Tråden om: Play Out 22/23

Ja kanske vi gjort det bättre om vi hade med oss denna uppryckningen men trots bra sista matcher ändå inte klarat det. Kunde ju gett en positiv känsla. Men ja, jäkligt skönt slippa möta stora stygga Malmö. Kom just tänka på Babyhawks 2009. Då var det andra året av sju i HA efter de föll ur 2007.
Tänk inför 08/09 hade Percy kört in 108 mkr. Trots det höll inte ekonomin och sex spelare lämnade pga detta och juniorer fick komma in… intressant nog ökade det intresset bland folket då de spelade med mer hjärta för klubben

Liten parantes, men matchen de skriver upp i den artikeln, Malmö-AIK, var jag på. Var i stort fullsatt. 12.500 som stod upp hela matchen och vrålade ”inga pengar - bara hjärta”. En fantastisk stämning och inramning. Har för mig Mif vann med typ 4,5-2 eller liknande.

Atmosfären kring den matchen var som en avgörande kvalmatch

2 gillningar

Enligt ABs artikel, gick Brynäs med 23 milj kronor i förlust säsongen 20/21!!! Det löste man med att skriva UPP värdet på arenan med 43 milj kronor. Man “trollade” på så sätt bort förlusten samtidigt som man skapade sig ett eget kapital på 35 milj kronor.

Tala om luftslott.

4 gillningar

Det står också

Sportsligt har säsongen varit en katastrof men även ekonomiskt blöder Brynäs.
Klubbdirektör Håkan Svedman flaggade tidigt för att årets säsong landar på ett minus runt åtta miljoner kronor. Det var innan Brynäs sparkade Mikko Manner och hans två assistenter.

:grimacing:

Säga vad man vill om tidigare styrelse och Agne. Men när HV åkte ner var det i det sportsliga det brast. Likväl ett stort problem då det i slutändan också får negativ effekt på ekonomin. Men HV var aldrig en ekonomiskt vanskött förening, vilket gjorde att Wilander, styrelsen och Lindbom fick bra förutsättningar för att ta sig upp igen och sedan hålla sig kvar i SHL.

Det kändes för jävligt när HV åkte ur, man trodde det absolut värsta. Men alla Brynässupportrar som vaknar upp idag… Fy fan, det går inte att jämföra. Här snackar vi på riktigt om en förening som är på ruinens brant, en match från att bli ett lag i nivå med ett mittenlag i allsvenskan. Och det ligger helt på föreningen själva. Usch, tycker synd om fansen. Mindre synd om Brynäs…

2 gillningar

Gör ont i hjärtat att se den ena föreningen efter den andra att visa upp enormt stora underskott. Hur kan man missräkna så enormt? Jag kan ju inte köpa resor till maldiverna eller en Iphone 14 pro max till dottern varje månad bara för att det önskas om jag ser att kontot gapar tomt!?

Kolla bara på vår stads grön-vita klubb uppe i stadsparken. De gjorde denna säsong ett minusresultat på 6 miljoner!!! De har nu ett negativt kapital på 5,5 miljoner och har på sig till 31/3 att redovisa hur de tänker komma till plus igen, annars blir det div 1 2024 oavsett sportsligt utfall denna säsong.

1 gillning

Tror Brynäs åker ner och gör en MoDo, stannar därnere i många år.
Förstår mig inte på den här målvaktscirkusen som dom kört denna säsongen heller. Dom behövde spets och målskyttar men istället så värvade dom målvakter varannan månad.

Min nära vän som är Brynäsare säger själv nu att det är bättre att dom åker ur och bygger om för det är plågsamt nu och det har varit det i flera år.

Föreningen och dess supportrar mår ju lite sisådär

Håller med om detta. Agne och Sten-Åke hade noll koll på det sportsliga och sen då Hult på det. Så att det gick som det gick var ju tyvärr bara logiskt med dessa tre ansvariga.

Dock hade de bra koll på ekonomin och det var ju det som räddade oss säsongen efter ihop med att vi bytte ut de styrande.

En sådan här säsong hade vi aldrig klarat av utan vi hade högst troligt åkt ur SHL. Finns inte på kartan att Agne och Sten-Åke hade kört över Hult och kickat coacher.

Sen kvarstår ju grundproblemet att det ens behövde komma dit att en sportchef inte ser det alla ser utan att Wilander och Lindbom måste göra sportchefens jobb.

bild

Nu är det ju ett fåtal Brynässupportrar som agerar och skriver skit, och dom är knappast representativ för hela supporterskaran. Men detta i kombination med hur många av deras fans gottade sig på deras forum när vi åkte ut gör det svårt för mig att ha sympati.

1 gillning

Håller med, noll sympati. Ren och skär karma.

2 gillningar

Zug vände 0-3 underläge i NLA-finalserien förra säsongen. Är väl senaste jag kan erinra mig

Det lag som leder med 3-0 : har även vunnit de 6 senaste seriematcherna före det
Det lag som ligger under med 0-3 : har även förlorat de 2 senaste seriematcherna före det

Leta upp något lag som vänt 0-3 med de förutsättningarna om ni kan ! :slight_smile:

Det enda som kan vända detta är väl om Wennerholm kallar det för en skrattmatch !

4 gillningar

Lite så. De få mirakelupphämtningar som gjorts genom åren har väl till större del handlat om lag som befunnit sig i en positiv trend, och lag som spelat för något man kan vinna. En jäkla skillnad att försöka vända på 0-3 när man vet att man spelar för att inte åka ut.

2 gillningar

Så jävla vidrigt!
Vilka jävla idioter.

Det här är över alla gränser, deras egna hem liksom.

13 gillningar

Ja verkligen illa. Ofattbart att det kan gå så långt och att vissa uppenbarligen saknar spärrar.

Enig.

Framförallt så förstärker dessa mörka händelser föreningen och Gävle som stad.

Vem vill spela i den föreningen när folk blir hotade?

När skall ljuset komma för dem?

Usch…

För hel*ete, vad arg man blir. Detta är idrott, jämfört med utövares familjs säkerhet är det inte värt ett piss. Hoppas man får reda på vilka det är och kan ställa dem till svars, sånt ska BORT från idrotten!

1 gillning

Tragiska människor på alla sätt och vis.

Givetsvis fattar alla att det är tugnt just nu som Brynäs-supporter men normalt funtade människor fattar ju att det är sport det handlar om och inte liv och död.

När HV åkte ur kände man en stor sorg men samtidigt så insåg man nånstans att HV ju finns kvar och kommer att spela hockey även nästa år. Samma sak för Brynäs. Föreningen finns kvar och hockeyn kommer att fortsätta, där de har möjlighet att ta sig upp igen. Är man ett riktigt fan så räcker det även om det såklart suger otroligt mycket när man åker ur.

1 gillning

Finns ingen ursäkt för detta fega och äckliga beteende, saknar även NOLL logik… Att skada och terrororisera sina egna spelares egendom och familjer ska resultera i vadå? Att Rödin skiter i sin skada och går ut och brinner av passion för Gävle/Brynäs?
Nej precis, utan tvärtom är detta något slags uttryck för någon/några tragiska människors frustration. Så otroligt sorgligt att barnen/familjen ska bli drabbad och att man väljer att gå denna vägen…

Vem vill spela i Brynäs med denna typ av fans? Tänker även på Brännström storyn från Luleå som där hans sambo fick besök av någon aggresiv man… Jämfört med HV där Martinsson fick blommor med budskapet - Det är okej, forsätt kämpa!

Blir dock samtidigt som jag läser om detta så otroligt stolt över Hv71 och fansen runtomkring som valde att fortsätta kriga och kämpa för sitt lag/stad även när det kändes som jävligast…

9 gillningar