Haha, Antons egenutvecklade AI.
Tänk om vi kunde utnyttja den fina juniorverksamheten vi har och passionen som finns där.
Istället så sjabblar vi bort talanger till höger och vänster och tar in en massa legoknektar med noll engagemang som viker sig vid första motgång.
“HV where the passion is sent to other teams”
Börja i rätt ände och bygg upp laget först med de som älskar sporten och som vill vinna med HV. Sen kan man krydda med nån utlänningar som kan spegla den passion som då finns. Jag vet inte hur lång tid den processen tar och om den börjar i HA men finns inga andra sätt.
Tyvärr kommer ungdoms- och juniorverksamheten behöva byggas om ganska ordentligt för att komma dit du beskriver. Idag skulle jag inte beskriva den som ”fin” utan snarare en källa till oerhört mycket frustration och besvikelse. Särskilt för föreningens egna produkter, som oftast hamnar i skuggan av ”importer” från andra klubbar och t o m även från andra länder. Klubbkänsla är det rejält sparsmakat med från U16 och uppåt. Tyvärr. Folk utan insyn kanske har en annan bild, men från insidan ser det ut så här.
Sonen har mött HV några gånger under hösten och även om HV vunnit så har jag inte precis upplevt glädje o passion från HV:s sida. Kan tänka mig att det går lite för lätt ibland där man inte behöver kämpa och vinna som ett lag. Viktigt att ibland förlora också, det skapar karaktär för framtiden. Kunna hantera förluster och ta nästa steg.
Bara att kolla hur många aktiva spelare det finns, i SHL eller högre liga, med HV71 som moderklubb. Underbetyg minst sagt.
Någon av våra med här?
God Jul, ALLA! ![]()
go jul!
Ang på plats 34
God Jul! ![]()
God jul alla HV-fans, oavsett läger, ”det är ju trots allt jul” ![]()
![]()
God jul! Oavsett åsikter hit och dit. Ni är bäst
![]()
Det blir trångt i play-in ![]()
Å vi står utanför och tittar in.

Eller bredvid och tittar ut i vår play out-serie.
På tal om kontinuitet
![]()
Citat
Enligt uppgifter till Hockeynews har HV nu fått klart att låna två spelare från hockeyallsvenskan.
Det handlar om forwardsen Arvid Degerstedt och Gustav Olhaver från Mora som kommer att vara med under matchen mot Örebro Hockey på annandagen.
HA71
De scoutar nyförvärv inför 2026/27
(genom låta dem provspela alltså).