Tråden om SC Kent Norberg

Kan se Lindboms intervju framför mig efter HV gått under:

“Jag hade för mycket prestige i att klara av det här själv”

Nubben tillägger:

“Jag får ta på mig en del med mina dyra långa kontrakt som jag inte egentligen scoutat alls. Det tar jag på mig det är ingen att hymla om”

Jag tror det är värre denna gången eftersom organisationen DESSUTOM tror att de lärt sig av förra gången.
(Givet att (in)kompetensnivån är densamma)

1 gillning

Samtidigt så kan ju organisationen på ett sätt inte ha lärt sig något, eftersom alla är utbytta minst en gång sen det sket sig sist. Ingen av det gänget är ju kvar nu.

Så vem lärde sig vad som är användbart i nuvarande situation?

Edit: dålig svenska i detta inlägget, men jag hoppas ni förstår mig ändå.

1 gillning

Dom vänder på samma stenar med andra ord

2 gillningar

20/21: Vi kan inte åka ur för vi är HV71 och är den bästa organisationen
23/24: Vi kan inte åka ur för vi är HV71 och är den bästa organisationen som dessutom vet vad som krävs för att inte åka ut eftersom de som åkte ut inte är kvar.

4 gillningar

Ja jösses. Skjut mig.

1 gillning

Hur många sidor har en sten egentligen? Tänker att vi borde ha vänt färdigt snart

1 gillning

Så fort du vänder på stenen får den en ny undersida och det är den man vill åt.
Det gör detta sätt att arbeta är oändligt.

1 gillning

Jag skulle nog också säga att det ser värre ut i år än när vi åkte ur.
Nonchalansen från styrelse och ledning är ungefär densamma. Den stora skillnaden är att vi idag har Nubben, samt en styrelse som är betydligt mer slösamma än den tidigare. Det i kombination med Nubben är en dödlig kombination, både vad gäller det sportsliga och det ekonomiska.

Kritiken mot Hult handlade i första hand om att han inte lyckades göra oss till ett topplag. Kritiken mot Nubben handlar om att han inte har redskapen för att göra oss till ett SHL-lag.

2 gillningar

Vad betyder slösamma? Att de slösar eller är slöa? Kanske båda?

1 gillning

Ett nytt ord jag hittat på :wink: Näe, men de slösar mer.

2 gillningar

Nää, nubben måste fan bort efter säsongen. Otroligt dåligt ihopsatt lag för dom pengarna han har haft att röra sig med. Frågan är bara vem som skulle ersätta? Blir väl ngn med anknytning till klubben igen som vanligt, brukar sluta sisådär.

Vill nånstans tro att HV är medvetna om vilken eländig sits man sitter i men inte mer än så. Nedflyttning 21, HA 22, höll på att åka ur 23 och konstant bottenlag 24. Men att folket som styr inte har kompetensen för att vända skutan. Man gör det man tror är rätt enligt sig själva. Men det lyfter inte.
Sen vill man hålla nån bild utåt som är bättre än verkligheten. Folk på högre positioner har svårare att prata negativt om sig själva och skickar gärna skiten neråt (Nubben) Sen finns sponsorer i bilden som vill ha sin status, som siktar uppåt som inte vill ha för negativ klang runt sig. Osv.

Och hela styrelsens arbete sista åren är skumt, ihop med Nubben. För utåt sett har ju inte Nubben sparkat varken Tommy/Stille eller Montén. Utan det har styrelsen gjort. Ifjol hade jag det på känn då Nubben va ny och HV hade satt sin plan med Tommy/Stille. Han kanske inte ville in och va först att peta där. Men då tycker jag Lindbom skulle stått för det utåt som Kd. Inte styrelsen.
Sen denna säsong oavsett vem som bestämde om Monténs avsked så borde ändå Nubben va den som tar det utåt som SC.

Så antingen kör styrelsen sitt race och interna HV-regler hur “man gör i HV”.
Alla är lika tjuriga och envetna om att jag vet bäst. Så här gör jag. Bara tuppar som vill leka chef. Man kan ju nästan se framför sig när Wilander, AD, Lindbom och Nubben satt ihop. Rätt envisa herrar🙈

1 gillning

En positiv skillnad mot nedflyttningsåret är AP och Shore.
Där tar det visserligen stopp.

När vi valde Montén och ett lag utan centrar så hade jag absolut trott på att vi skulle bli tidernas dyraste lag. Men dyrast och näst-sämst? Jag hade någon slags förhoppning om att vi skulle kunna köpa oss ur den värsta skiten. Modo och Oskarshamn är inga drakar direkt.

1 gillning

20/21 HV kan inte åka ur. Vi är en storklubb och har seriens högsta spelarbudget. Kan inte hända.

23/24 Då det som inte kunde hända hände så kan det inte hända igen. Nu har vi dessutom sprängt alla rekord som går att spränga gällande spelarbudgetar.

Så det som absolut inte skulle kunna hända och som nog ändå hände kan ju absolut inte hända en gång till om det egentligen inte ens kunde hänt förra gången det hände fast det inte borde kunnat hänt.

Tage Danielsson skulle varit stolt över HV och logiken där.

6 gillningar

Haha. Hade Tage levt idag så hade han bara behövt byta ut Harrisburg mot HV/Jönköping i texten. Hade funkat lika bra.

4 gillningar

Förutom Nubben då…

2 gillningar

Jag försvarar inte Nubben på något sätt, laget är katastrof och kan tom slå rekord som det dyraste SHL laget någonsin trots det ligger vi näst sist och riskerar att åka ut.

MEN… en sak jag undrar är…Det är ingen skillnad från när Hult var vår SC, det är samma skit fortfarande med skillnaden från att Nubben verkar vara bättre midseason, Jag undrar hur mycket fria händer Nubben fått eller om han är toppstyrd, var kanske också Hult toppstyrd ? Är det egentligen Lindbom som är ansvarig för alla skit värvningar eller för att sätta handklovar på våra SC ? Jag säger inte att det är så men är det så att ledningen bestämt att vi ska sattsa på Corsi hockey vilket gör att vi mer letar efter bräddspelare än spets ? Det kan vara så att Nubben är “sämst ever” som många tycker men det kan också vara så att det är något annat som förpestar Hv. Värvar Nubben det lag som han tror kommer gå bäst eller värvar han bara efter corsi beställningar från Lindbom och co ?

Haha skrev att ja trodde var där och nosade på honom igår… förvånar mig inte om han signar honom!

Hahahaha :rofl::joy::rofl: