Tråden om: KHL

En väldigt intressant artikel om KHL.
thestar.com/sports/hockey/20 … noRedirect

Men kommer det ut i riksmedia kommer väl ryssarna att “slingra” sig som de brukar och säga att de spelarna som blivit utsatta har gjort något “kriminellt” dessvärre. Väldigt tragiskt att de kan vara sådana svin emellanåt :frowning:

Ser man till det hockeymässigt så känns det lite som att KHL håller på att urvattnar de europeiska ligorna då de dessutom ska ha finsk lag i framtiden.
KHL är i mitt tycke en trist serie, där det finns för mkt pengar åt mediokra spelare.
Spelare som inte platsar i NGHL de kanske platsar i KHL och så får de monsterlön. Sen så platsar de inte, underpresterar och sen får de byta klubb och i slutändan byta serie.
Bra va?
Såna spelare vet jag inte om jag vill ha hit till HV.

Men annars följer man KHL med störst hänsyn till att se våra adepter.
Thörnberg, Laine och Ullström.

youtube.com/watch?v=9uMVRbDApAo

Ful tackling från Panin på Murley under mötet mellan Zagreb-Ak Bars Kazan

Den är så satans respektlös så de är fan sjukt! Bort med han hela säsongen!

hockeysverige.se/article/148 … -khl-klubb

Pikkarainen får lämna Zagreb, skulle gissa på att han hamnar i FBK

Känns troligt att de kommer vara med och hugga på honom. Men hoppas att de inte lyckas. Innan så pratade de om att de har en bra trupp och inte skulle ta in nån ny. Undrar om det står sig.

Vet inte om Artikeln passar in här, Flytta den i sånt fall. Men väldigt intressant angående löner och så vidare.

hockeysverige.se/uffe-bodin/ … hl-krisar/

Vi måste sänka skatterna i Sverige :slight_smile:

Bara en undran. Vi ser ju att KHL håller på att urvattna Svenska och finska ligan. Spelare erbjuds 5-10 gånger mer i lön än vad dom kan få i SHL. Hur kan förutsättningarna i Ryssland vara så mycket bättre vad gäller klubbarnas ekonomi än i Sverige?

Är det så mycket mer publik? Fetare TV kontrakt? Korruption? Skatteflyk? Det kan ju inte bara handla om förmögna oligarker som slänger iväg pengar. Om det inte fanns ekonomi i det så skulle det ju aldrig gå att hålla igång ligan.

En medellön i Ryssland är 1.215 dollar jämfört med sverige där den är 3.023 dollar. Köpkraften borde vara högre i Sverige med möjlighet till högre biljettpriser. Varför har vi ingen chans att matcha lönerna vad gäller hockeyspelare?

Biljettpriserna är låga, TV-kontrakt tror jag inte är så mycket bättre än SHLs. Vad jag har förstått så handlar det faktiskt om förmögna oligarker som själva, eller genom sina företag, slänger iväg pengar. De som är rika i Ryssland är löjligt rika. En del ser det kanske som ett sätt att ge tillbaka något till sin hemstad. Sen handlar det kanske om nationell stolthet, att man vill att ryska lag och KHL kvalitetsmässigt ska kunna närma sig NHL.

Känns ju inte hållbart i längden. Men det kan ju vara som du säger att dom är externt finansierade av stora företag med pampar som gillar hockey. Lite som Malmö och Percy då för några år sedan. Gick ju sådär med det. Kanske faller det hela ihop så fort nästa ekonomiska kris slår till.

Sibir Novosibirsk ligger riktigt illa till ekonomiskt och är det nästa klubb som blir uteslutna?
Forna kultmålvakten Vladislav Tretiak(höll spaden i en innovativ stil) tillika Ryska ishockeyförbundets ordförande
förlitar sig som vanligt att det löser sig…som vanligt.

Personligen så ogillar jag KHL, organisationen och deras cowboy-kontrakt(Ryssland)

NHL gick samman efter 11 sept- 2001 och köpte en gemensam flotta med egna plan.
KHL(Ryssland) rider fortfarande på vad morsan åkte på 70-talet till Rhodos.

KHL flyttar övergångsstoppet:
hockeysverige.se/robert-pett … gsstoppet/

Tror spelarmarknaden kommer förändras rejält nästa säsong. Efter Putins idiotiska invasion av Ukraina och lag som Jokerit och Dinamo Riga har klivit åt sidan som protest. Har jag svårt att se att Svenskar, Finnländare och transatlanter skulle vilja spela i KHL. Samtidigt som väst med sina sanktioner gör Rubeln värdelös och deras ekonomi kommer slå hårt för alla ryska klubbar.

(Kanske helt fel tråd, ber om ursäkt i så fall)

Det kommer den absolut. Kanske inga importer överhuvudtaget om man ska tro denna tweeten,

twitter.com/worldhockeyrpt/stat … lpMJrq-n7g

Låt dem ha en ren rysk liga då, ingen blir gladare än jag. SHL, NLA, finska ligan, tyska ligan, alla dessa vinner om khl inte låter importer spela där. De gräver sin egen grav lät dem