Hv har blivit ett bandylag. Man åker i cirklar och vill/vågar/orkar inte spela riktig hockey framför målen. Man har heller inte materialet att göra det så antar att det är såhär det ska se ut.
Jag håller med dig fullt ut. Jag trycker bara att man kan uttrycka sig bättre och vårda språket. Det blir lite för låg nivå på språket.
Börja scouta Linköping?
I omgång 4. I september.
Och det har du naturligtvis 100 procent rätt i.
Men, jag tycker forumet är rätt vårdat. Och går någon över gränsen, ja då har vi duktiga mods som är de första att städa upp.
Kan vi testa Blomman ut innan vi kör Liljander OUT?
Liljander förlängde med Blomman. Behövs fler motiveringar?
Ja det håller jag med om, .. det finns en del som är onödigt men generellt är det ändå än rätt ok nivå med tanke på omständigheterna. Jämför med andra forum och betänk hur AIK-fotboll-fans skulle agerat. Det hade varit ett uppror utan dess like sen länge.
Något som är väldigt typiskt HV är dessa uddamålsförluster. 3 av 4 förluster är sådana. 2 första matcherna såg bra ut, brynäs matchen snäppet under godkänt. Denna match var ju bara som ett stort fiskstim runt hela planen, inget lag kunde riktigt etablera sig.
Under min korta tid så har det varit stävjat. Va väl inför 7:e avgörande mot IKO som mods fick gå in och göra åtgärd.
I nu när måttet är rågat så kommer mycket i affekt och besvikelse. Vilket nog kommer att stävjas.
Men förstår helt vad du vill få fram.
#HusqvarnaOUT
Alltså det är inte mycket att scouta. Det enda lag jag sett spela sämre än hv. De står i princip still ute på isen. Rekommenderar alla som kan att se deras förstaperiod som uppmuntran.
Håller med, ibland kan det bli lite för känslostyrt när det gäller idrott och då kan det lätt bli så som det blir med språket (det här är inte menat som en personlig attack på någon). Det kanske inte är det bästa, men jag kan förstå det. Jag tycker forumet är rätt okej, det är därför jag stannar.
HV71 är ju typ som Trump-administrationen. Den ena högt uppsatta stollen mer oduglig än den andra. Felrykryteringar som gör bort sig på löpande band och avlöser varandra i rasande takt. Rena Cirkus Scott. Så sjukt ovärdigt en förening med vinnande historia och kravlöst stöd från fans och näringsliv.
Hockeyns Man United.
Jag ger upp… nu blir det möbelsnickeri.
Fyra matcher. Fyra förluster. Noll poäng. Jag har försökt, hoppats och hållit fast vid drömmen om ett HV71 som lyfter, men verkligheten har varit obarmhärtig. Laget famlar, självförtroendet är i spillror och jag står här med ångest, frustration och en känsla av maktlöshet.
Jag har skrivit, hejat, svurit, analyserat och gråtit över varje puck som glidit förbi. Men nu, just nu, tar jag ett steg tillbaka. Jag ger upp… åtminstone för en stund. För det finns annat som ger lugn, kreativitet och en känsla av kontroll, något jag kan forma med egna händer.
Mina tankar vänder sig mot trä, spån och hårdvaxoljor. Mot bordsskivor som ska slipas, hyllor som ska byggas och små projekt där jag kan se resultat direkt. Här finns inga omöjliga passningar, inga undermåliga försvarslinjer, inga hjärtekrossande förluster, bara möjligheten att skapa, fixa och slutföra.
Så, kära HV71, vi kanske ses nån gång. Men nu går jag till snickarbänken, drömmer om perfekta fogar och låter frustrationens bitterhet omvandlas till doften av nyslipat trä. Här finns segrar att vinna, på mitt eget sätt.
JV25?
Säg att föreningen HV71 som genom ett outgrundligt mirakel inser att man är på väg ner i avgrunden och att man har satsat på fel häst, och sparkar Blomman. Och Liljander, som faktiskt har ännu mer med detta haveri att göra än Blomman har, trots att han inte ens varit i föreningen i 1 år än. Vilken jäkla prestation, när man tänker på det ändå. Att på mindre än 1 år gå från katastrof till total undergång. Bra jobbat Liljander, på något sätt i ett parallellt universum.
Men åter till frågan. Om man nu som genom ett mirakel inser detta och gör sig av med dessa två, vem ska kunna göra något åt läget? Laget är ju köpt fullt ut för att spela den väldigt avvikande och fullständigt ogenomförbara Blommanhockeyn. Om vi nu skulle få in en ny tränare, hur ska vi kunna förvänta oss att han/hon ska kunna få rätsida på det här? Är det ens möjligt med detta det sämsta lagbygget i HV71s historia, vilket säger otroligt mycket med tanke på historien med både Stillmans sista år, Hult och Nubben. Det finns ju inte en enda rollspelare. Inte en enda rent defensiv back/forward. Inte en enda tydlig center. Inte en enda tydligt offensiv back/forward. Alla är ju likadana. Alla har samma underliggande siffror. Allas spindeldiagram ser ju likadana ut.
Så vem ska göra målen? Vilka ska spela PP? Vilka ska spela BP? Så även om en ny tränare kommer in så är det ju att begära att denne ska koka ärtsoppa med fläsk på enbart morötter.
Grattis alla inblandade dilettanter. Det är för detta ni kommer att bli ihågkomna.
Tack för en förstörd kväll, igen HV
Agreed, tror det kan vara mitt statistik inlägg du refererar till.
…och vidare slutsats att Anton o Co inte kan ta till sig statistiken och hitta lösningar av den är spot on.
Alla företag har vanligtvis mängder av statistik och rapporter, som oftast används för att se hur det gick, men få inser vilken förändring man borde göra för att det inte blir lika illa nästa månad, vecka eller match…
Det har ingenting med spelet att göra, det är under all kritik, det är hur man uttrycker sig om detta.
Instämmer helt och fullt, hur har man tänkt när man värvat ett antal av dessa spelare ?, ex finns bara en naturlig center men inga snipers. Vem skall göra målen och hur kommer man till en målchans?, vem skall spela i BP och förhindra mål?. Sannolikt har en AI kommit med förslag på spelare baserat på en massa statistik som matats in i ett system.