Tråden om SC Johan Hult

Fast det behövs ändå någon som exekverar, när staben är tom. Total passivitet är inte bättre.

1 gillning

Ja, absolut. Men att ha någon som följer Liljander och Stilles redan utstakade väg. Då hade vi kunnat ta in vem som helst.

Jag blir i alla fall besviken när jag läser Hults uttalande. Sen fattar jag, vad tusan ska han säga. Men tycker det känns jäkligt sorgligt om Hult bara tas in som en marionett med syfte att vidhålla den totala cirkus och det totala kaos som råder inom föreningen. Känns ovärdigt.

Men det visar väl vilket HV-hjärta Hult har. Han är bokstavligen beredd att äta hästskit om han får den serverad.

3 gillningar

Välkommen Johan!

Edit: Är lite av en upplevelse att scrolla i denna tråden. Speciellt Januari 2022…

Jag tror inte han kommer anamma björns roll. Han är ju sin egen individ. Väldigt få är kapabla att inte påverka på sitt sätt.

Tack Johan!

Här pratar vi HV-hjärta och karaktär. Om man efter att ha fått lämna väljer att stanna kvar och koka kaffe bara för att man vill slutföra resan så har man för alltid min djupaste respekt! Att han dessutom väljer att komma tillbaka i denna svåra situation tyder förutom hjärta även på mod! Oavsett hur det går så är Johan en hjälte och kommer alltid att vara det.

Se och lär nu av en riktig SC BL!

9 gillningar

Det som ändå ger mig lite hopp är att Johan är så pass etablerad och säker, både i sitt hockeykunnande och i/runt SC-rollen, att jag har svårt att se han kamma alla tomtar i föreningen medhårs. Han bör kunna stå emot, ha en egen åsikt och inte falla in i den “circlejerk” som pågår i föreningen just nu.

Det som kan tala mot det är att han kanske hoppas på en KD-roll (som passar Johan bra) och därför måste “leka snällt” med de personer som förväntas ge han den rollen. Oavsett vad så är detta en bra lösning. Det kan ju inte bli sämre åtminstone.

1 gillning

Han är väl bakbunden redan från start.

Förväntar mig inga stordåd.

2 gillningar

Förväntar mig inga dåd alls.

Välkommen tillbaka! :repeat_button: :person_facepalming:

Bränner gubben ut sig innan transferfönstret stängt?
  • Ja
  • Nej
0 röster

Hult är van. Han har psyket. Jag tror han klarar av detta.

2 gillningar

Jag scrollade upp i tråden även jag. Kul att se hur sur man var efter alla år av Hult, hur bitter man var för att vi rasade ur. Jag har nästan glömt vilken enorm frustration och förnedring det var. Allt det lade man i Hults knä.

Nu ser man rätt annorlunda på saken. För inte trodde man att allt skulle fortsätta utför efter den smällen.

4 gillningar

Visst har tiden gett oss nya perspektiv.

Hult hade höga förväntningar på sig.

Men i jämförelse med att huvudlöst kasta pengar på undermåliga spelare, destruktivt ledarskap eller att tappa bort sig i analysens avgrund är detta en klar uppgradering.

Välkommen tillbaka Hult :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Låt dig inte köras över. Du vet bättre än dina nya kollegor.

3 gillningar

Nyfiken men vad är det för beslut han ska genomföra som ingen annan kan eller har gjort?

1 gillning

Tvek på denna , Hult hade väl en kass säsong 20-21 då vi degraderades, i övrigt var det väl säsonger som efterkommande SC inte varit i närheten av med guldet 2017 som topp.

Varmt välkommen Hult, detta blir perfekt och sedan ny KD.

1 gillning

Ja detta var väl inte helt oväntat och kanske nödvändigt i den sits vi nu är i.

Men det är något jag aldrig någonsin hoppats på skulle ske med tanke på hur det gick senast han var här. Samtidigt är det en tillfällig lösning som kanske kan tillföra lite trygghet och lugn.

Tveksam men får ändå önska välkommen och lycka till!

Inte ens om jag gjorde en parodi om HV hade det slagit verkligheten.

2 gillningar

Jag skrev igår HULT IN AB UT, hade iaf rätt på en sak, underbart att ha hult tillbaka, han är inte anledningen till att hv åkte ur.

2 gillningar

Nja han var ju definitivt en bidragande orsak.

1 gillning

Möjligt, men problemen finns högre upp, han är de bästa som kunde hända nu, synd att han inte kom in när BL blev sjukskriven, då hade han på riktigt kunnat rädda hv

Vad ska Hult kunna göra denna säsongen tror ni? Ingen färsk kunskap om marknaden och HV ska ändå inte värva något verkar det som. Sparka Blomman lär han inte ha mandat eller våga göra nu såhär inför kvalet.