Tråden om HV71

Lagbygget 25/26 passar nog.

1 gillning

Så blomman har alltså inte fått rätt förutsättningar igen då?

Det här börjar bli löjligt, han handplockade alltså Stillman, Gnagzky och Boba eller vad han nu heter (undrar vad han bidrar med egentligen?) när han kom.

Han fick in Nyman innan kvalet.

Han basar över lag som slår lönerekord.

Vette tusan om han inte fick välja GM också?

Vad är det som krävs för att blomman inte ska lyckas men inte misslyckas?

Karln är ju en fullständig katastrof, så dålig han är på sitt yrke ska inte vara möjligt att vara.

1 gillning

Det klart, tack, jag hittade inte den tråden först av någon anledning, mitt misstag.

Jag funderar på en sak, man kan se det kortsiktigt och långsiktigt. Kortsiktigt betyder en förlust noll poäng och taskigare läge i tabellen men långsiktigt kanske det betyder att vi blir av med tränaren och får hit någon bättre, vilket inte är en dag för tidigt. Låter det vettigt? Önskar verkligen inte att det skulle vara så, men nu är det så katastrofalt som det är så något måste göras.

1 gillning

Lugn och andas….

Jag anser bredden marginellt bättre men spetsen sämre.

Fisker, Borgström och AP tar jag alla dagar i veckan.

Kom dock ihåg att vi kom tok sist!!

Brukar sällan hålla med dig men här tycker jag allt du skriver stämmer. Avsaknad av naturliga centrar och för lätta överlag finns helt enkelt inte kilon att bryta in med.

Absolut. Och den tanken är inte ny när HV71 är inblandat. Det va inte längesedan hela forumet önskade förlust just för att få väck tränaren, kan det varit Lindbom eller Montén, minns inte. Risken är tyvärr att någon annan i ledet tar över, enklast så tänker beslutfattare. Rahm tar steget upp typ, blir det bättre? Tveksamt.

Lätta är vi. Och även yngsta laget i ligan.

Vi är nog många som håller med dig i beskrivningen av nyförvärven.

Du är nog relativt ensam i din bild av tränaren som tog oss till en sistaplats ifjol och inlett årets säsong med tre raka förluster.

Avslutningsvis. Du skriver: ”När ansvar ska utkrävas måste man börja titta på vem som är ytterst ansvarig!”

Yes. Och i det här fallet brukar man i första hand titta på tränaren. I det här fallet vore det ju direkt korkat om HV inte tittade på den som fått ut så lite av de spelartrupper han fått till sitt förfogande.

Sen, du som jobbat med hockey, borde ju även veta att sportchefen har betydligt längre brinntid än en tränare – i synnerhet en SC som inte ens suttit ett år på posten. Tränare sitter väl, mellan tummen och pekfingret, i snitt i två år, sportchefer betydligt längre.

2 gillningar

Fan. Det bästa vore att både Anton och gruppen bevisar oss motsatsen. Visa att ni tillhör SHL och visa lite jävla anamma nu!

6 gillningar

Jag tror att HV behöver 2 saker.

  1. en exorcist för att driva ut alla onda demoner ur föreningen.

  2. en trollkarl som kan förvandla lagbygget till ett harmoniskt sådant med tydliga rollspelare som gör jobbet.

Är det nån som har några kontakter på området?

5 gillningar

Spräng bort Garden och bygg nytt! Allt ont sitter i väggarna!

Som allt annat hittas det på Biltema.


den närmsta jag vet

Ironi

8 gillningar

Vi är alltså avhängda efter 4 matcher?…

Ny förlust, problemet är hönan eller ägget, skall vi sparka BL som byggt laget eller AB som misslyckas med att spela med det laget som BL byggt, vem skall gå först???

Finns det någon som helst ryggrad i den här styrelsen så agerar man nu, annars ska varenda jävel bytas ut. Det är fjärde året nu och vi är fortfarande sämst, hur är det ens möjligt? Hur?

1 gillning

Detta forum har tappat det helt.

All värdighet är helt borta.

Sorgligt att se.

2 gillningar

Det är inte forumet, det är HV71, och det sen länge tillbaka.

2 gillningar

Struntsnack.