Skulle inte tro att han får någon budget för att stärka laget ändå.
Välkommen tillbaka!
Nu kanske han inte har mandat men denna gång kommer han ju in från läktarplats. Så även han måste ju se det vi sett nu i snart två säsonger kan man tycka.
Drömmer om att random agent ringer till Hult, ” med tanke på våra gamla goda relationer kan jag erbjuda en toppcenter xxxx xxxxxxx, kanonbra i bägge riktningar, fin skridskoåkare och ett målsinne med kanonskott plus att han kan nicka”. Hugg omgående säger jag.
Hult hade varit en lösning EFTER säsongen när ledande personer inom föreningen är borta. Jag är livrädd för att han nu bara blir en del av sörjan. Det kan hända den bästa. Lex Stillman.
Hult är liksom ett positivt citat om Blomman, en mening om kontinuitet och tro på processen från att få halva supportergruppen mot sig.
Så är inte alls särskilt förtjust över vetskapen att han dras in i allt detta just här och nu (och då var jag tidig här på forumet att lyfta Hult som ett namn jag ville ha tillbaka).
Hult gjorde sig ju även känd som en försiktig general, vilket var en av anledningarna till att vi åkte ur, så har extremt svårt att se honom stöta sig med övriga. I synnerhet om det nu väntar ett nytt jobb (KD) i horisonten.
Hoppas han har mandat att agera
Räkna inte med det.
Tror han har fått instruktioner: Gör ingenting. Förläng kanske med någon (om personer över godkänner) . Men om det ramlar ner en toppcenter i ditt knä - då ska han vara din.
Om de skulle vara så att han inte får agera på egen kunskap bevåg så är de helt horribelt, o lika bra att föreningen åker ur
Vi får hoppas han har mandat, men i denna förening vet man aldrig.
Jag vill inte se Hult i den rollen han fått nu. Han va rent bedrövlig som sportchef, de ska/kan vi aldrig glömma. Det är Johans lagbyggen som satt oss i skiten vi befinner oss nu. Han såg till att vi ramlade ur och sen blev mer eller mindre tvungna att -typ- tömma kassakistan för att försöka bygga något nytt.
Nu, när läget är som det är så måste ju någon in, där fyller Johan en funktion. Lycka till Johan. Hitta gärna 2st centrar och om du gör de, be aldrig Leise om input.
Kör hårt!
Absolut kan han få supportrar emot sig men jag kommer inte döma ut honom denna säsong. Han ställer upp och visar hjärta trots att det osar av inkompetens runt omkring honom. Den enda skickliga i Hults stab är Stillman resten behöver hitta nya föreningar att förstöra…
Första samtalet Johan bör göra —-> AP20
Lös det.
Nu.
Om det ska kunna hända behöver han först sparka AB. sen är det fortfarande typ 0,7% chans.
Han kommer vara onödigt dyr.
Bättre att satsa på en riktig stjärncenter.
På vilket sätt var han bedrövlig mer än misslyckandet 20-21?, de andra sju åren var ju en framgångssaga jämfört senaste fem åren i klubben.
Där har du nog svaret. Eller iallafall en del.
Det beror på vad man jämför med.
Johan Hult misslyckades med det uppdrag han hade då. Varje år skulle vi tävla om topp 4 och guld. Det gjorde vi inte. Vi missade målen i 7 av 8 fall. Det påminner inte lite om hur det ser ut idag, med den skillnaden att idag har vi superlåga mål (som vi ändå missar).
Hult som sportchef var helt fel man på fel plats. Där och då. Han byggde mittenlag för den nedre halvan. Lag som om alla stjärnor pekade rätt kunde vinna guld en säsong för att åka ur några år senare.
Men. Hults lagbyggen är precis det vi söker nu. Habila tråkiga gråa mittenlag. Därför är jag positiv till Hult som SC nu och framåt. Jag är som sagt tveksam till att han är det nu under de här förutsättningarna.
Som sagt rädd för att han, vilket han också säger, bara kommer följa de regler och lagar som satts upp av ALI, styrelse, Liljander och Blomman.
Känns att det spelar ingen roll längre vem som är SC, det går käpprätt åt H-vete i slutändan i alla fall.
Björn L har på mindre än ett år gått från hero to zero.
Nu gör Hult comeback, trodde han var tillräckligt begåvad för att klara sig utanför Hockeyvärlden ![]()
Ok, vi har lite olika utgångspunkter, du utgår från målsättningen och jämför med utfall för aktuell period, jag utgår från utfallen mellan dessa perioder och då vinner Hulteran alla dagar i veckan. Jag har inte kollat men snittplacering under Hultåren ligger väl på ca 7-8 och senaste åren på ca 13. Jag vet ju vilken period jag föredrar.
Sant.
Hade du den där listan med tillgängliga stjärncentrar tillgängliga? Skicka den till mig i pm för jag har tappat den ![]()
Skämt åsido.
Vi behöver förstärkningar. Spets! Gärna centrar x3. Men bara in med spets!
Tror inte Hult har någon budget att jobba med. Handlar nog bara om att det ska finns en ”chef” på plats som ska sköta det vardagliga.
Tror också Hult är en man som rättar sig snabbt in i ledet och bockar och bugar. ALI har lindat alla runt sitt lillfinger.
Vi har ju fått in spets i form av både Eriksson och Laz, vad mer begär du? ![]()