Någonstans rinner bägaren över. Den utlösande faktorn behöver inte vara så allvarlig i sig. Alldeles uppenbart att alla i lag och stab varit pressade i detta läge.
Om BL förväntas att vända på lagets prestation men varken har medel att värva bättre spelare eller mandat att göra sig av med tränaren så finns det inte så många vägar kvar och man sitter fast på den väg som leder in i väggen.
Dessutom går detta i rak motsats till det ALI tidigare sagt att styrelsen inte ska lägga sig i sporten för att kunna hålla BL ansvarig för resultaten.
HV71 - Byta namn till DS20?
Enigheten och samsynen inom HV71 är vad som oroar mig mest.
Hur kan man vara enig när ALLT går fel?
Ingen är kritisk. Ingen har en ide om vad som behöver förändras.
Ingen säger upp sig för att den inte får gehör för sina åsikter. Ja, sedan Abbott.
HV stinker sekt lång väg.
Vad jag inte ser är kärnan. Vem sitter på makten?
För ledarlösa sekter används begreppet: “Decentraliserad Kontroll”
Istället för en guru, utövas kontrollen genom grupptryck och ömsesidig övervakning, där alla medlemmar förväntas upprätthålla gruppens strikta normer. Istället för ledare förhåller man sig till en dogm.
Vilken är HV:s “dogm”? Behålla Anton?
Tycker inte det räcker för att förklara klubbens totala dekadans inom alla sektorer.
Nej, jag tror att vi fått in en hoper dumskallar som bara accepterar likasinnade inom organisationen.
Där kan finnas värme och omtanke - så länge ingen ifrågasätter hur verksamheten bedrivs.
“Vi är snälla och frikyrkogulliga här, kom inte in och ställ till.”
Dumskallarnas sammansvärjning.
Det här med att Liljander skulle vara sjukskriven pga att han velat sparka blomman men inte fått. Finns det någon substans o det? Det enda jag läst eller hört om det är endast rent spekulativa tredjehandsuppgifter som lika gärna kan vara grundade i en spekulation från någon med noll insyn.
Är det någon som har substantiell information i detta? Jag har inte hört något i denna riktning alls, förutom här på forumet.
Om någon har mer och tydligare information om detta får de gärna meddela den. Antingen här eller till mig eller annan mod via PM.
Du kan inte bli sjukskriven för att du vill sparka någon. Känns mer som något man vill tro på som Blomman-hatare.
Nu ska vi inte spekulera om Björns sjukskrivning men någon typ av medicinsk anledning krävs.
Försök skicka in diagnosen “osparkad Blomma” till försäkringskassan och se hur det tas emot.
Å andra sidan är jag minst lika orolig för de mjuka värden som HV71 ska stå för. Verkar ju gått helt åt skogen under Blomquist-eran med rätt många sådana.
Det har vänts oändligt med stenar. Men rensar man inte bort ogräset så kommer varenda sten vara mossbelagd direkt vilket man gjort säsong efter säsong. Man har folk som inte kan tillräckligt om elitverksamhet utan det är folk som sitter i styrelser i privata sektorn där allt handlar om cash.
För att lyckas måste man ha folk som begriper sig på elitidrott och de värdena. HV71 har gått till att bli en förening som ska håva in cashen mer än att bry sig om resultat.
J20, Dam och herr är helt under isen.
Det säger allt om vad det är för verksamhet man bedriver i Hv71.
Hade man gått lilla minsta på det sportsliga så hade Anton varit borta redan ifjol. Han löser inte detta. Och vill man ha en chans att rädda oss kvar så måste han bort nu. Men det skiter man så Allsvenskan här kommer vi.
Det jobbiga är att man kanske vinner imorgon samtidigt som Örebro förlorar. Då skulle man få upp hoppet ännu en gång, för att sedan få det krossat igen….
Jaja, mina barn har iallafall lärt sig massa nya svordomar i år…
Det är en jobbig säsong att vara ett fan av HV71. På tal om hopp och så där tänker jag så här om HV71 den här säsongen att jag förväntar mig en förlust, då blir man mer nöjd när de vinner. Sannolikheten att de vinner vet jag inte, men jag kan tänka mig hur det går.
På tal om svordomar kan det vara kul att kunna det på andra språk, jag kan en del på spanska. Om man räknar in insults (vad heter det på svenska?) ökar antalet man kan använda. Lite OT kanske men du nämnde det.