Tråden om HV71

Håller med. Vi kan väl lugnt konstatera att Fredrik Sandquist på JP är det bästa som hänt HV de senaste åren. JP:s bevakning av föreningen har växlat upp rejält, utan att för den sakens skull bli onyanserad. Kritik riktas, och beröm ges vid de få tillfällen föreningen faktiskt förtjänar det. När det handlar om sportbevakning på lokaljournalistiknivå tror jag det är väldigt viktigt att få in folk utifrån som inte har samma känslor för föreningen som någon som vuxit upp i staden har.

Häri tror jag också de som anklagar JP för att skapa drev går vilse, i synnerhet de som gärna dunkar föreningens ryggar. De är så vana vid en viss typ av bevakning, så de förväxlar saklig kritik och granskning, med ”mediedrev”. På det lever de dessutom kvar i gamla tider och ser HV som nån ideell hobbyförening, istället för den makthavare i regionen som HV faktiskt är.

18 gillningar

Huvudet på spiken.

Detta tillsammans med alla ryggdunkare som enbart går till medlemsmötena för gratis-fikat, men i sann kristen arvsynds-anda, skäms för detta och kompenserar genom att ösa oförtjänt beröm över HV.

Facepalm.

9 gillningar

Håller med sen Fredrik kom in är det värt att ha prenumeration på JP.

Donalds artiklar kan man skippa läsa men Fredrik och till viss del Carl gör det bra.

2 gillningar

Efter att ha läst artikeln så är kombinationen stor spelaromsättning inför säsong och få egna produkter är receptet för katastrof.

Och kollar man dessa två faktorer denna säsong, så…. ja…. Katastrof. Som förväntat.

Verkar som att Vita Gula Blå har släppt en Silly-podd med MP.

1 gillning

Vi erbjöd tydligen runt en mille för Rosén…

Igge, Luoto, Brännström och någon mer lämnar.

Lassi kommer lämna.

Kaapo Kähkönen är aktuell, men dyr.

Rindell aktuell för förlängning, pengafråga.

Teden kan bli kvar.

DG, Stenlund och Pilut inte särskilt aktuella. Pilut lite kanske om vi förbättrar föreningen.

7 gillningar

När börja de prata om pilut och kompani? Tid?

Måste varit runt 20-25.

Hult är för övrigt inte inlagd på hemsidan än. Pinsamt.

2 gillningar

Om Pilut inte är aktuell ska vi absolut förlänga med Rindell enligt mig.

4 gillningar

Det borde vi göra oavsett.

7 gillningar

Fy fan va mörkt att pilut inte vill hem. Men det är förståeligt att han inte vill hit. Han va smart nog att träna med hv och se med sina egna ögon att detta är en pajasföreninh. Skulle inte bli förvånad om vi ser pilut i ett annat SHL lag nästa säsong, även om hv är kvar

1 gillning

Kaapo för denna säsong eller kommande?

Nästa tror jag. Men han blir väldigt dyr. Tveksamt om han är värd 350/mån. Inte superimponerande siffror senaste åren.

Pilut har väl varit skadad 90% av tiden senaste åren?

Han är bra, men inte värd dom pengarna. Pilut känns som en spelare som går till Frölunda, gud förbjude.

1 gillning

De jommer inte bli någon förstärkning

1 gillning

Något du hört? Annars delar jag helt klart känslan men kan inte släppa hoppet..

Del två känns mest som en axelryckning. Två delar in och det är mest genomgång av det som hänt.
Lite intressant dock att även Davidsson är inne på att stjärnorna stod rätt 2017, trots att man medvetet sänkt målen inför säsongen. Topp 6. Det här var dock aldrig något som jag minns kommunicerades ut offentligt.

2 gillningar

japp, men det är för att Johan antingen håller igen, eller inte uppfattat/analyserat bättre.
Detta är ju en Johan-vinkel, inte nödvändigtvis JPs

2 gillningar

Sen är det ju även nån som ställer frågorna.