Tråden om HV71

En HA medelmåtta med 0000.0000 meriter, Anton ska få en kompis i båset som kan backa hans beslut. Är vi seriösa? Skjut mig NU!

1 gillning

Kan det bli värre tänkte man.. men det kunde det visst

en modo-röv som knappt har meriter varken som spelare eller ledare

2 gillningar

Haha dagens besked. OMG! Jisses. Godnatt. Vi lägger oss platt, vi välkomnar döden. En ledning som inte bär något helst ansvar för de sina, historian och framtiden. Dra åt…

Asså kom dom enkom fram till här? Att slicka Antons röv ännu mer.

Jag kommer inte bry mig detta kval. Hänger dom kvar så ja. Tur mer än skicklighet. Åker dom ur. Och? Rätt åt dom. Men oerhört synd och tragiskt för alla i föreningen som inte hör till herrlaget. Det är fan inte okej som ledningen håller på.

Det gör ont, jag är på riktigt ledsen. Men inte för ledningen utan för alla dom som vill HV71 väl och lägger ner tid på sitt sätt. För dom som vill komma hem någon gång, vad ska dom komma hem till?

Edit. Cred till @shitkicker som håller ihop det på ett formulerat och vuxet sätt. Summerar saken väl.

3 gillningar

Han har ju, enligt egen utsago, analytisk förmåga och ska därmed lösa våra problem i spelet fem mot fem.

Som läget är, har vi ju inget annat att göra än att ge honom chansen.

Men för faen…Skjut mig INTE! Det är tillräckligt många som ber om.

1 gillning

Föreningen dig långt innan.

Nej. Föreningen blev skjuten mycket tidigare, men förblödde när ALIBLABLL kom.

Det har gått så långt att surgubben inte tyar hetsa upp sig.

De e bara att garva åt alla stolligheter.

Lite hopp om att en omstart i HA kan vara precis vad föreningen behöver. Givetvis utan Aliblabbarna, för ska samma gäng rodda HA då kan den lika gärna bli kval till Div 1 nästa år.

1 gillning

Håller med, Leksand har haft enorm tur nu i snart ett 10-tal matcher. Det kommer vända, förhoppningsvis lagom till kvalet där också det mentala läget blir ett helt annat. Över en natt går de från “allt att vinna och inga förväntningar” till “Föreningen dör i princip om vi åker ur”

Örebro är i grunden ett bättre lag, och har dessutom karlqvist-kedjan som kan vinna det ensam åt dem.

De som styr i HV vet hur man dödar ett intresse och en passion man har haft i snart 40 år, det ska man ge dem…vilka satans jävla lallare. Hela högen kan dra åt helvete.

3 gillningar

Ja, det är en märklig prövning de tänker att fansen ska utstå. Inte riktigt uppe i 40 än men snart, började 1987. Det som känns mer ledsamt är att sonen som vuxit upp med HV och varit ett verkligt fan nu tappar intresset när alla kring föreningen agerar som stolpskott och låter en enda person styra och ställa, trots de absolut mest urusla resultat denna förening sett på årtionden. Det gör lite ont.

4 gillningar

Efter att ha följt HV i över 40 år så är känslan att nu är det över.

Nu är jag mest nyfiken på hur efterspelet blir när vi åkt ur SHL.

Vad händer då? Hur låter ALI:s bortförklaringar ? Vad kommer Blomman ha för förklaringar, vem slänger han under bussen?

ALI säger säkert efter några bortförklaringar att nu blickar vi framåt. Vi ska vara glada att Blomman är kvar och snabbt kan ta oss tillbaka till SHL.

Min största förhoppning är att ALI och Blomman stöter på patrull från sponsorerna. De flesta företag som sponsrar leds av framgångsrika företagsledare. Vill de bli förknippade med en riktig looser förening. Det ger deras varumärken ingenting att sponsra HV, det är t.o.m. negativt.

Så därför hyser jag en liten förhoppning att det blir en förändring efter kvalet. Detta trots att Anton verkar ha kapat föreningen och styr HV likt Trump styr USA.

9 gillningar

Anna-Lena svarar inte på mail längre…

De har dock två målvakter i toppklass. Vad fan gör vi om Sandström går sönder?

Usch nämn inte den tanken :roll_eyes: :grimacing:

Intervjun med SUndell i expressen får en att må illa. Tyvärr låter de som det är Blomman, även om han dementerar det, som kommit med iden. citat “– Det är väl kanske lätt att gissa eftersom vi har en relation sen vi jobbade i AIK tillsammans. Annars är det väl kanske svårt om att ett namn bara droppar ner. Men jag vet inte hur analyserna har gått till, säger han”

Och sen han säger man kan inte barar vara en JA-sägare, bara att äns nämnder de där betdyder han bara kommer vara en JA sägare.

Känns förtroendeingivande.

1 gillning

Dags för en egen tråd för vår trematch+kval-tränare?

Nej.

3 gillningar

Puckarna har alltså inte riktigt studsat rätt såhär långt och vi har också varit skadedrabbade, enligt vår nya assisterande tränare.

Känns tryggt att få in “ett par extra ögon” som kan bidra med nya perspektiv på varför det går så dåligt!

12 gillningar

Snyggt av Expressen också… “Vad talar för att HV71?”

2 gillningar