Dom enkla svaren haglar återigen i HV land!
Allt är Antons fel, han har fått allt han velat och hans spelsystem är åt helvete och han har ett lag till sitt förfogande som vilken tränare som helst skulle kunna uppnå stordåd med.
Spelarna behöver mer tid och framförallt en annan röst så ramlar det hela på plats.
Jag häpnar när jag läser härinne.
Jag uppfattar HVs problem enormt mycket större än så.
Klubben styrs av en yttersta ledning med diplomatiskt uttryckt noll hockey kompetens.
Man får leta sig ner hela vägen i organisationen till Fredrik Stillman för att överhuvudtaget finns någon men HV koppling och med hockey kunskaper. Vi är alltså i händerna på ett gäng glada amatörer som ska driva vår sak och till sin hjälp har man personer som har en profession där man gladeligen sätter sig själv först och går det åt helvete har dom ett nytt jobb i en konkurrerande klubb. Vem i dagens HV ledning är vår röst mot dessa hockey experter som tagit över vår fantastiska klubb?
Låt mig påminna om ett par grundläggande saker.
HV71 har idag en ordförande som i bästa fall vet vad en offside är, under sig finns en klubbdirektör som så sent som för 1,5 år sedan uttalade att han inte kunde något om sporten.
Sedan finns en stab av ett gäng personer i form av GM, ass GM, analytiker, scout, psykolog, fysttränare, spelarutvecklare, HC och assar samt målvaktstränare. Vem som är snavsarig för vad tycks vara en väl bevarad företagshemlighet.
Jag vill noggrant understryka att en GM är tydligt ansvarig för samtliga nyförfvärv. lagbygge, playbook dvs spelfilosofi, personalansvarig dvs utformandet av hela sportsliga staben inkluderande spelarna.
Att skicka iväg 18 spelare och plocka in 13 nya är som upplagt för att skapa en lång startsträcka, att sedan vad jag förstår enbart gå in i ett statistik program och aktivt leta efter så många likasinnade som möjligt imponerar föga på mig. Lagbygget är totalt intet sägande och rollspelare verkar för mig ramlat ur excel arket inför den här säsongen. Som lök på laxen tycks även fliken centrar saknas men ytterforwards verkar kommit med i form av premium abonnemang så det verkar det funnits gott om. För övrigt verkar man också av olika anledningar okänt varför velat gå på osäkra kort och chansa hejvilt och hitta spelare med i många fall liten erfarenhet av SHL eller gärna varit mellanmjök i andra klubbar och helst också vara kort till växten.
Allt detta ska kritiskt granskas av folk med gärna så lite hockey kunskaper som möjligt och helst utan HV hjärta då blir Valberedningen i klubben super nöjda.
Ja just det jag glömde att allt är Antons fel, försvinner bara han blir HV återigen en toppklubb och Riley Woods, Heponiemi, Johnsen, Pasic, Kloos, Reber, Teden och Brännström mfl blir 2 meter långa och börjar ta sig in i skottsektorn…..
Längtar redan till måndag då allt vänder som alla legoknektar och totalt hockeyokunniga ställt till med i HV blå!