Tråden om HV71

Tyckte man att man gjorde ett så gediget jobb förra veckan att man förtjänade ledigt eller de har tränat på som vanligt?

2 gillningar

Kvalspel att vänta för J20 och damlaget. Herrlaget kan mycket väl inom kort adderas till den skaran. Föreningen frodas verkligen under den starka styrelse och ledarskap som finns inom HG’s väggar. Tillverkarna av AtmosFear lär vara avundsjuk på HV71’s branta fall.

6 gillningar

Jag undrar om HV71 någonsin varit så usla som de är nu? Om alla de där HV-lagen går illa undrar man om det verkligen är en tillfällighet.

Den insatte @shitkicker har väl avkunnat både en och två handlingar varför vi är där vi är. Tar man inte hand om sitt eget och de sina, ja då fallerar ju helheten tillslut.

1 gillning

Scoutar han någon tror vi? Bland annat Weissbach har utgående.

Möjligt, men kommer vara oförättat ärende. Vi ryker ur SHL!

Det är bara HV71 själva som inte ser tåget i tunnel komma. Noll krismedvetenhet, vilket är det mest bekymmersamma i allt detta elände. I detta läge borde laget låsa in sig och alla glada miner på sociala medier stoppas. Det går inte bara tro att det löser sig, vilket kommer bli ett jobbigt uppvaknande för en hel del personer i klubben! :enraged_face:

1 gillning

Han kan stå utan jobb om nån vecka. Arbetsintervju?

2 gillningar

Han kanske har tröttnat på HV och försöker hitta en ny arbetsgivare lex Malmö?!

1 gillning

2026 måste vara föreningens mörkaste tid som elitförening genom tiderna om man ser på helheten herr, dam och junior. Ändå kallas vi för en Småländsk Hockeyförening i världsklass. Snacka om att sminka grisen.

4 gillningar

Det är väl just en sådan sak som kommer fälla oss, tillslut går det inte längre. Man har hela tiden haft en skev svansföring, i alla från den dagen man gick upp. Långt ifrån den verklighet man lever i.

3 gillningar

Ve behöver en ny valberedning.
När den är på plats kan vi bygga ett nytt HV.
Valberedningen är skräp.

4 gillningar

Sonderar terrängen för nytt jobb. Va säkert många på plats som har lediga tjänster.

2 gillningar

Återigen, det är “lätt” fixat eftersom det är medlemmarna på årsmötet som väljer valberedning.

Vi kan gnälla och skälla hur mycket vi vill på styrelsen och valberedningen, men det är vi medlemmar som valt dem och därmed kan vi också plocka bort dem. Men då ska vi också ha alternativ. Det är väl där det börjar bli svårt.

5 gillningar

Ja, många av oss lever också i exil vilket gör det svårare när man inte har lokal förankring. Mitt försök i höstas byggde på att hitta ett par eldsjälar som i första hand kan driva en valberedning.

IFK Norrköping sparkade sin valberedning via extrainsatt möte förra säsongen (om det inte blivit gjort så hade klubben gått i konkurs 2025). Kärnan var två personer som inte hade rätt meriter men dom kunde driva arbetet och på så sätt få in rätt kompetens.

Ska det göras ordentligt är det nog en obetald arbetsinsats på över 100 timmar.

1 gillning

I all bitterhet

1 gillning

Hult, Bengtsson, Liljander och Blomqvist. En kombo av de som var med när man åkte ur 20/21 och de som sett till att man är kvar i samma träsk fem säsonger senare. Vilken stomme, ändå. Kontinuitet!
Man kan lägga till Rahm också såklart, men vem orkar hålla räkningen.

4 gillningar

Om det inte var olagligt skulle jag skicka en hink med HV71-päron till Husqvarna Garden.

1 gillning

Motvals.

Rätt säker på att Agne inte kommer sitta still i båten. Låter iallafall inte så på snacket från gemensamma bekanta.

3 gillningar

Jag tänker att det, ur ett isolerat perspektiv, eventuellt kan fungera med ett ta tillbaka en person som tidigare … inte gjort så bra ifrån sig. De är mer erfarna sedan förra gången och kan i kombination med andra fungera på ett bra sätt.

De kan också tillföra en viss pondus som behövs för att t ex “tvångsförvalta” en organisation.

Men …

Det här visar hur organisatorisk inavlade och idémässigt bankrutt föreningen är. Det stör mig bortom allt hur oerhört visionslös och oförmögen föreningen är att ömsa skinn. Den lever kvar i 10-talet och “fornstora dar”.

Blä.

3 gillningar

Jag tänker också till det som du säger. Att x person kommer in EN gång till, “jag ska minsann ta tag i sakerna för det är ingen annan som gjort, jag kan denna verksamhet så jag vet vad som behöver göras, alla ser det men inte ni”

Utan att för den delen gjort en noggranns analys vad det faktiskt innebär och medför.

Det kanske du initialt säger.

1 gillning