Tråden om HV71

Förmodligen, du är nog inte fel ute.

Bra tips med annat språk.

Jag antar de inte kommer i Duolingo, så får försöka lära mig på annat sätt ikväll.:smiling_face_with_sunglasses:

1 gillning

Det är nog bättre om att undvika kvalet blir en matematisk omöjlighet så fort som möjligt. Så att inte ens de mest inbitna Bagdad-Bob-typerna kan förneka det.

Testa Hindi eller Thailändska kanske?

Tänk er en arg Thailändare som skriker på Niklas Hansson. Klockrent.

Sorry för OT.

2 gillningar

Tänk er en riktig HC. Under har han sig.

AP, Lias, Borgy, Piluten, Brännan x2, Teden, Släggan, Liv, Gliffen, HP, Herman Träff, Borgman, Anton Bengtsson, bröderna Gustafsson, Hallqvist, Fransson.

Skrinnar ut till Håå Vee. Vi är att räkna med varje kväll. Det är något att ta på. Vi går på Håå Vee igen.

Hade föreningen vårdat de sina hade detta varit realitet.

Sorry, men jag blev sentimentalt av allt som inte längre är.

Fy fan va ont det gör.

Edit. Några namn ingår i nuvarande trupp men dom är värda bättre än det som är nu.

5 gillningar

Tv4-hockeypodden var rätt bra idag faktiskt. De undrar hur Anton kan få vara kvar och att han inte har satt grunderna under två års tid

7 gillningar

Det märkliga, tycker jag, är hur många som inte tyckte att det var märkligt efter 1,5 år, att det krävdes ytterligare en halv säsong för att tycka det.

Det är uppenbart att det blir fler och fler inslagna dörrar nu…nu när det är riskfritt att tycka.

6 gillningar

Jag skiter lite i hur tabelläget ser ut, vi är redan färdiga för kval. Men matchen idag kommer bli en riktig prövning inför kvalet.
Man får hoppas att Larsson står så man kan se hur lätt/svårt det kommer vara att få hål på honom.

Vinst i denna matchen är väldigt viktigt för att se hur vi kan mäta oss mot Leksand inför kvalet.

1 gillning

Inte minst för att få stopp på den mentala plats Leksand är i och fortsätter bygga. Vinner vi - där i Tegera - kommer tvivel att sås. Som kan bli avgörande. Förlorar vi så blir de starkare.

Vi vet ju var vi är och har inte ändrat något så förlorar vi tror jag inte det påverkar oss så mycket. Det är Leksand som behöver rubbas (och chansen till hemmaplansfördel då förstås.)

1 gillning

Detta kanske är Antons stora chans, när det inte längre behövs taktik, timing och smartness.
I ett kval är det kanske viktigare att köra, kämpa och bara peppa.

Big brain Anton.

Tyvärr egenskaper som saknas.

ska det se ut såhär kan man lika väl lägga ner föreningen

Alla andra lag som varit varit med i bottenstriden har gjort åtgärder.. Sparkat sportchefer, ass tränare osv.. Va gör vi… Jo vi byter plats på tränarna..

Fy fan.. 100 matcher med AB och spelet blir sämre och sämre

3 gillningar

Sorry för att jag stalkade dig lite, @Razz - men här är vi 10 år senare… och det där är fortfarande äckligt spot on.

5 gillningar

Omgång 10, den magiska omgången då man kan få en hint om vart det barkar. En fundering där hade vid handen givit att en hel del måste göras. Nu valde man att sitta still i båten. HV71 som förening är inte SHL-mässig.

1 gillning

Nej så är det. HV71 förtjänar degradering. Ingenting man gör i den föreningen andas driv, kompetens, vilja, heder, värdighet, framgång eller trovärdighet. Allt och alla i föreningen är en bluff!

Snart är man förpassad till hockeyns bakgård och där kommer man att stanna. Tills man är förpassad in i skuggornas allé. För att till slut bara vara ett minne.

Jag kommer inte sakna detta skämt till förening.

Undrar om Anna-Lena ens inser att det blir kval i år igen. Tror inte det.

2 gillningar

Hur fan kan det få gå till såhär i en elitförening? Inte bara en vanlig elitförening utan en småländsk klubb i världsklass dessutom. Hur fan i helvtet kan man låta Anton vara kvar? Han skulle ha haft sparken redan efter omg 10 ifjol! Men han har nu 2 säsonger i bagaget i denna världsklass klubb och lyckats med det ingen annan coach i Sverige har gjort. Han har slagit alla rekord man kan Slå. Hamna sista! Vilken annan klubb inkl amatörklubb eller t om korpenlag hade haft detta tålamod mot en sån värdelös tränare??

Ingen hade haft det men ALI har det. Säger ju allt om hennes och övriga styrelse kompetens. Noll har de absolut noll. Ett gäng loosers sitter och bestämmer över vår förening.

1 gillning

När släpps kvalbiljetterna?

Jävla losers.

Donald S. I JP live, jag har tidigare hävdat att Leise har alldeles för mycket att säga till om i HV71. Framförallt har han kommit väldigt billigt undan när kritik och skäll hamnat på Blomqvist, Rahm, Beech, Liljander och i viss mån Stillman.

Hämta in Lance Ward som backcoach nu.

2 gillningar