostnad och presterat sämre än HV71 25/26.
Oavsett om Tedenby varit kvar i truppen eller ej så ska hans lön betalas & att betala den månadsmässigt istället för att bryta och betala ut kanske blir lättare för böckerna. Vi fick ju trotsallt bryta en hel del dyra kontrakt för att bli av med en hel drös med dödkött… Han är nog välinformerad att han inte ingår på 12 fw’s och någonstans har man kommit överens.
OSL & Brännström är garanterat två spelare som inte är en tanke att vara kvar i HV efter säsongen & som jag skrev ovan, jag tror det blir för stor smäll i böckerna att bryta alla kontrakt rakt upp och ner.
Där tänker jag att han vill inbilla sig att slår det ut rätt så kan de ändån funka, speciellt i tanken hur de skulle kunna passa in i ett nytt system med ny idé. Sen att vi andra kunnat säga på förhand att dessa två gubbar har ett sämre självförtroende än Gud vet vad, ja de är väll mer credd till oss.
Sen kan det också vara jag som försöker se de mer logiska förklaringarna att vi inte agerat annorlunda.. i slutet av dagen är det endast Björn och några till som sitter på det riktiga svaret.