Tråden om HV71

Tf. Davidsson satte en jävla fart, trimmade Nubbens bil och sedan sajnade de Nyberg och Engsund illa kvickt. En småländsk tolkning av highway to hell längst e4.

Tyvärr är inte handlingskraft det enda som krävs för att få ordning på saker.

2 gillningar

Vad menar du?

Att det kommer att röras om i grytan. Att han inte bara kommer sitta av tiden utan faktiskt agera.

6 gillningar

Haha, jaha. Jösses. Spännande.

Lagbygget 25/26 - Nr 4402 av MC1971 - HV71 - HV71fans.se

Något mer från sponsorerna? Ex några kritiska möten!

1 gillning

Då får vi väl hoppas att det blir något vettigt, det behövs.

1 gillning

Sjukaste hade ju vart om Agne blev hjälten i allt detta elende.

Men jag klagar verkligen inte!

När hörde du detta?

Frågan är isf hur han kommer röra om i grytan. Förlänga Björn med ytterligare tre säsonger, som i sin tur förlänger Anton med tre år. Sen kickar de gemensamt Ang, river Livs nysignade kontrakt och sätter ett CC på Alsing och ett C på Pasic.

Samtidigt som ALI lever ut alla sina värdegrundsdrömmar i HV.

Det är också ett sätt att röra om i grytan.

2 gillningar

Kan man inte ta det för va det är EN gång, utan att raljera?

8 gillningar

Håller helt med dig. Tyvärr, allt raljerande i olika trådar, sänker värdet på forumet.

11 gillningar

Tycker inte ovan scenario är speciellt osannolikt med tanke på allt som hänt. Möjligen att de inte fixar en dispens för Olles CC men hittills har ju verkligheten överträffat dikten gällande HV sen Björn och Antons inträde i klubben.

Nu handlade ju inte saken om det. Saken handlade om raljerandet måste till? Istället för att bara ha is i magen och låta tiden ha gång och se om det faktiskt kan hända saker i positiv riktning.

Jag kan också raljerat i tid, en gång för mycket. Det står jag för. Men inte alltid. För det hörde inte saken till denna gång.

2 gillningar

Enig. Vissa har en större förmåga av att älta och raljera i varenda öppen tråd på forumet.. Man har givetvis rätt att vara besviken och förbannad men man behöver inte vinna OS-guld i ordbajs bara för sakens skull.

20 gillningar

Ibland får man vänta och se, jag tror att det är det vettiga att göra i den här frågan

1 gillning

Man får ju inte direkt intryck av en person som kommer att gunga båten.

Ska fullfölja styrelsens plan osv. Tydligt att han är en interimlösning. Vad ska Agne hinna förändra fram tills nästa KD tar över?

Nu har jag lyssnat till både Agne och Hult. Och det är som att slungas tillbaka i tiden fem år. Skojsigt.

Med det sagt. Jag hoppas ju naturligtvis du har rätt i din känsla och det du hört.

1 gillning

hv satte ner foten när man förlängde med blomman, där visade man att man som förening var helt ute o cykla

2 gillningar

Detta är ingen slump, man har stor chans att ryka ur toppen serien i 3 olika topp serier som föreningen är med i. Och man anser allt är lugnt och man är på rätt väg…
Hv bryr sig inte om sportslig framgång, bryr sig bara om att göda sin inre bubbla

Om Agne kan se till att HV satsar lite pengar på HV71 ungdom, för att få ordning på den delen, så är jag nöjd.

De senaste åren har alla förutsättningar för ungdomssektionen bara blivit sämre och föreningen ser den som en utgift och något man går ”back” på, istället för att se det som en investering. Jag har väldigt svårt att förstå hur HV ska kunna bygga ett lag med lokal förankring med spelare från de egna leden, med det tankesättet. Men det är ju bara en av flera saker som saknar logik i dagens HV71.

Men som sagt, om Agne kan styra om lite medel från att satsa på överbetalda och underpresterande legoknektar, för att istället satsa på den egna produktionen, så är jag nöjd.

13 gillningar

Man kan ju stilla undra vad som hände med föreningstänket? Vad tog det vägen i allt det här?

Det har valberedningen och framför allt dess ordförande sett till att försvinna med målet att bara ta in folk från den egna adressboken och viljan att synas själv i ”finrummet”

3 gillningar