Eller motståndare.
Tur att vi redan har scoutat det vita trollspöt.
Eller motståndare.
Tur att vi redan har scoutat det vita trollspöt.
Han har ju tappat bort det osynliga spöt och lirar med en helt vanlig klöbba numera. Kanske han har förstått att det kan hjälpa se klöbban och att han därför gör sin bästa säsong i karrrären…
Vad fan Åke?
Besviken…
Det är julafton, massor av lag presenterar spelare, förlängningar och annat. Hos oss är det tyst. Vi kan väl iallafall förlänga med Rindell och presentera det eller något?
Finns inget gott med hv just nu.
Jag säger inget om lånen i sig. Men det här osar ju lyxfällan på något sätt för att dra en dålig parallell. Man lever på lånad till, lånar till sig någon form av lösning. Tills det ev inte håller längre.
Ett sjukt jävla underbetyg. Kan ju inte vara en slump att vi ALLTID har så mycket spelare skadade??
Agree. Något är det ju, något är toxic. Men vad? Det är hundra miljoners frågan. Som alla andra frågetecken kring denna förening.
Allt är fel i denna förening.
Nej. Företagsverksamheten och ölförsäljningen blomstrar.
Skador kommer alltid komma. Vi har ledigt väldigt mycket av detta genom åren den saken är ju klar men tror inte det är föreningens fel. Vad man däremot skulle kunna lasta föreningen för är att inte lära sig och hitta ett sätt att ta höjd för problematiken. Utnyttja ekonomiskt svaga lag i allsvenskan genom att signa två bra spelare på allsvensk nivå och låna ut dem helt gratis med förbehållet att man kan kalla tillbaka dem när som kan ju vara en taktik exempelvis. Visst det kostar lite pengar men så dyra är inte 2 allsvenska spelare i en allsvensk 2 line.
Sorry, glömde det. Den dagliga verksamheten och förberedelserna är i världsklass också?
Något i den sliten. Nu ska jag sluta raljera.
Saker jag kan rent hypotetiskt (jag är ingen idrottsläkare) kan tänka mig kan ökar risken för skador utöver rent slumpmässigt utfall av otur (som alla lag drabbas av).
Davidsson gav ytterligare en teori i JP:s podd. Måste man ständigt jaga tenderar spelare att sätta sig i situationer de aldrig normalt skulle hamna i.
Tycker jag lät rätt klokt. Med andra ord. Bottenlag får således mer skador medan topplag kan spela lite smartare. Resultatbaserat. Således tolkar jag Davidsson som att man inte kan skylla resultaten på skadorna. Däremot kan man skylla skadorna på resultaten.
Ju sämre man är desto viktigare är det att ha en bra bredd med andra ord?
Jag tycker det är rätt mycket skygglappar hos Davidsson oxå, vad gäller att enbart köra vidare på utvald väg och att det i sig själv kommer ge resultat.
Ta exemplet att jag hade varit HC, då ör jag rött säker på att jg dragit ner föreningen i division 12 innan jag kunnat dra nytta av all “kontinuitet” och lärt mig tillräckligt för att göra nytta.
Situationen där Dichow blir skadad tycker jag är ett exempel på just detta.
Lägger till rädsla och övertänkande som stjäl några tiondelar kontra spel på instinkt.
Viktig tid att agera och göra sig redo för impact
HV71 lånar alltså in folk med noll koppling till klubben istället för att släppa fram egna juniorer med hjärta?
Personligen tycker jag det är tragiskt.