Tråden om HV71

Det här var droppen för mig. Får se andra SHL-matcher. Varför varför varför ska man följa HV med ALIBLAB!?

2 gillningar

Vet inte om jag har ogillat en upplaga av HV så här mycket tidigare. Från ledande positioner till spelare (finns undantag så klart, inte alla).

Fansen är för trogna. Läktarna borde eka tomma.

6 gillningar

Varför ska vi fans bry oss om detta HV71?

De som bestämmer gör ju bevisligen inte det.

Tänk om publiken kunde stanna hemma! Det är vårt enda hopp. Men det kommer aldrig ske då Jönköpingspubliken är så trogna.

Vad ska det bli av HV71 när vi verkar tappa en egen som HP till Malmö?

Hur många har vi slarvat bort nu? Helt sjukt hur illa skött denna förening är.

Men inte spelarnas fel då man valt att inte tro på dem. HP har blivit skickad till höger ock vänster ifjol ock till denna säsong trodde man inte heller på honom till en början. Så att han ser till sitt eget bröd förstår man. Men det ska inte få hända.

Men varför ska man lägga denna tid och pengar på denna klubb? Intresset har minskat så fruktansvärt mycket för HV71 denna och förra säsongen. Det kommer inte bli större nästa säsong i Allsvenskan och troligtvis är det fler som tänker som jag och då kommer det nog bli tufft för klubben som litat till 100 på sina fans. Men det finns ett stopp på vad man accepterar.

2 gillningar

Det är helt stendött kring HV71. Man lånar in spelare men kommunicerar ingenting ut om tankar och planer för att fixa detta. Att låna in medelmåttor från Allsvenskan kommer inte lösa det. Inget ont om dem som kommer hit och hjälper oss. Men det är inte rätt väg.

Man har sagt att man inte ska åka ut men hur ska man lösa det? Ge oss något!!!

2 gillningar

Jag gillar inte att vara en alarmist. Jag föredrar is i magen men här får jag faktiskt ge dig en klockren poäng. Om HV hade visat hur de skall lösa detta så hade nog både du och jag haft en bättre känsla i magen just nu.

Men det tror jag inte vi har för är det något föreningen visat tidigare så är det att de saknar förmåga att lösa sånahär situationer.

Öppna kort för en gångs skull…. Det hade varit trevligt.

Att Stille går ut och säger att han försökt hitta någon men alla sket sig och vi har det vi har. Det hade varit en bitter jävla bris att känna men hellre det än att man sitter här och tror att de lyckas med något.

2 gillningar

Vi har alltså 5p mindre just nu än förra året då vi kom sist samtidigt som Leksand håller på att sätta sin defensiv sakta men säkert OCH har börjat göra mål.
VI e så rökta.
Övertygad om att vi åker ur.
Och inte nog med det.
Vilka spelare ska värvas “hem” den här gången?
Tror inte för en sekund att det går att få ihop ett lika slagkraftigt lag som förra gången OM vi behåller samma lagledning.
Fy fan.
Går å gråtrunkar en stund.

4 gillningar

Senaste tre matcherna har LIF släppt 50, 27 och 38 skott mot sig. Så kanske inte riktigt lyckats sätta den än.

2 gillningar

Nej, men det ser bättre ut. Lite. Sakta.
Bara vänta, 9 omgångar till så e de förbi :wink:

Men de har fått en målvakt som ger dem chansen att vinna matcher ändå.

1 gillning

Till skillnad från oss.

Game Score hela säsongen
Noterar att HP klättrat rejält, att Kapten numera bor i källaren

3 gillningar

Läste fel så tar bort mitt inlägg.

Teden är grym.

Ponera att Tedenby slutar och Fransson tröttnar. Då står vi där med noll HV-killar i truppen. Hur i hela helvete ska de lyckas bygga en HV-identitet igen?

1 gillning

Förhoppningsvis lokala juniorer när vi förmodligen spelar i HA.

Du tänker på de juniorer som också harvar i botten av sina serier?

Hjärta och hjärna. Tankar och känslor. Allt i samklang i så kallad koherens, eller i dissonans, så kallad inkoherens.

Människans hjärta har ett eget nervsystem och kommunicerar lika mycket till hjärnan som tvärtom. Det betyder att vad vi känner är lika viktigt som vad vi tänker. Om vi tar bort den delen i ekvationen blir det svårt att förstå hur en dysfunktionell miljö påverkar den fysiska hälsan.

Skadelistan är stor i HV, betydligt större än i andra lag. Ett företag med låg sjukfrånvaro är ett företag med en god arbetsmiljö. Ett företag med hög sjukfrånvaro är ett företag med dålig arbetsmiljö. Jag tror att detta även gäller för hockeylag. Varför är det ingen journalist i media som på allvar gör den kopplingen, eller har jag missat det?

För om så var fallet skulle de högst ansvariga för arbetsmiljön ifrågasättas i högre grad än enskilda spelare.

14 gillningar

HV71 har gått helt vilse. Allt, precis allt man gör blir fel. Dessvärre kommer det inte att bli bättre förrän det har blivit ännu mycket sämre, inte förrän vi slagit i botten på riktigt.

Så enda vägen uppåt, är att vi åker ur, rensar ut all skit, bygger en ny organisation och ett nytt lag. Låt detta ta några år. Det gäller att inte ha för bråttom.

Eller va fan…jag släpper det här nu. Det tar för mycket ork och energi att fundera på HV71. Det går som det går.

Med det tar jag en välbehövlig TIME OUT.

17 gillningar

Sköt om dig. Vi vevar på mot väderkvarnarna.

5 gillningar