Tråden om HV71

Men hjälper det med Anton vid rodret? :wink:

Heppo, Rousek, Hattaka..

Hattaka .. trodde ärligt talat på honom. Trodde han skulle kunna bli en gigant, den där tvåvägsbacken vi saknat sen Lehtinen…. Tyvärr helt värdelös hittills.

Rousek… Herregud.. skicka honom tillbaka AHL.

Heppo.. träningsmatcher är träningsmatcher. Där var han grym. Nu.. not so much..

Två matcher. 2. TVÅ. DOS. ZWEI. KAKSI……

Sen är det dags…

1 gillning

På presskonferensen efter förlusten mot Percys gäng syns det tydligt hur lynnig Blomman är. Självklart ska han vara besviken och gärna visa detta efter att ha inkasserat ytterligare en förlust, men han är fullständigt ur balans och ger ett stökigt och ganska oprofessionellt intryck. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att en sådan ledare inte är bra för ett lag.

HV hittar återigen ett sätt att förlora och spelarna verkar låsta vid ett spel som uppenbart inte håller för 60 minuters SHL-hockey. Hade vi för dåliga spelare förra året? Har vi för dåliga spelare i år igen trots att laget mer eller mindre är utbytt? Knappast.

En ledare som kan få ihop en grupp, som kan skapa god stämning och ett lugn där spelarna känner förtroende är en ledare som också vinner matcher och når resultat.

HV har noll poäng efter 4 matcher, det borde vara rätt uppenbart var den största bristen ligger.

8 gillningar

Vi har iallafall en jävla bra låt, det är ingen HC eller ledarstab som kan ta det ifrån oss.

(Greppar efter halmstrån)

2 gillningar
1 gillning

INGEN KAN TA DEN IFRÅN OSS!!

även ifall den inte stämmer längre.

1 gillning

Varför blir alla sämre när de kommer till HV71?
För visst är det väl så?
Spelare blir sämre. Kanske också ledare.
Vi är tveklöst sämst förberedda inför varenda jävla säsongsstart.
Mentalt sköra.
Men också: Hur är det med fysiken? Sämre ju längre matchen lider.
Vi har inte haft vettig mental tränare senaste 15 åren.

AIK fotboll genomgick en renovering ledd av en norrman för 2 år sedan. Han började med att ta kål på myten att spelarna var vältränade.
Det blev kostförändringar och stenkoll. De fick sova på tältsängar i träningsanläggningen.

Kanske byta ut “mysa ihop laget” mot att träna skiten ur spelarna och skaffa vettiga vanor.
Göra spelarna tåliga. Göra dem motståndskraftiga. Vänja dem vid smärta.
Nu sätter paniken in så fort nåt går emot.

1 gillning

Nu förstår jag ingenting?

Ett skridskotest var fel. ?

Men denna typ av träning förespråkar du?

Tänk om Anton infört det..

Herregud.

Förespråkar?
Inte heller skrivit något om “skridskotest”.
Däremot:
Jag ifrågasätter att den förberedelse man har inför säsongen är bra. Sett till senaste års start på säsongen.
Man kanske borde utvärdera?
AIK fotboll är ett exempel på ett lag som utvärderade sin träning. Gjorde förändringar.

Om man misslyckas varje säsongsstart och inte förändrar upplägget…

Gud i himmelen!

Precis det intrycket får man av honom. Lynnig och inte genuin

Känns ju bara pinsamt när den där låten hoppar igång och när spelarna studsar in som kåta tuppar på isen. Jag förstår grejen men när verkligheten uppenbarar sig så blir denna låten indirekt jävligt löjlig. Vi spelar liksom Aldrig bäst och andra klubbar hånar oss med den, byt ut den å Frejd så kanske turen vänder.

Ja Freijd har varit drivande i klubbens gull- gull/strykamedhårsmentalitet för länge.

Ja just nu är frågan om man inte skulle ta bort HV-låten ett tag, lätt att vi som du skriver er blir förlöjligade … har känt så sen några år nu. Borde inta en mer ödmjuk approach inom många områden.

1 gillning

Är inte HV-låten ändå en glimt av den själ som många av oss tycker är borta?

5 gillningar

Jag har också sökt liknande konspirationer. Jag trodde länge det va giftet i målarfärgen som sitter uppkladdat i spelargången eller Fredjs kameraman. Men denna var riktigt bra tycker jag :+1:

Det har gått 4 matcher och vi är redan avhängda och det känns som säsongen är över, fyfan vilken mardröm. Ska man ens kolla mer eller är det bättre att hitta något nytt intresse? Tyvärr vet vi ju alla att man kommer sitta o kolla på misären nästa match också, men fan vad jag är trött på det här

1 gillning

Återigen säsong efter säsong så är den mörka humorn det bästa med forumet.

3 gillningar

Du vet vad jag tycker om Blomman och att han borde fått gå i januari som senast, men vi borde också kunna bortse från honom. För dig tog det 50+ matcher att ”vända” när det gäller HC men spelarna ger du bara 4 matcher och tycker det inte är riktigt fair. Vi vet att SHL är en svår liga och att nya spelare behöver en tids acklimatisering. Sedan finns det spelare i andra lag som också enbart har 4 SHL-matcher på kontot och redan gjort avtryck, men tycker också de haft bättre förutsättningar. Här utgår man från jämnhet, vilket för mig enbart är en rosa moln-filosofi. Lika barn leka bäst.

4 gillningar

Man lär sig inte av sina misstag i hv. Detta visar vart hv kommer hamna i tabellen. Det blir kval grabbar

4 gillningar

HV har senaste tio åren testat Hults sätt att sätta ihop ett lag, alltså i stora drag kollat av med folk, kikat på klipp samt värvat spelare med rätt ”karaktär”. Sedan fick vi nubbens känslovärvningar och skjuta från höften samt locka med för höga löner. Därefter har vi nu sett Björn och Leises sätt med skallen inkörda i datorn på alla statistiksidor som finns och gått helt på dessa utan en korrekt behovsanalys utifrån klubbens behov.

Hult kom tillbaka, allt är glömt

1 gillning

Det här är något som går igen i många trådar nu.
Folk kollar tillbaka på något som var dåligt (men inte lika dåligt som idag) och tror att det var bra.

2 gillningar