Tråden om HV71

Ja, precis så. De här tre inledande matcherna är historiskt dåliga. En fjäder i hatten till alla inblandade.

Kan vi vara aktuella för Guinness rekordbok? Det är ju ändå nåt? Dyrast truppen per intjänad poäng. Kanske kan vi tävla i nåt så att säga.

Hv 24/25

3 gillningar

Jag tror Liljander resonerat exakt så som du beskriver gällande truppen. Ta tag i de mest akuta problemen, för att sen be en stilla bön att resten faller väl ut.

Tror också det är därför vi inte fått exakt det vi vill ha på varje position. Han har satsat på några poster, på några andra har han varit tvungen att värva “smart” där han inte kan göra annat än att hålla tummarna för att vi får ut mer på isen än vad vi betalar i lön.

Så i min värld är han i vissa fall lite ursäktad på grund av det grundarbete som Nubben och Abbott lagt åt honom.

3 gillningar

Förhoppningsvis är ju planen att värva in åtminstone 2 topp centrar för teden och brännströms lön till nästa säsong. Är väll uppemot 500-550’ man betalar för de i månaden?

2 gillningar

Förhoppningsvis ja. Om vi blir kvar… Sen ska man inte glömma att den möjligheten fanns redan inför den här säsongen. Men Björn valde liksom tidigare sportchefer en annan väg och prioriterade en annan typ av spelare. Och det förstår jag om folk är kritiska till

2 gillningar

Förstår vad du menar. Bära eller brista, att nubbens verk fortfarande ekar i korridorerna är tydligt dock.

Fast att bygga en trupp utan naturliga centrar är ju inte ens att chansa, det är ju att skita i det.

Björn har spelat ett jävligt högt spel och kanske haft en för stor tro på sin egen förmåga (+Leises) att hitta lirare att göra centrar av bara för han lyckades med det en gång i Malmö.

2 gillningar

Jag förstår kritiken till hundra procent. Här var jag själv naiv och trodde att vi hade tillräckligt med bra alternativ, jämfört med fjolårssäsongen, för att få ihop nåt vettigt. Men ja, det blev ju pannkaka.

Sen vidhåller jag. Vad är hönan och ägget i allt detta. Med Blomman som HC lär vi aldrig få ut den fulla potentialen av våra lag. Så. Hade varit väldigt intressant att få se en riktig tränare leda det här laget.

3 gillningar

Känns som man kommer ut och trampar ut all energi på 15 min. Sen är det slätstruket och när man inte får utdelning så ligger bara motståndarna och vänta på rätt läge.

Helt klart att man inte orkar 60min!

Ja jag vägrar tro att truppen som den är är helt kass. Tittar man spelare för spelare ska vi inte vara inblandade i kvalstrid. Allt utom centersidan håller ju medelklass, det är där och bland coacherna allt faller.

Det är inte bara Anton. Rahm har misslyckats styggt hos oss innan, har inte jobbat med backar sen senast han va ass hos oss och Beech är helt grön som tränare på nivån. Jag tycker inte att man ger truppen rätt förutsättningar med dessa ledarna.

5 gillningar

Ah Nubben ja, på Instagram efter senaste matchen kommenterade nån ”kom tillbaka Nubben, allt är förlåtet”… haha

3 gillningar

Min tanke är så här. Detta forumet är guld och många här ser vad som är fel, och har gjort så under en lång tid. Det finns en kunskap i detta forum som hv som förening hade haft stor nytta utav. Här finns mycket bra analyser som behöver komma ut. Jag tänker att vi på forumet kan ge en bild som medierna inte vågar ta upp, media gullar och är otroligt diplomatiska. Vet inte om debatt är rätt ord, men vill med detta skapa en diskussion så det kanske leder till en förändring i föreningen.

2 gillningar

Håller med dig till fullo och det är också tanken att marknadsföra forumet. Skulle vilja påstå att detta forum är det bästa i Svea rike.

2 gillningar

Ja, vilka de blir det tycker jag man bestämemr gemensamt här :slight_smile:

1 gillning

6e raka torsk för damerna och toksist. Nej det går verkligen inte bra för föreningen. Någon borde se över det sportsliga.

1 gillning

2-3 matcher till ska jag se innan jag säger upp TV4 abbet och lägger allt hockeyfocus på J-20 istället.
En fortsättning på fjolåret tyar jag inte. Ingen lust bli inlagd på Ryhov.

2 gillningar

Avgå alla. Kan inte sägas nog innan det har hänt. Styrelsen, ryck upp er eller säg upp er!

1 gillning

Vi har spelat 6 finaler och vunnit 5.
Kan vi komma upp i 6 kval och vinna 5 av dem?

3 gillningar

Idag är det vinna eller försvinna för HV. Fast låt oss vara ärliga, vi vet ju redan hur det brukar sluta. Tre poäng krävs mot Malmö, ett lag som är så mediokert att deras highlights brukar bestå av tekningar. Ändå går vi in med känslan av att vi lika gärna kunde möta Colorado Avalanche borta.

Vi har bytt ut allt: spelare, sportchefer, loggor, maskot, halsdukar..Till och med kaffet i kiosken kanske bytts ut till en mer ekologisk variant. Men resultatet? Samma gamla HV-cirkus. Att vi fortfarande är sämst är inte bara en olycka längre, det är en konstform.

De så kallade “stjärnorna” måste börja leverera… Det enda de levererar konsekvent är citat efter matchen: “Vi måste bli bättre.” Tack för analysen, Einstein.

Förlorar vi ikväll kan vi lika gärna börja sälja biljetter till “Play Out Festivalen” redan nu. Inträdet kostar en hundring, men alla besökare får med sig ett gratis ångestpaket hem. HV:s nya slogan? “Vi bygger karaktär – en förlust i taget.”.

15 gillningar