Man kan kalla det vad man vill… inte mindre fult för det.
Tycker Hult kommer för billigt undan!
Hur ska en konditor kunna bjuda på gräddtårta när den får mellanmjölk att jobba med?
Kan Hult svara på det så kan han vara kvar, om inte så tycker jag att Hult kan följa Lindbom ut genom dörren!
Tack för allt Lindbom, du är fortfarande en legend man aldrig kommer glömma med dina 2 guld!
Tack för allt Johan Lindbom. Synd att det skulle sluta så här. Som ev tröst så är vi flera som ser och vet att ansvaret för hur det blev och är inte på något sätt endast är ditt. Men som chef bär man ändå det yttersta ansvaret.
Som sagt; tack för allt och lycka till med vad du tar dig för.
Tack för allt du gjort för vårt älskade HV71 Johan Lindbom.
Vi kommer aldrig att glömma finalavgörandet -95. Jag tror aldrig att jag har varit så hes som jag var dagen efter. ![]()
Vi kommer heller aldrig att glömma vad du gjort för HV efter kaoset som AJ lämnade efter sig. Det arbetet för att hela föreningen var viktigare än guldet 2017.
Jag hoppas att allt du tar i i framtiden blir till guld (om det inte är som tränare för FBK
.
Precis, hyllas den som hyllas bör, trots att uttåget troligen var oundvikligt givet stagnationen.
När dammet lagt sig så hoppas jag alla kommer minnas en av HV’s stora hjältar med glädje och respekt, inte färgat av det negativa de senaste månaderna (i mitt fall) eller längre (i vissa andras fall).
Som Sussan skriver så är det naturligtvis så att du skall ha en extra stor eloge för att du vågade, och lyckades, ta tillbaka HV till toppen efter den monumentala katastrof AJ var och skapade.
Kanske kan man hoppas på att du på något officiellt sätt blir hyllad för dina samtliga insatser för klubben, vid ett framtida event av något slag.
Jag skall oxå tillstå att jag är högst besviken och ledsen att det inte blev 10+ år som tränare för dig här. Jag hade hoppats på en Furguson-esq era med dig och laget i höjd med våren 17, under en omänskligt lång tid. Nu blev det inte så.
Lycka till i ditt nästa uppdrag och tack för denna tid.
Otroligt ledsamt, men nödvändigt. Hoppas Lindbom får någon form av hyllning av NBS eller klubben framöver, en hjälte som var med och fick tillbaka oss på fötterna efter några turbulenta år, och givit oss inte bara ett, utan två SM-guld. Kommer komma ihåg Lindbom för den sanslösa hockeyn vi spelade i slutspelet 2017, är nog den roligaste hockeyn jag sett oss spela. Tråkigt att det slutade såhär.
Nya tag nu, framåt!
Jag har varit en av de största kritikerna sedan förra säsongen.
Men Lindbom är och kommer alltid att vara en av mina favoritspelare i HV71. En otroligt duktig hockeyspelare som dessvärre fick lägga ner sin karriär några år för tidigt.
Som tränare ska han självklart hyllas för guldet. Men också, som nämns ovan, att han kom från ingenstans, utan rutin, och tog över det då tuffaste jobbet i SHL.
Lindbom var en perfekt interimslösning, som med sitt enorma HV-hjärta förde föreningen på rätt väg igen. Med facit i hand blev det två år för mycket.
Men det tar inte ifrån honom allt han gjort.
Och ja, när tiden är mogen, och om han vill, tycker jag han borde få ta avsked av HV i Kinnarps och mötas med stående ovationer.
Sen kan jag tycka att man borde kunnat komma på en bättre lösning än att entlediga honom. Lindbom gjorde ett enormt jobb med ett ungt HC Dalen och han värvades till HV för att utveckla J20. Precis som jag tidigare förespråkat hade jag gärna sett en rockad på Lindbom och Pär Johansson. Samtidigt som Lillis, med några månader kvar på kontraktet fått gå.
Hade varit en både billigare och mer långsiktig lösning. För nog tror jag Lindbom har mycket att bidra med, men kanske inte som huvudtränare.
Med det sagt. Tack Johan!
Vilken hjälte!
Skjuter hem första guldet där vi definitivt inte var favoriter.
Coachar hem ett guld där vi inte var favoriter innan säsongen.
Håller oss kvar i SHL och i princip räddar klubbens elitexistens. Kommer in i ett läge där ingen tror det är möjligt att undvika kval och lyckas med det omöjliga.
Allt detta dessutom mot Brynäs i båda finalerna samt i Play Out striden, vilken slump!
Från i princip att vara det sämsta laget i serien så blir vi helt plötsligt det bästa laget poängmässigt och lyckas helt osannolikt och otippat slippa ett kval.
Att våga gå ner från en post som klubbdirektör och ta detta kamikazeuppdrag och dessutom göra succe är helt osannolikt.
Kostymen upp i taket!
Håller med om allt du skrivet! Vilken hjälte!
Att dessutom ha stake nog stt placera Bödker och Martinsson på läktaren gör inte saken sämre.
En riktig ledare.
Hatten av från mig med.
Ja summan av allt han gjort så är det nog få som gjort mer för klubben. Skulle väl vara Kaspar Barota som kan konkurrera med han.
Klockan tickar för Lindbom nu. Hur länge kommer han låta Montén och Nubben skända vår förening?
Är de inte borta inom två veckor så vill jag att Lindbom försvinner med de andra när det väl är dags.
Två veckor?
Max två dagar skulle jag säga.
Om Lindbom hade möte med Nubben och Montén igår så talade han väl om för Nubben var skåpet skall stå. Sedan talade de om för Montén att det är över. Idag informerar man förhoppningsvis spelarana och i eftermiddag får vi info på hemsidan. Så borde det vara men vem vet…
Ja exakt, så borde det vara men med tanke på hur saker sköts så har man inte så höga förhoppningar på det.
Klockan tickar för Lindbom nu. Hur länge kommer han låta Montén och Nubben skända vår förening?
Är de inte borta inom två veckor så vill jag att Lindbom försvinner med de andra när det väl är dags.
Lite mer än en vecka kvar. Klockan tickar.
Johan Lindbom tar över som HC
Välkommen tillbaka, Johan! Johan Lindbom ny huvudtränare i HV71 | HV71
Vi går inte hem, hämta Lindbom, vi går inte hem!
Starke man Lindbom! Det här blir ett lyft.
Det blir bra detta,ge oss nu samma effekt som förra året!!! ![]()
![]()
![]()
![]()