Tråden om HV71

Nja, det kommunicerades väl, att de siktade på SM-guld inom fyra-fem (?) år och att man accepterade en något tillbakadragen tabellposition under tiden

Men om inte Johan fattat bättre, då hjälper inte vassa frågor… det skall ju bli en artikel av det:

fråga 1: (vass fråga som skulle kunna ge insikt)
Johans svar: Va? fattar inget, har ingen aning?

Ger ju inte så mycket att skriva om.

nä, men om han inte fattar nånting kan det ju vara intressant att skriva ut fråga och svar. Så ges läsaren möjlighet att göra den bedömningen.

1 gillning

Johan fattar. Men det är ju inte helt enkelt för honom heller. Dels har han varit synnerligen inblandad i föreningens verksamhet under stora delar av det här raset. Dels så är han en klubbikon, vilket innebär att han måste balansera det han säger då det får väldigt stort genomslag. Dels så är han ungdomstränare i föreningen, så han har ju fortfarande en roll i föreningen. Men nog inser han också vad som är och har varit problem som bidragit till det totala förfallet.

1 gillning

Så på ett sätt fel person att intervjua :sweat_smile:

Är det här en riktig “granskning” så förväntar jag mig att höra från spelare som varit i föreningen, både positiva och negativa röster. Dessa spelare skulle självklart få vara anonyma.

Det är ju dessa som sitter på svaren, tänker jag.

3 gillningar

Man skall få dem att ställa upp oxå. Inte alltid lätt. Folk som lämnat något bakom sig brukar vilja ha dessa grejor bakom sig.

2 gillningar

Del tre i serien om HVs förfall. Nu med den person som kanske haft mest inflytande på denna resa:

Återigen en person som väljer att inte prata ut. Besvärande.

1 gillning

Här håller jag med Lindbom. Men det är ju sen gammalt. Så här med facit i hand borde vi ha tagit ett djupt andetag efter säsongen 23/24 och fortsatt på det inslagna spåret med Lindbom som HC. Men HV trodde man kunde nå framgång… Med Blomman som HC. Ha.

3 gillningar

Sen en sak som stör mig ENORMT

Lindbom vill inte skylla på Anton ty 13 nya spelare…

host-host BULLSHIT.
Gör man en skitsäsong, hamnar i kval, får chansen med pengar och nyförvärv DÅ FÖRVÄNTAS HAN VÄL FÖR FAN ATT GÖRA DET BÄTTRE? INGEN JÄVEL TVINGADE HONOM ATT SÄTTA IN 13 NYA. HELVETE.
Han kunde behållt AP och Laleggi, säkert någon mer, så hade han inte haft samma rulljans… bara en tanke… men nä. Det är inte synd om Anton med 13 nya, det är ju han som orsakat detta.

7 gillningar

Det blir ju också knäppt att två nyckelpersoner bakom förfallet är de som intervjuas. Absolut värda att intervjua. Men att de frivilligt skulle klä skott för det som hänt kommer ju aldrig hända. Ingen vill ta ansvar. Varken de som är ansvariga nu eller de som var ansvariga tidigare.

3 gillningar

Kero, Day, Träff.
Där är tre till som inte hade gjort det sämre än de botten-femma-lirare vi har idag.

6 gillningar

Ja. Alltså. Nivån på analysen är ju så jävla platt. Ingen skrapar mer än på ytan. Man konstaterar att det är 13 nya spelare. Jaha, varför ÄR DET 13 nya spelare är ju nästa fråga man borde ställa sig själv.

På så sätt är väl ändå intervjuerna med Davidsson och Lindbom rätt intressanta, trots dess ointressanta innehåll, och visar på en stor del av problemet med HV de senaste åren. Man har haft och har ledare som inte är kapabla till att se längre än dit näsan växer.

2 gillningar

Dit näshåret växer, skulle jag säga. Alternativt fisriset.

3 gillningar

Skulle hellre vilja höra bistra sanningen från Thörnberg och André P än folk som bidragit till förfallet.

9 gillningar

Jag skulle inte lyssna, och lita, en sekund på en person vars strategiska förståelse av en elit-organisation är att skuggvärva en oprövad coach utan egen spel-idé för att sedan kasta ut honom efter 12 omgångar och själv kliva ner som coach och lämna sin position som ledare utan ersättare.

4 gillningar

Jag håller Lindbom som en mycket bra och kompetent HC men en inte en tillräckligt bra och kompetent KD. Den utnämningen var ett misslyckande av dåvarande styrelse med Wilander i spetsen.

2 gillningar

Precis👍 det här är alldeles för mjukt av JP

1 gillning

Med de tre delarna som nu har publicerats så vädrar jag en katastrof i vardande. Den totala katastrofen, dessvärre. Allt som lyfts pekar bara i en enda riktning och ger endast vatten på en enda kvarn.

Som det ser ut nu så kommer JPs artikelserie bli totalt kontraproduktiv mot vad huvuddelen här inne, och även vad jag uppfattar även vara vad JP, vill åstadkomma. Särskilt med tanke på hur och vad de diskuterar i podden.

Hoppas verkligen de två återstående delarna kommer peka på något annat än de föregående tre……

4 gillningar

Här skärps kritiken. All heder åt Christoffer Davidsson.

Jag delar helt hans bild av hur det har sett ut och ser ut i HV71s ungdomssektion. Den nuvarande inslagna vägen kommer inte leda till fler talanger och större återväxt. Tvärtom. HVs ungdomssektion är i ett stort gungfly utan styrsel.

Utvecklingen drivs av gapiga elitsatsningsälskande föräldrar och dito föräldratränare, inte av HV71.

13 gillningar

Hjälp mig här, någon, men var inte Christoffer Davidsson ifrågasatt?
Jag vill minnas att det fanns kritik i någon form?

Jag gillar å ena sidan vad jag läser om tanken på hur en ungdomssatsning bör se ut (låt dem vara ungdomar, bredd ger spets, etc) samtidigt får jag utslag så fort Linne-universitet nämns.

Den tar de inte upp vad som gick fel under tiden före Christoffers inträde. För det är ju där grunden lades till det usla som vi upplevde under 2012 och till 2017.
De som kom fram under den perioden var i mångt och mycket utifrån.

1 gillning