Tråden om HV71

Den fick vi redan efter fem omgångar. Sannolikheten och historiken talade för att det högst sannolikt skulle bli kval. Här står vi nu.

Kvalet blev klart i september. Officiellt blir det klart nästa vecka.

Nej, inte en riktigt så stor förändring. Snillena kommer på att Anton är bättre med backar då han var back själv. Så då byter de bara lite ansvarsområden. Assen Stillman får lämna sin tjänst för 3:e gången och får en ny topproll som sportchef.

Vi nöjer oss inte riktigt där. Vi tar tillbaka två tidigare toppchefer som var högst ansvariga i förra degraderingen.

Hur? Hur??!!

När vi åkt ur och fått en ny ledning på plats hoppas jag på en omorganisation dör man tar bort 75%-80% av tjänsterna i föreningen och så får man söka de kvarvarande. Kostymen måste krympa rejält.

Jag ville att hv skulle skaffa scouter och analytiker men de anställde ett jäkla kompisgäng. Blir bara grupptänk och ett ännu sämre resultat av det hela.

Skulle vilja förbjuda nepotism-anställningar i föreningen. Alla anställningar borde baseras på faktisk begåvning och meriter. Inte att man känner Björn Liljander…

4 gillningar

Allt man stått för har nu bevisligen varit fel. Det blir tufft att prata bort efter denna säsong.

2 gillningar

Första åtgärden efter degraderingen är att sparka Leise. Tyvärr kommer det vara försent för att rädda nästa års lagbygge, men överlever man bara det året i allsvenskan så kan man kanske bygga ett lag som kan vara starten på något nytt. Kanske.

4 gillningar

Jag förutsätter att styrelserum och ledningsrum är fulla av ansvariga personer från kl 1900 i kväll. Någon frivillig spanare?

2 gillningar

Tror vi behöver skicka in Önerud med en eldkastare i Garden. Vi får spela på Smedjehov i minst ett år innan vi kan återvända.

Ha! Anna-Lena är inte ens medveten om att kvalet är klart! Och även om hon är det så bryr hon sig inte. Hon vill ha kontinuitet och det har hon fått. ”Sponsorerna står bakom en satsning i allsvenskan”. Hon sover gott i natt. Inte ett bekymmer i världen. Mer än kanske vad hon ska ha på sig imorgon… Men det löser sig nog efter en god natts sömn.

1 gillning

Tror inte Abott hann lära ut vad kval innebär och vilka konsekvenser det kan få.:blush:

2 gillningar

Kanske blir ett skypesamtal ikväll mellan dem.

Vad är ett kval?

1 gillning

Och ta in Patrik Hansen istället! Omedelbart :index_pointing_at_the_viewer:

2 gillningar

LaLeggia mål för Djurgården. Som jag saknar dig kära Joey.

2 gillningar

Jag vill inget annat än att HV71 spelar i SHL även kommande säsong men så som läget är just nu vad gäller spelartruppen, ledarna och styrelsen så är det svårt att inte se en liten ljuspunkt i att åka ut och bryta med allt och alla. Börja om på ny kula. Problemet är att hitta vettiga människor som kan se till att man inte tar samma apatiska/idiotiska beslut som nuvarande ledning.

Jag hoppas dock att HV71 håller sig kvar i SHL, sparkar Blomman, Kris och sen rensar rejält uppåt. Den enda personen att behålla kring och ovanför laget är Rahm. I rätt omgivning så är han användbar. En rejäl loppmarknad där man rear ut spelare som Borgman, Hansson, Alsing etc vore även det balsam för själen.

Men just nu är det totalt mörker.

7 gillningar

Såvida Teden inte drar ett hattrick och plockar de tre sista bananerna (eller räknar man med kval också?) så ser Sandström ut att bli bäst på banan 25/26. Det, och det faktum att top3 består av tre målvakter och fyran är Teden, såg man inte komma inför säsongen.

3 gillningar

Kval är klart, nästa vecka återstår tre matcher, jag tror inte hemmafördel är något att sikta på,vill se följande,

+vila Sandström, låt Lethinen spela, behövs en målvakt till med matcher i kroppen.

+plocka hem Lagerberg

+spela in Johnsen i laget kommande matcher

+vila spelare med skavanker.

3 gillningar

Ta in Petrasek och Ward, behåll Rahm resten får gå.

2 gillningar

De borde verkligen rusta för allsvenskan och tacka alla legosoldater för i år och säga varsågoda för alla miljoner de fått utan några som helst motprestationer, men att det nu är slut med det. De har visat med all tydlighet att de inte ha på elitnivå att göra.Att de i kommer använda J-20 spelare och allsvenska lån i det kommande kvalet. Och att de gärna får gå förbi kontor och kansli och tacka personalen som kommer vara arbetslösa nästa år.

Vi får gå tillbaks till rötterna. Smedjehov 1962. Foto Masse Haglund.

4 gillningar

Det är bara att hoppas Leksand går om Örebro då. Känns som en lättare motståndare i ett kval.

1 gillning

Jag är tveksam då Leksand har gjort det bra men har snart lekt färdigt, Örebro är i grunden ett bättre lag med mer djup i laget än Leksand som är mer känsligt för skador i ett långt kval.