Hade jag varit Hult så hade jag haft vissa krav för att komma tillbaka igen. Mandat att agera och sparka Anton och få pengar att värva spelare. Men tror inte Hult är sån som person.
Hade han haft mandat att sparka blomman skulle vi läst om det idag, vilket alltså inte kommer hända
Alla pengar går ju till Blomman om han sparkas. Vilka pengar ska vi då köpa spelare för? Går ju inte sparka folk till höger och vänster gratis.
Nej, hela budgeten går inte till tränaren om han sparkas. Det är inte riktigt så det fungerar.
Har för mig att jag läste att Hult skulle gästa någon podd. Någon som vet vilken och ifall den kommit ut?
VitaGulaBlå va? vet imnte om den är ute dock.
Behöver vi verkligen diskutera Antons vara eller icke vara i denna tråden också?
Okej, nej inte sådana fall är den inte ute
Nedsläpp hv71 tror jag det var. Skulle spelas in idag och släppas imorgon ![]()
JPs podd
Nedsläpp kan det ha varit. Guldfiskminnet is back.
Givetvis inte alla pengar men vem betalar hans lön då?
Vad tror du om följande fråga: Hur mycket kostar och vilka konsekvenser får ett dysfunktionellt ledarskap?
Jag tänker så här: Om det dysfunktionella försvinner är det bara lönen som kostar.
Mitt svar på den frågan är nog en himla massa pengar och ett väldigt dåligt ledarskap som troligtvis hade lett till dålig sportslig framgång. Har inget riktigt bra svar men att sparka Blomman nu när kval mer eller mindre är klart kommer bara leda till mindre pengar till spelarbudgeten. Så tänker jag iaf.
Ok, det är väl just den värderingen som man kan diskutera i nuläget och givetvis tycka olika i.
Själv tror att skiftet inte går att värdera i pengar, däremot i impact på en spelartrupp som senast mot Brynäs såg horribel ut.
Det bara luktar dysfunktionalitet och en sådan lukt tenderar att angripa det lilla friska som finns kvar. Och vi ska ju troligtvis spela ett kval…
Kommande år, ja.
Hult har rättat in sig i ledet. Säger vid flertal tillfällen i JP:s podd att han är ”imponerad” av Blomman. Vi kan nog glömma att Hult kommer göra det som krävs.
Som jag befarade. Helt fel tidpunkt att ta in Hult nu.
Och gällande Blomman. F-n, kunde man bara få en ynka procent av det han har så hade jag nog varit president av USA nu.
Alltså man undrar ju, det gör man ju verkligen! För innerst inne, inte ens Hult kan ju intala sig detta. Så det råder ett sjukt och galet klimat just nu. Det är en sekt (enkom personlig bedömning). Frågan är vem som styr? Den personen måste bort.
Du sa också:
Jag är tvek. För vad ska egentligen ske? Det krävs ju en insats för att få bort viruset. Jag är rädd för att det räcker med en snabb predikan om att vi minsann ska satsa allt för att bli ett SHL lag igen/vi höll oss kvar och vi tror på framtiden, Anton har nu 2 år av SHL hockey. I Anton har vi en ledare som känner föreningen.
För kan dom stå pall den stormen som varit nu, då har dom ju gått starka ur den. Så anser dom väl att dom klarar även nästa. Nu har dom ju fått diplom också. Heja!
Styrdokument. Värdeord. Det är “vem”.
Långt avsnitt där Johan gästar!
Syftade mer på att det är lite naivt att tro att man stryp ett ”hatflöde” och att det ”vänt”. Om folk har varit arga tidigare lär de inte bli mindre förbannade i framtiden.
Men ja, styrelsen lär stå ”pall”. Det är jag övertygad om.