Tråden om NHL: 2014/2015!

Haha! När är du i Stockholm nästa gång tom_flaska? :slight_smile:

det vet jag imorgon om jag blir flugen upp för en tävling eller inte :slight_smile:

Annars kommer det nog dröja till framåt jul nångång.

Ah, grymt! Jag kommer förbi och provsmakar isf. :laughing: :laughing: :laughing:

Ni får gärna använda PM istället… :wink:

Sorry dekman… :open_mouth:

OnT: Vid förra lockouten så kvalade man upp/ner precis som vanligt. Vad har sagts i den frågan i år? De sämsta lagen i ES kommer ju att få det bra svårt mot de bästa lagen i AS, tillspetsade med NHL-spelare…

EDIT: Eller i ET för den delen?!

Om det är så att NHL-proffsen är kvar i laget när kvalserien startar så kommer ES att vara öppet för NHL-spelare - för det innebär i såfall att hela NHL-säsongen är inställd. Och det finns INGEN som vill stoppa NHL-spelare vid en säsongslång konflikt.

Nej, det förstår ju jag också. Men nu börjar NHL-spelarna så sakteliga sprida sig ut i Europa och KHL. Hur många stjärnor finns det kvar när (om) det slås fast att “jo juste… vi kör hela säsongen va…”? Sist skedde det väl kring årsskiftet?

Såg ju vilka spelare HV fick tag på sist det begav sig, eftersom man valde att vänta… Då fanns heller inte “konkurrensen” om stjärnorna på samma sätt som idag, dels från övriga Europa, men framförallt från KHL.

ES klubbarna försäkrar spelae i smyg, en av dem HV71.

expressen.se/sport/hockey/el … —i-smyg/

Är väl i och för sig ingen hemlighet, så räkna med att direkt när hockeyligan häver beslutet kommer det ta två sekunder, sedan kommer det dråsa av pressmeddelanden på klubbarnas hemsidor :wink:

Ja, det vore ju dumt att inte höra sig för och se till så att papper är klara att skrivas på av spelare OM/NÄR hockeyligans beslut rivs. Det är ju upp till spelaren om han är redo att invänta förändring på läget eller dra någon annanstans.
På så sätt får man ett stort försprång i förhandlingarna i jämförelse med klubbar som agerar först när/om hockeyligans beslut om korttids-kontrakt inte gäller längre.

Står iofs ingenstans vilka klubbar som kollat upp försäkringar även om HV nämns i artikeln… men jag vore förvånad om de INTE gjort det. Själv hoppas jag fortfarande på att den här farsen tar slut så fort som bara möjligt. Jag blir förbannad på att spelare som är lockoutade i sin egna liga kommer till Europa i nån jävla gräddfil och tar andra spelares jobb.

Och ja, det är klart att jag delvis har en egoistisk syn på det hela för vid en långvarig lockout blir det svårare för HV att vinna guld då vi inte har så många spelare att “plocka hem”, så vill vi ha NHL-spelare blir det mycket dyrare eftersom det inte är så att andra än “hemmaspelare” är beredda att spela gratis. Och tar man inte hem några samtidigt som andra klubbar tar SMS-lån för att få spelare så kan det gå åt helvete rent ut sagt.

Sen är det ett jävla trams av stockholmsjournalisterna att påstå att Allsvenskan blir hetare än ES bara för att några NHL-spelare (och Djurgården…) spelar där. Vem som vinner SM är alltid mer intressant än en förlorarliga även om det blir “show”. De flesta som följer svensk hockey gör det för att de brinner för ett lag.

NBA kommer t.ex för en basketintresserad vara mer intressant än Harlem Globetrotters…

Hjalmarsson är väl mer eller mindre given om det skulle bli en lång lockout. Mumma är det att få en defensiv back av allra högsta klass. Förhoppningsvis är Hv också med och slåss om Johan Franzén.

Det är faktiskt dem två jag räknar med lirar här under en helt inställd NHL-säsong, Franzén skulle vara en perfekt ersättare till Joensuu

Franzén skulle vara mer än perfekt. Men men… Den som lever får se.

Franzén vore givetvis en fruktansvärt bra förstärkning om ES får ta in lockout-spelare, hoppas bara han inte vill tillbaka till Äckel-Cluben. Största problemet är dock att han sitter på ett löjligt långt monsterkontrakt som gör att bara försäkringen lär kosta mer än Snörets lön.

Vi kan ju drömma lite att Hjale lockar med sig Kane och Toews :open_mouth:

Absolut inte. Då skulle vi få sparka Krog och Rakshani alt slänga dom på läktaren. Och just såna saker vore det absolut jävligaste tänkbara scenariot vid en lockout - att spelare bänkas/kickas för att man ska få plats med några sjtärnor en begränsad period.

Synd att hockeyligan kommer att vika sig men det varnästan ganskaväntat. Kul att dom visar lite stake iaf. Tragiskt att höra spelare som vill komma hem ochrepresentera sin modersklubb gratis…om det nu är så jävla viktigt så hade dom inte behövt att dra över från första börja.

Glöm inte Hossa :wink:

expressen.se/sport/hockey/el … n-otjanst/

Fanns det en liknande regel vid förra lockouten?

Vilka klubbar gick emot denna isåfall?