Anton och ALI är de viktigaste pussbitarna i HV71.
Varför tror ni att man valde att ta in Agne Bengtsson och Hult igen? Nicke dockor som inte gör sig till besvär och låter jobbet av nedmontering fortsätta.
Hade Hult velat något så hade han ställt krav för att komma tillbaka. Men icke!
Känner han Anton? Ska det vara Anton-centrerat i klubben så alla man tar in har en connection till honom? Det här verkar ruskigt personcentrerat, jag gillar det inte.
Jag tror inte HV71 är dött, den föreningen ligger i koma på intensivvårdsavdelning. Någon dag ska den resa sig upp ur sängen och gå igen, vi får helt enkelt se när det blir och göra vad vi kan för att se till så den skyndar sig upp.
Tyvärr så litar jag på @shitkicker då han har sett detta fall länge. Han har haft rätt i precis allt hittills. Men jag har varit blind eller haft en tro. Men denna tro är över.
In med massa nytt, snart får vi spela utan fjärdelina för alla gamla aik:are och annat allsvenskmåttigt ska få plats i båset. Ska det vara så JÄVLA svårt att skicka Anton och ta in valfri SHL-mässig tränare? Herregud!
För alla oss som är medlemmar men inte kan vara på plats vid årsmötet, så vore det guld värt att få lite info om hur man gör för att få sin röst hörd. Lämna fullmakt. Men till vem? Och hur går det till rent praktiskt? Nått formulär online med bank-id?
En känsla är skam. Jag skäms över hur uppenbart inkompetent hela föreningen och alla med ledande roll i den är. Jag skäms över vilket åtlöje HV71 gör sig till i Hockeysverige. Skam.
En känsla är uppgivenhet. Jag orkar liksom inte längre. Känslan skulle också kunna heta frustration. Alla beslut som fattas vet man ju redan på förhand kommer leda till att accelerera resan mot den totala katastrofen. Man behöver ju bara vara normalintresserad av ishockey för att se det. Så besluten är förutsägbara ur två perspektiv:
att man kommer fatta beslut i fel sak
att man kommer fatta fel beslut
Den intuitiva inkompetensen (@sArg-gubbe) är total, vilket är otroligt frustrerande. Uppgivenhet och frustration.
En känsla är spänd förväntan. Vad ska man göra härnäst som kommer fördjupa galenskapen och sjukdomsbilden? Spännande varje gång även om man redan innan vet att det kommer bli fel, så är det ändå spännande att se hur fel det kommer bli. Spänd förväntan.
En känsla är skadeglädje. Denna känsla är en känsla jag inte är stolt över alls, och som samtidigt är helt kontraproduktiv mot min egen önskan om att HV71 ska vara en välmående och välfungerande förening. Den behöver inte ligga i toppen, men inte heller i botten. Den ska vara välfungerande. Det är allt. Samtidigt förtjänar alla stollar och ansvariga att förnedras i kvalet och degraderas till allsvenskan. Men det sker på bekostnad av min klubbs anseende. Men som sagt. De förtjänar det. Skadeglädje.
Sen är en känsla sorg. Ett av mina största intressen har blivit helt förstört. För den känsla som saknas helt och fullständigt kopplat till allt förenat med HV är glädje. Jag känner ingen glädje, tillförsikt eller hopp. Inget alls. Och det gör mig sorgsen. Sorg.
Det HV saknar, men som många ändå inte verkar inse är alternativ. Alla alternativ är förbrukade på grund av avsaknaden av trovärdighet. HV kan inte få det de behöver på någon position alls, de får ta det de får.
De är i botten av tunnan och rotar, eftersom det är där föreningar som helt saknar trovärdighet får hålla till.
Själv kommer jag nog ägna mig åt nåt roligare än att betrakta mer elände. Glädjeämnet är att även om ni inte tror det, så är varje spelad minut en minut närmre ett HV utan Anton. Är medlem till årsmötet och sen ger jag upp, men återkommer gärna när HV tänker stå för något på riktigt igen. Den tiden kommer. Den är inte nu.
För övrigt så funkar det att ta in även bottenskrapsalternativ om bara roten till resultaten skulle tas ut samtidigt. Det finns nog faktiskt ingen tränare med sämre resultat än Anton. Och får vi då nån som inte beter sig som kejsare, charlatan och kung så är det en ganska markant förbättring. Kejsaren är naken. Men hovet har alltjämt skygglappar.
Tror många kommer välja annat att göra nästa säsong. Kvar står ett gäng individer(styrelse och ledning) och undrar vad är felet?
Skulle gärna vilja läsa protokoll från beslut man tagit för allt precis alla blir ju sämre. Är det inte meningen att ha en tränare som tar laget framåt?
I Antons fall har han lyckats att allt bakåt vilket är total inkompetens hos samtliga.
Jesper Fasth uttrycker sig att det inte finns i hans DNA. Men du sitter ju samtidig och accepterar skiten.