Tråden om SC Johan Hult

Lyssnade på podden. Om man vill sparka Anton tänker Hult prata med alla andra, inklusive Björn och “Massa andra personer”. Han kanske har mandat, men tänker nog inte använda det själv.

Vi är så körda. Men det har vi ju varit sedan länge.

För övrigt gjorde Hult denna lilla “grejen” i Jp.

fräckt att slänga in Ilomäki :wink:

Är det nån som verkligen trodde Hult skulle gå in och sparka Blomman första dagen? Jag tror dom flesta besluten gått via Björn hela tiden. Nu när det sägs han är på väg tillbaka är nog Hult mer ett ansikte utåt så Björn kan jobba ifred.

2 gillningar

Lyssnade på jp podden. Hult är väldigt imponerad av AB säger han. Härligt allt kommer att ordna sig.

Kan vara ironi från min sida. :flushed_face::flushed_face:

Hult kommer väl in som ett stöd? Svårt att sparka folk på dagen då.
Min recension av Hult från tidigare är: Extremt ojämn.

Tycker lagen på pappret ofta var bättre än vad coachen fick ut. Han plockade upp många bra unga spelare som Ejdsell och Engvall. Däremot plockade han veteraner till helt fel roller. Lite som Nubben tyckte jag att han gjorde ett svagt lagbygge men med en del intressanta värvningar. Han slarvade inte bort spelare som ville vara i HV71 och som tillförde spets.

Det rimliga är väl att han försöker lösa Björn och Stillmans röra på kort och lång sikt samt att han sonderar möjligheterna när det gäller ny tränare till kval, ha samt shl.

Alltså jag fattar inte vad dom är så imponerade av när precis allt pekar mot botten och kvalet är runt hörnet? Sen förstår jag att dom inte sågar tränaren i media men just det här va dom är imponerade över stör mig rejält.

1 gillning

Ridå.

1 gillning

Jag hoppas vi alla förstår att Hult inte kommer ta några egna beslut så länge han har rollen som tf… hans uppgift nu kommer att vara HVs ansikte utåt och göra det styrelsen och Liljander ber honom att göra.

Är Hult en vinnare?

Lyssnat på Nedsläpp HV71 och slås av följande.

Om jag utför en arbetsuppgift på fel sätt kommer jag att kämpa och slita men ändå inte lyckas. Att jag inte lyckas är själva beviset på att jag gör det på fel sätt, alternativt inte har kompetens nog. Gör jag på rätt sätt kommer jag att lyckas och förskona mig själv från onödigt kämpande och slit.

Jag har så svårt att förstå hur Hult och hans kollegor inom HV kan imponeras så mycket av driv, engagemang och hur hårt någon kämpar, framför hur väl den lyckas.

Tror tyvärr att det är just det som är skillnaden mellan en förlorande kultur och en vinnande.

1 gillning

Fattar inte överhuvudtaget att folk kan tycka att det är bra att Hult är tillbaka.

Körde ner oss i skiten och han som ligger bakom HV71 resa ner i pissrännan. Han skapade ett lag av en grå massa.

3 gillningar

Tja, bortsett från sista SHL året där vi degraderades så var Hults år en framgångssaga jämfört med övriga SC/GM som haft tillträde till det kontoret.

1 gillning

Innan Hult tillträdde 14/15 hade vi endast missat topp 4 två gånger sedan säsongen 03/04. En av dessa gånger var lockout-året.

Så “framgångssaga jämfört med nu” beror ju på hur man ser det. Att vi är på en bättre plats i SHL än i allsvenskan? Absolut, men Hult styrde skutan rakt in i det haveri som på senare år urartat till totalt kaos.

Med det sagt, människan Hult går inte säga något ont om och detsamma om hans hjärta för klubben. Det är beundransvärt att ställa upp på det här sättet och han var kanske det bästa tillgängliga alternativet just nu.

3 gillningar

Ok, jag jämförde Hultåren 2014-2022 med senare period 2022-2026, de åren från 2003 till 2014 var ju på sitt sätt magiska med fyra finaler och tre guld. Jag tror inte vi någon gång kommer komma tillbaka till dessa gyllene år där stor del lokala spelare utgjorde basen.

Med det sagt tror jag vi är rätt så överens.

3 gillningar

Har nu lyssnat på Hult i “nedsläpp”

Positivt: han pratar om att kontinuerligt utvärdera coacherna. Bra

Negativt: allt annat.

Kanske gör jag en mer utförlig analys när jag vaknar.

2 gillningar

Tillbaka till Hults intervju.

Vad sade han egentligen? Var det inte väldigt mycket oväsentligheter, som “svar” på frågorna?
Han säger många ord, pratar länge, men inte mycket innehåll.

Han kommer “brösta” en uppsägning av Anton om den kommer, men det kommer vara ett gemensamt beslut. Så det kommer aldrig hända tänker jag. Dock går Anton under ständig utvärdering, vilket man kan tolka på två sätt:

1. han har klarat all granskning fram till nu, vilket pekar på att inget kommer ändras.
  2. man öppnar för att göra något om det fortsatt ser dåligt ut.

Jag tror ju det landar i 1.

1 gillning

Håller med om att Hult kan ha riktiga politiker svar på frågor men det är så sjukt skönt att höra honom representera HV igen!

Johan är en extremt sympatisk och genuin hockeymänniska! Det var länge sen jag satt och lyssnade på en HV representant och kände att det är en person jag litar på och vill ska representera HV.

BL, AB, ALI och Leise har traumatiserat mig djupt och skapat en avgrundsdjup distans mellan mig och HV. Vem vet? Hult kanske är det första steget för mig att hitta tillbaka till HV.

Oavsett vad som händer och hur det går framåt så är jag team Hult!

5 gillningar

Tråkiga men väntade svar av Hult. Anton blir nog kvar och det låter som man kommer satsa på en ny målvakt (nästa säsong) eftersom det behövs en som kan sno poäng vilket vi inte har idag i Lassi och Felix.

Hundra procent på att det är skönt att lyssna till någon med genuint HV-hjärta.

Trots all kritik vi gav Hult när det begav sig så var de flesta av oss ändå överens om att han hade hjärtat på rätta stället. Och det är nåt vi saknat sedan ett gäng år tillbaka, i synnerhet den här säsongen.

5 gillningar

Då tänker jag så här, vem eller vilka utvärderar Anton och vad har den personen för hockeykunskaper? Se bara på sättet Anton coachar laget och vilka spelare som är på isen. Redan här borde Anton vara historia för längesedan men han står fortfarande i båset. Så frågan är nog hur kan detta kan fortgå utan förändring på ledarsidan. Är 100% säker att det finns personer i föreningen som har tillräckligt med kunskap som ser det vi ser men dom har väl munkavle eller jobbar med något helt annat och inte närvarar på dessa möten.

Hult kommer in. Men har inte mandat att göra va han vill. Det hör man ju klart och tydligt i snacket.

Torr att det är ALI med hennes styrelse som bestämmer. Ändå påstår hon att hon inte ska lägga sig i hockeyn. För inte man 3 sportchefer tycka att Anton har gjort ett bra jobb med laget.

Isåfall är de inte värda namnet att kalla sig SC.