Tycker att vi alla enas nu att oavsett om det fortsätter tungt nu så ska Lindbom ha vårt fulla stöd. Det är ingen lätt position han tar på sig, att försöka komma in som en räddare i nöden ännu en gång. Han har inget att vinna på detta men gör det av kärlek till klubben, respekt!
Japp. Ingen skugga skall falla över Johan för att han tar på sig denna roll. Igen.
Det finns säkert annat att lasta han för, kanske, men just detta är inte en av de sakerna.
En nödlösning jag inte är övertygad om, men marknaden på tränarfronten var kanske tunn vad vet jag.
Vi får se om han lyckas lösa det här haveriet.
Kan ju även vara så att det finns namn i pipelinen som framtida HC-alternativ till nästa säsong. Kan vara svårt att hitta någon att signa enbart säsongen ut.
Nu jävlar kör vi Johan! ![]()
![]()
Jag är ganska övertygad om att trion Pelle och Johan x2 kommer leka bättre tillsammans än vad det gjordes när Monten stod och pekade med lekboken.
Vi har i stora drag ett nytt lag men det faktum att vi har kvar ett gäng spelare från när Lindbom tog över förra säsongen, och därav redan vet hur han vill spela, borde innebära en smidigare övergång. Att Monten inte satte något grundspel alls innebär ju även att de per automatik inte behöver sudda eller lära om något då det inte fanns något att ändra.
Egentligen har du ju allt att förlora den här gången?
-
Haha, ja om man tänker på det sättet är det ju så. Men i det här fallet finns det inte någon som helst prestige utan allt handlar om att göra det bästa för HV71. Det är absolut det viktigaste jag har framför ögonen.
-
Vi ska greja det här. Tillsammans…
Fotnot: JP/Jnytt har sökt Tomas Montén för en kommentar.
Man bara älskar Johans aura, lugn och trygghet!
Visa nu ballar av stål och var skåpet ska stå Johan!
Sen viktigt att man inte tappar takten i långsiktiga arbetet, hänvisar till Sannys senaste i Expressen bra grund att utgå ifrån, självbild, att ligga i framkant med scouting, analys, träning mm.
Hjälte! Pliktkänsla och HV-hjärta! Nu bär vi Johan och vårt lag! ![]()
![]()
Tacksam över att Johan ställer upp men det känns också ganska pinsamt att behöva ställa honom i båset igen.
Hoppas det här tränarbytet blir lika lyckat som förra säsongen. Vill minnas att Lillis fick hoppa in och ta över ett år och räddade oss kvar, men andra gången han försökte så gick det inte lika bra. Men med Lindbom får vi i alla fall ett grundspel, vilket vi hittills saknat.
Vet vi om han står i båset tills ersättare hittats eller säsongen ut?
Tror det beror lite på hur det går.
känns rimligt
Helt ärligt finns inte en tränare som vill ta i Hv i detta läge. Bara hoppas Lindbom fixar detta!
Bra lön och i en roll du inte kan misslyckas? Bästa läget att ta över ett lag är när det ligger sist, ingen skugga faller över nya tränaren ifall det inte vänder.
Jag tror inte det är så en tränare tänker om de kommit hit. Utan mer att det är stor press, åka ur SHL är inget man vill ha på sitt cv med en av de dyraste trupperna mm. Komma in och tro man kan ”lalla” köper jag inte och bara tjäna enkla pengar.
Äntligen lite kontinuitet. Sparka tränarn, Lindbom i båset. Modus hoperandi.
Har bara ett krav resten av säsongen. Att Nubben ska bort.
Åker vi ur men nubben försvinner så har vi det bättre än med nubben kvar i SHL.
Tar vi in Ledin som Tikkacoach kan nog Tikka visa sig nyttig till våren.
Måns skulle oxå må bra av lite griscoaching
Hahahha, det vore ett otroligt modernt grepp, vi blir först i världen med en tikka-coach ![]()