Näh det här känns ju verkligen som rätt ide’är det tokhål i huvuden lr?
Inte jätteförtjust i det jag läser. Absolut kan vi göra fler mål men defensiven är ju en ren katastrof. Förra året kom Nyman in och styrde upp backsidan och vi löste kvalet. Ska Sundell nu in och vrida och vända på offensiven ser jag inte det som vårt största behov. Men ändå välkommet. Samtidigt som jag tycker att man måste klara av att lägga en grund i försvaret. Förstå hur markering fungerar osv.
Det kommer inte bli bättte. En ja nickare till Anton.
Tror man ens på detta själva? Det är så illa i denna förening.
Ett oerhört bra avsnitt av Vita Gula Blå idag. Sätter orden på mycket av ens egna tankar och känslor.
Äntligen någon som tar upp exakt det man själv tänkt. Fast de gör det på en lugnare sätt.
En annan går bananas hemma.
Helt klart det bästa avsnittet jag har hört av den podden![]()
Nu skapar de opinion. Bra!
Har låtit budskapet om vår nya ASS sjunka lite nu och känner att det kanske kan bli bra men inte som de tänkt. Jag tror inte detta kommer vända på något. Men om det är något det bevisar är att alla från Blomman och uppåt sätter allt på ett kort om att vi inte ska åka ur. Åker vi ur, vilket jag tror vi hade gjort i vilket fall. Så kommer ingen kunna stanna. Blås rent, helt rent.
Äntligen ett spetsigt avsnitt, så som vi känner igen podden från tidiga dagar! Trycket på HV71 måste ökas från alla håll. Hv71 visar ingen kris medvetenhet.
Mantrat som sprids “att det har inte fungerat att sparka tränare” måste bort. Det är uppenbart när en grupp inte kuggar i och det är ytterst ledarnas ansvar. HV71 försöker spelar ett spel som inte gruppen förstår…….
Snart är dags att vända på alla stenar igen.
Haha var kan man läsa detta?
Hittade, Expressen
..och då är man tillbaks där man började.
Ta bort lite sten vore fiffigare…
Generellt blir det ju en förbättring var än blomman inte pillar. Så absolut. I sak tror jag inte det blir sämre.
Vad jag tycker är extremt oroväckande är att alla som kommer in (eller ryktas in) på ett eller annat sätt “tillhör” blomman. Det ser bokstavligttalat ut som att han kapar hv71 framför våra ögon och ALI bjuder gärna ut.
Man kan ju nästan tro att de som ryker härnäst är de som inte är underordnade honom… kanske rahm?
Men det är ju försvarsspelet och matchcoaching som gör att vi är där vi är. Och det är ju Antons ansvar.. så logiskt borde vi ju lyfta ut Anton.
Kan garantera dig att vi ser Rahm lämna innan Anton, och anton kommer vara ödmjuk inför sin uppgift etc med en ny foglig gellik vid sin sida
Det känns som alla som arbetar innanför Gardens väggar blir hjärntvättade eller får munkavle. Någon måste ju tycka det är helt fel inom HV71 och som det läcker ifrån. Men allt är tyst som i graven.
Han pratar om spelskickliga spelare. Blir orolig över att han ska försöka få dem att spela så som playbooken säger. Känns som att dunka huvudet i väggen - ska spelarna plötsligt börja spela som det är tänkt för att någon annan säger det inför omgång 50? Hade hoppats på att fokus skulle ligga på att spela enkelt, lex Leksand.
Lyssnade på TV4 hockey-podden (tror jag det var) där Joel Lundqvist gav sin bild om HV. Han pratade mycket om bristen på ledande spelare, att det är svårt att komma in och vara ”ledare” i en klubb du inte har någon längre historik i. Jag uppfattade det som att han tyckte att Blomman är i princip den enda som motiverar och, i brist på att spelarna inte gör det själva, ställer krav.
Intressant tycker jag. Tycker han inte Blomman är så dålig som vi andra? Har han en annan bild?
Vi är ju väl medvetna om attvi bytt ut ca 1627196 spelare inför varje säsong senaste åren och ja, jag hade förhoppningar inför denna säsong med värvningarna man gjort, men icke.
Nu blir det allsvenskan, tjoho.
Varför startas inte kvaltråden?
Den kommer nog när det är teoretiskt omöjligt att undvika kvalet, inte bara praktiskt. Hög risk att det är efter nästa omgång…
Jag har ju varit i den här arenan och förlorat förr säger Sundell…hmmm
Borde inte HV kallat in någon som vunnit i arenan och som har goda minnen istället?
Nej just det, det är inte HV71 utan AB71 som kallat in honom.