Du är helt rätt här. Det är flera faktorer som bör rättas till. Pengar är en sak, en viktig sådan. Det måste jobbas brett.
En inte helt ointressant aspekt här är U20 och deras uppdrag. (Givetvis inkl samspelet med seniorsidan)
Skulle vi fått fram fler HV själar i seniortrupperna genom att göra något annorlunda? Jag har inte svaret men saknar ändå frågan. Och tror inte att 100% av misslyckandet ligger på seniorcoacher eller på juniorernas hybris. (Som ju skapas /motverkas någonstans)
Nytt avhopp i Hv. Denna gång i valberedningen
Hade sagt till mig själv att jag inte skulle förnya mitt säsongskort inför nästa säsong om Anton var kvar.
Men nu efter Hermans presentation igår & mailet man fick idag om förnyelse kunde jag inte hålla mig. Det är förnyat o man inser att man är förbannat skadad, haha.
Vart?
Edit: såg nu, JP
Tydligen har hon meddelat att hon lämnar via ett sms. Känns oerhört oprofessionellt. Tack och bock, hejdå!
Jag tolkade det som att du tittade på alla besparing vi gör när kontrakt går ut, sedan såg det ut som om du “använde” dem i din diskussion av vad man kan värva för detta. Dvs i en sådan analys så stannar ju budgeten för herrlaget, inom ramen för herrlaget och kommer således inte att avlasta problemen i övriga föreningen, som då är fortsatt svältfödd.
Tolkade jag dig fel?
Ja, det måste jag säga att du gjorde. Då mitt fokus mest låg på att HV borde hålla i slantarna tills den ekonomiska biten börjar repa sig. Hur mycket man ska lägga på vilka delar av organisationen osv kan jag inte uttrycka mig om. Men behövs det läggas pengar i t.ex ungdomsverksamheten så är det en bra ide att sluta vaska pengar genom att rekrytera personal och spelare som sedan inte håller måttet.
Jag tror att HV måste jobba väldigt brett. Ta tillbaka förlorad mark för varje år. Det krävs i sin tur rätt personer på rätt plats.
Att lägga 5-600 k på en fjärdekedja är inte rimligt. Finns dom pengarna till förfogande så bör dom läggas högre upp i hierarkin. Och behövs det inte förstärkas där kan man håva in dom och lägga på något annat eller stapla dom på hög på banken. Just i detta fallet så tycker jag att man behöver värva in två centrar. Minst. Om ekonomin tillåter det vet jag inte. En del av min poäng var att inte äventyra ekonomin men att samtidigt inte äventyra Shl existensen.
Mycket grundas på hur de går för A truppen.
Stora talangerna väljer andra mer välfungerande klubbar
Jag vet inte heller hur mycket som behövs, men den har ju varit svältfödd länge, så “mer” är rimligt.
Detta håller jag med om.
Men min invändning (inte mot dig kanske, men mot att lägga alla pengar på herrlaget) är att vi inte bör se de pengar som frigörs när dyra kontrakt avslutas, som öronmärkta för nya värvningar. Eller kanske mer såhär: att av vår fulla budget för föreningen, så måste vi få ut mer bang for the buck, av det vi lägger på herrlaget, så att vi kan täcka luckor på andra håll. Jag ser att organisationen är för liten, vilket gör att vi blir dåliga på “allt”. Vi får ut för lite per krona. I allt. För vi gör saker sämre.
Här tycker att föreningen trampar i diket. Man lider för organisationen för verksamheten saknas. Strukturen saknas för ha en plan, utvärdering och revidering för vart och hur man använder sina resurser. Mycket lastas på EN post. Det gör mer skada än nytta.
Jo.
Men det blir väldigt knepigt posta om…
“Min” kandidat är iallafall på tapeten och tillfrågad. Men nåt rakt svar på om hen kommer säga bu eller bä fick jag inte ur personen i fråga.
Säkert fler kandidater man jobbar med. Den som lever får se…
usch vad jag inte gillar den titeln ![]()
o de gjorde 100% med vilja ![]()
VGB ringer upp Herman!
Är det bara jag som reagerat på att dem höjt priserna på årskorten jämfört med förra året?
Väldigt mycket HV71 över den höjningen. De borde haft den goda smaken att avstå att höja efter ett tredje kval…
Reagerade på det med. Tror de höjde med 300 eller 400 kronor för oss på ståplats. Det är ändå en rätt saftig höjning i mitt tycke.
Fast nästa säsong satsar man tydligt på nytt kval och då är det i alla fall 2 extra hemmamatcher i ekvationen.
japp min plats har dem höjt med 15% vilket jag tycker är riktigt uselt…