Håller med. Vi kan väl lugnt konstatera att Fredrik Sandquist på JP är det bästa som hänt HV de senaste åren. JP:s bevakning av föreningen har växlat upp rejält, utan att för den sakens skull bli onyanserad. Kritik riktas, och beröm ges vid de få tillfällen föreningen faktiskt förtjänar det. När det handlar om sportbevakning på lokaljournalistiknivå tror jag det är väldigt viktigt att få in folk utifrån som inte har samma känslor för föreningen som någon som vuxit upp i staden har.
Häri tror jag också de som anklagar JP för att skapa drev går vilse, i synnerhet de som gärna dunkar föreningens ryggar. De är så vana vid en viss typ av bevakning, så de förväxlar saklig kritik och granskning, med ”mediedrev”. På det lever de dessutom kvar i gamla tider och ser HV som nån ideell hobbyförening, istället för den makthavare i regionen som HV faktiskt är.
Detta tillsammans med alla ryggdunkare som enbart går till medlemsmötena för gratis-fikat, men i sann kristen arvsynds-anda, skäms för detta och kompenserar genom att ösa oförtjänt beröm över HV.
Fy fan va mörkt att pilut inte vill hem. Men det är förståeligt att han inte vill hit. Han va smart nog att träna med hv och se med sina egna ögon att detta är en pajasföreninh. Skulle inte bli förvånad om vi ser pilut i ett annat SHL lag nästa säsong, även om hv är kvar
Del två känns mest som en axelryckning. Två delar in och det är mest genomgång av det som hänt.
Lite intressant dock att även Davidsson är inne på att stjärnorna stod rätt 2017, trots att man medvetet sänkt målen inför säsongen. Topp 6. Det här var dock aldrig något som jag minns kommunicerades ut offentligt.