Tråden om Johan Lindbom

tror du har helt rätt.
Ett stort problem med Lindbom som KD är att han lagt sig i allt som en KD inte ska göra.
Att nubben har gjort ett dåligt jobb är dem flesta överens om, men lagbygget blir ju ännu sämre om KD tar beslut om spelare och tränare över huvudet på SC.
Med det sagt vill jag inte se Lindbom som GM även om jag tror det är så tanken är, GM: Lindbom HC: Blomqvist

1 gillning

Hjälper inte vilken organisation vi har om det inte är rätt personer på tjänsterna. Det är där det brister och har brustit.

Lindbom som GM är inget annat än ett skämt. Han har lagt sig i Nubbens jobb och det har slutat ännu värre än om han hållt sig undan.

Vi hade haft en bättre trupp och bättre resultat om Nubben fått sköta allting själv än att Lindbom ständigt lagt sig i.

Att då befordra Lindbom till att bli helt och ensam ansvarig som GM är ju så korkat som det kan bli. Ren idioti, inget annat.

AD har ju Lindbom som sin idol och bara det är befängt. Lindbom har misslyckats i alla positioner han haft och då skicka runt honom som en Messias i organisationen är helgalet.

Vi kommer aldrig att få en nystart om vi inte gör oss av med huvudorsaken till alla våra problem. Så svårt att förstå detta kan det inte vara.

Ingen i katastroftrion får vara kvar inom HV om vi menar allvar.

4 gillningar

Hur vet du att AD ser upp till Lindbom?
Hur vet du att Lindbom försvårat Nubbens jobb?
Jobbar du inom organisationen?
Observera menar inte att vara dryg på något sett utan jag är bara genuint nyfiken på hur du kan vara så säker?
Det du skriver kring Lindbom är alarmerande.

1 gillning

Att AD ser upp till Lindbom och har grundmurat förtroende för honom är ju ingen hemlighet. Har uttryckt öppet och även i intervjuer Jag tror att AD inte kan tänka sig ett HV utan Lindbom.

Att Lindbom lagt sig i Nubbens jobb vet jag om och jag tror att det kommer att komma fram. Tyvärr inneburit negativa följder. Nubben är långt ifrån så skyldig som en del tror.

Lex Challe Berglund/Johan Davidsson.

Han har inte jobbat självständigt fullt ut, menar då inte samarbete med HC.

Lindbom är tyvärr HVs stora problem. Inte bara det att han tog in Nubben.

4 gillningar

Jätteintressant det du skriver men även väldigt alarmerande.
Det är helt klart en dysfunktionell arbetsplats som behöver förändras rejält.

Är Rickard Nylin vettig?

Men AD slängde både nubben och JL under bussen när han hade möte med dem större sponsorerna.
Han vill väl skydda sig själv.

1 gillning

Nylin är vettig, väldigt trevlig och öppen men kanske inte en tuff KD.

Skulle kanske funka om man plockar bort sporten och bara fokuserar på övrigt.

Är lyhörd och skulle nog vara bra på att ha örat mot rälsen. Jag tror att de anställda på kontoret vill ha honom som KD.

Skulle nog ändå säga att han är bäst som marknadschef men skulle kanske funka som KD också.

Då krävs nog en stark ordförande också.

2 gillningar

Lindbom som GM.
Hmm… lär nog vara sämsta möjliga tänkbara alternativ.

4 gillningar

Befodras man till Gm efter de usla resultaten vi haft senaste åren så är det pinsamt. Lindbom har ju i allra högsta grad varit delaktig och ansvarig för kräftgången vi upplevt…

Idrottsveriges Dan Eliasson?

6 gillningar

Alltså om Nubbens kontaktnät sträcker sig till sundsvall. Vart sträcker sig Lindboms? Hockeyettan?

2 gillningar

Tappar helt förtroendet för klubben om Lindbom får ytterligare en ny post i HV71.

Finns det då någon anledning att kasta pengar på föreningen? Kommer inte bli medlem i denna förening mer. Kommer inte kasta ut massa pengar på resa och biljetter. Då blir enbart via TV!

3 gillningar

Någon i ledande position måste våga steppa upp och ta kommandot och sparka Lindblom omedelbart.

Man kan likna honom vid en diktator som ska styra allting oavsett om han har kunskapen eller ej.

Sen att han alltid skyller på andra och inte tar något som helst eget ansvar gör honom till en farlig person att ha i en förening.

Finns ett namn på denna typ av person men jag är ingen läkare så jag nämner inget om vad jag anser i det fallet.

1 gillning

Borde vi inte göra ett upprop på hans avgång här på forumet och delge hv det. Vi är många här som vill ha bort han

2 gillningar

Dan Eliasson!!

Grym jämförelse ju!

Flyttas runt överallt och misslyckas med allting hela tiden samt alltid något att skylla på.

Klockrent.

6 gillningar

100kr på att Eliasson sitter på information från hans tid på SÄPO som han använder för att glida vidare. Tror inte Lindbom har samma tillgång på hemligstämplat inom föreningen :joy::see_no_evil::alien:

1 gillning

De hittar väll nått för att hylla Lindbom så de kan sälga in honom för sina meddunkarsupportrar och sponsorer.

Edit: lite sarkasm och ironi och ska ej tas 100% seriöst och inget jag vet. Dock en rädsla jag har

Vad har du för fakta som stödjer ett sådant språkbruk?

4 gillningar

Talade inte banderollerna sitt tydliga språk? Om inte alla så väldigt många Måste bort! Föreningen måste rensa, skrapa rent, eliminera alla risker till nya fadäser och börja om. Det funkar inte att rolla på ny färg på en redan rutten planka som föreningen gjort i snart 10 år.

Lindbom är i allra högsta grad en av dom! Hans hockeykunnande är begränsad och redan testad av föreningen flera gånger.

1 gillning

Well, 2017 guld och förra året kom han in och räddade oss kvar. Så att säga att hockeykunnandet är begränsat är ju rätt tramsigt. Med det sagt så vill jag inte heller ha kvar honom, men diskussionerna i den här tråden saknar ju proportioner fullständigt.

7 gillningar

Alla tycker vi olika sen om det är tramsigt eller inte bryr jag mig faktiskt inte om. 2017 har en helt annan historia kan jag tycka som inte ska belysa Lindboms förtjänst.

Men att som coach ta en timeout efter en offensiv icing måste ju betyda att beslutfattaren inte var närvarande. Finns rätt många konstiga beslut under åren som ingen riktigt kan förstå. Allt från indirekta beslut under matchen och laguttagning.

1 gillning