Tråden om SC Johan Hult

Hade gärna haft hult över BL, hoppas de blir permanent

Tycker ändå detta känns väldigt bra. Hult verkar väldigt motiverad annars hade han inte hoppat av sitt andra jobb med kort varsel.

Troligtvis vår nya KD med vilket känns väldigt bra med. Komplettera med en civil kommersiell chef.

4 gillningar

Ja någon måste ju läsa alla hot-mejl

1 gillning

Han fortsätter på vägen som mannen han en gång sparkade har varit med att utstaka.

Håller med..

Allt går runt och runt i Hv. Nu är Hult tillbaka.

När kommer Lundh, Lindbom (igen), kenta..

När ska klubben kunna lyckas med nån som INTE varit i föreningen innan?

Tänk nytt!!!

Sparka blomman. :rofl::see_no_evil_monkey:

2 gillningar

Kul med Hult tillbaka. Det är rea på transatlanter nu när dollar bara kryper neråt. All in nu Johan!

1 gillning

I den situationen vi är så är nog Hult det minst dåliga alternativet.

Vem mer än jag minns hur dålig han var på midseason värvningar?

Exakt där vi är just nu.

Men han har jobbat med detta förr och vet vad det innebär vilket gör han till det bästa alternativet.

Uppskattar att Hult tar jobbet och jag hoppas verkligen han lyckas göra 1-2 riktiga kanonvärvningar så buttergubbar som jag håller käften.

Kör hårt Hult, all heder till dig som kommer tillbaka när klubben behöver det.

4 gillningar

Är inte speciellt långsint som person, men jag har svårt att släppa hur Thörnberg och Sundh behandlades, sen visst hade väl förfallet påbörjats före de besluten togs, men det var direkt uselt att man inte gav dem nya kontrakt, samt hur man hanterade det efteråt.

Ut med Martin och Oscar och in med Jesper Kokkonen? Alltså verkligen?

Jag hoppas Hult lärt sig av sina misstag.

Men i det läget vi befinner oss i nu är man tacksam att han kommer till undsättning, att försöka bidra i detta fullständiga haveri.

Så nu blickar vi framåt och kör på, det är inte kört än !

2 gillningar

Stort av Hult att ”ställa upp” när HV71 kallar. En ytterst ödmjuk människa med ett varmt och proffsigt bemötande som en av hans största styrkor. Däremot skulle jag bli väldigt förvånad om det skulle hända alltför mycket. Hult kommer verkställa beslut, men lär inte ”trycka på någon annans tår”.

9 gillningar

Jag hade ett önskemål att få in Johan på en annan position i föreningen som nu sprack.. Haha! Men som vissa varit inne på, fantastiskt att han ställer upp mtp nuvarande läge. En roll som KD känns given kommande säsong.

Jag har haft mina åsikter om Hult och dessa har sällan varit överhängande positiva men hans efterträdare har varit ännu sämre…. Nu startar vi på ny kula. Kör hårt Johan!

7 gillningar

Tror inte Hult hade anställts om han kom med attityden att han ska röra om allt. Då tror jag ledningen hade backat direkt.

Men det känns tryggt med Hult, och hoppas det då är KD-rollen som väntar sen. Har inga tvivel om att han gör detta för HV minst lika mycket som för sig själv.

4 gillningar

Vad har KD för ansvar rent sportsligt?

Vet inte om jag känner mig trygg med Hult.

Men med tanke på hur det ser ut i klubben så fanns det nog inget annat val. Hult va den som började nedmonteringen av HV71.

1 gillning

Hult verkar vara en härlig person, och det är fantastiskt att han ställer upp när klubben är i kris. Men, det verkar vara många som glömt vilka spelare Hult värvade sina sista år, att han i stort sett bara scoutade HA och att mid-season värvningar nästan alltid var en besvikelse.

Med det sagt så tror jag faktiskt att han skulle kunna ta en roll som KD. Men värva spelare ska han inte göra.

1 gillning

Stort av Hult att acceptera komma tillbaka och hjälpa. Dock är detta bara ett spel för galleriet för visa för fans och sponsorer att hv är handlingskraftiga. Har Hult nått mandat över huvud taget att värva spelare eller agera i ledarstaben?

1 gillning

Självklart inte endast ett spel för galleriet om det är så att han får KD-rollen sen. Då är det långsiktigt.

Att det kanske inte gör någon skillnad för årets trupp är en annan sak

1 gillning

Hult kommer in och blir återigen gubben som tar oss ner till Allsvenskan. Nu är det inte hans fel men snacka om tuffa papper!

Det är ju på ett sätt helt fucked upp. Hult kan ju åka ur med HV. IGEN. Denna gång utan att göra något. Asså bara i HV :zany_face:

1 gillning

Om vi utgår från att planen är långsiktig har föreningen en gyllende möjlighet här att ge Johan en jätteboost inledningsvis.

Låt Johan vara ansiktet utåt för entledigandet av Blomman.

Motivering är enkel och helt okontroversiell:
Anton Blomqvists sportsliga resultat är inte acceptabla för den målsättning HV71 har. Vi önskar Anton lycka till i sin fortsatta karriär.
Nu ska denna säsongen försöka räddas och nästa säsong blir en nystart.

Det signalerar att Blomman-eran är över. Det blir en ny hockey nästa år oavsett serietillhörighet. Johan är redo att ta besluten som krävs för föreningens bästa, inte individa yrkespersoners bästa. Ändra diskursen som just nu finns kring föreningen.

Det finns en möjlighet här. Kommer föreningen ta den? Jag tror vi alla vet svaret på det.

5 gillningar

Självkart, min poäng är ju att det finns en möjlighet i att ge honom mandatet.

1 gillning

Kittlande och fullt rimligt tanke, men känns tyvärr otroligt med vår ledning🫠