Tråden om SC Johan Hult

Inte så att man får pulsen att rusa när Hult ska raljera om läget. Han är tillbaka ock sist han va i klubben så åkte vi ut.

Samtidigt, hans lugn är jag ok med. Föredrar det framför AD’s spasmer och vevande.
Men, det lugnet måste kombineras med handling. Där har jag större tvivel.

2 gillningar

Vad har team Hult-Bengtsson åstadkommit sedan de gjorde ny entre? Plockat in Laz och Eriksson? Skickat Lagerberg och plockat in Johnsen för att låta honom värma bänken. Påminner om att dessa båda herrar styrde när vi åkte ur senast. Känns inte särskilt betryggande.

1 gillning

Efter denna veckan vet vi om vi är klara för kval, o då lär vi åka ut.

Laz och Eriksson va väl Stillamns konstverk innan han blev sjukskriven?

4 gillningar

Jag delar frustrationen och hade såklart gärna sett Hult gå in och agera. Jag tänker dock inte döma honom än då jag tror han är fullständigt bakbunden, som jag tolkar hans intervjuer verkar ju tyvärr Björn fortfarande bestämma allt men Hult frontar. Hoppas verkligen Björn har tröttnat på HV och jagade nytt jobb under CHL finalen.

Känns om alla är bakbundna av styrelsen.

Har någon mandat att göra något?

Björn hänvisar till Hult och Hult verkar hänvisa till styrelsen.

Varför sätter sig Hult i en situation där han blir bakbunden? Det är det jag stör mig på.

3 gillningar

Känns som att Hult kommit in för att bygga ett shl-lag till nästa år trots att vi går rakt mot HA.
Ännu mer slöseri.

Ledningen har saknat krismedvetenhet hela vägen och stoppat huvudet i sanden istället för att göra förändringar.

Vi behöver någon som kan sätta stopp för Björn och Blommans perversa vision.

3 gillningar

Glöm inte de som sitter högst upp och bestämmer

Perversa vision! Helt underbart träffsäkert sätt att beskriva det konstprojektet vi nu bevittnar. Jag kan för mitt inre se Björn och Anton sittande vid ett bord i masker och rockar (typ förrädarna) i en gammal tornsal med levande ljus där de skriver ner sin perversa hockey vision på ett pergament med fjäderpenna. Sedan undertecknar de det med sitt Aliblab sigill medan de skrockar olycksbådande.

”Du och jag Björn” ”du och jag Anton”

1 gillning

Till Björns försvar så borde kanske inte Anton ha stått vid rodret. Om man nu ville att det skulle vara framgångsrikt eller för den delen bara få svar. Så tänker jag så här i efterhand.

Pengar

Wakey wakey, skicka sopan i båset!

3 gillningar

Bakbunden

Gör något eller avgå.

Han kan nog inget göra då det är styrelsen som bestämt trots att de inte skulle blanda sig i hockeyn.

Du va en jätteorsak till att vi rök senast och du blir samma jävla skit nu.

Försvinn från min förening. En jävla klen ursäkt till KD, fy fan.

Sanningens minut närmar sig, Johan. Agerar du inte inom de närmsta 28 timmarna riskerar du att gå till historien som mannen som nedgradera HV på nytt utan att röra ett finger. Bara tanken att HV tog tillbaks team Hult-Agne får mig att må illa.

Det gamla epitetet “Smålands Jerusalem” har fått en ny innebörd. Borta är frikyrkligheten och in träder förnekelsen! Översteprästerna stiger upp ur sina dvalor och manar församlingen till sans och sammanhållning!

Förnekelsens kulturbärare vägrar inse att verkligheten kom ikapp, gick upp vid sidan och rusade iväg okontrollerat.

Ryggdunkarna har blivit färre men likt konklaven i Vatikanstaten så lever de i slutna rum.

Ingen verklighet finns!

Bara meningslösa styrdokument från en svunnen tid.

Ack Du arma förening!

4 gillningar