Tråden om SC Kent Norberg

Nä det vore ju ganska enögt att skylla precis allt på nubben. Det finns garanterat fler brister i föreningen.

Jag är mer inne på att vi behöver en ny sportchef för länge sen. Nån med ett modernt arbetssätt och som kan driva en förändring i allt egentligen.

Att bara hacka på nubben hjälper ju ingenting. Det viktigaste är inte att han får kicken. Det viktigaste är att han ersätts (och sen får kicken).

Under Hults tid som sportchef i elitserien/SHL snittade vi 1,56 poäng per match. Sjätte bäst av samtliga lag under åren 2014-2021.

Under Nubben har HV snittat 1,22 poäng, vilket ger oss en 12:e plats de två senaste åren.

Vill påstå att det är en rätt viktig och relevant skillnad mellan Hult- och Nubben-eran.

Oavsett om Nubben prickat rätt med några midseason-värvningar när styrelsen öppnat plånboken på vidgavel (förutsättningar som den gamla styrelsen aldrig skulle ha gett Hult) så är det hårda fakta att vi med Hult var ett mittenlag. Nubben har i sin tur kört ner oss i botten.

3 gillningar

Det är ju chansvärvningar alltihop egentligen som nubben värvat. Kaski och Seppälä känns som stabila värvningar iallafall på förhand. Sen har väl de varit sisådär ändå. Kaski har varit ok iallafall. Men resten, Borgström/OSL visste man inte innan om de skulle vara bra eller inte, men de har varit ok. Värvade som ledande spelare fast de inte riktigt har den klassen, än iallafall. Brännström är en chansvärvning också, han har verkligen inte levt upp till förväntningarna. Hade han hållt sammna nivå som i Luleå så hade han varit en enorm tillgång för detta laget. Nardella och Stakkestad är också chansvärvningar. Tikka också, ingen jätteproduktion på honom heller innan, för mkt chans alltihop.

Det är på riktigt en helt makalös bedrift.

Vi har sedan i början på 2000 talet haft en av ligans högsta spelarbudgetar, de två senaste åren t o m den klart högsta. Glöm inte att vi förra säsongen hade en mycket högre spelarbudget än Växjö, likadant i år.

De vinner guld och är ett topplag medan vi fightas om om att undvika nedflyttning.

Hur kunde Lindbom lyckas hitta en lika dålig sportchef som den som äntligen inte fick förlängt våren 2022?

Kent är ju inte ett dugg bättre än Hult, kanske t o m sämre!! Hur kan vi ha den sämsta sportchefen hela tiden?

Det blir svårt att kuppa fram en ny styrelse eftersom halva styrelsen inte står på tur att väljas.

1 gillning

:rofl: :rofl: :rofl:
Älskar den sketchen så det här tycker jag var spot on

2 gillningar

Håller med, t.ex var ju Hult i mitt tycke ibland rätt passiv midseason. Nyckelord här är ibland.

Är inte helt med på alla turer osv. Men medlemmarna kan väl kräva omval? Alltså. Bara för att någon är vald så innebär det inte att personen måste sitta tiden ut.

Varje år brukar halva styrelsen stå på tur för omval. Att inte hela styrelsen inte väljs samma år är för att man inte ska hamna i läget att alla är nya och oerfarna. Däremot kan kanske medlemmarna massivt visa att man inte kommer ge styrelsen ansvarsfrihet. Det kan kanske få resterande ledamöter att frivilligt lämna, även om jag håller det för otroligt.

1 gillning

Otroligt ja. Men medlemmarna har fortfarande möjlighet att kuppa bort nuvarande styrelse då. Det enda jag menar kan lösa de problem jag spaltade upp.

Åk hem, stanna där!

Det krävs en stor uppslutning, stort arbete och bra folk som är beredda att ställa upp och satsa sin tid. Det ska vara kompetenta personer också.

6 gillningar

Det är ju bara att göra allt tvärtom mot vad man gjort de senaste 10 åren. Hur svårt kan det va? Jag ställer upp.

Jag är ändå redan mer i HG under min vakna fritid än jag är hemma.

6 gillningar

In med Kessel nu då… go go go.

Ja, då hade vi legat 2a :wink:
Kör !

Artikel i JP, har inte läst den ännu.
Viktigt att skilja på sak och person, man tycker synd om honom, det gör man.

1 gillning

Inte lätt för nubben. Håller fast vid att laget är bra på pappret. På hemmaplan ligger vi 4a

Att vi spelar skit på bortaplan kan omöjligt nubben klandras för…

3 gillningar

Jag önskar Kent Norberg all lycka i livet.

Jag önskar också att sportchefen Kent Norberg frivilligt lämnar HV. Inga konstigheter.

Intervjun med sportchefen Norberg ger samma svar som tidigare. Bortförklaringar osv. Han vet att han är ytterst ansvarig men är uppenbarligen inte beredd att ta sitt ansvar och avgå, trots att han för andra året i rad missar de mål han själv och föreningen har haft.

Jag tycker inte synd om sportchefen Kent Norberg. Tvärtom. Väljer han att vara kvar så kan han förvänta sig massiv med kritik även framöver. Skulle det bli kvalspel. Ja, då lär kritiken vara den värsta han upplevt som sportchef.

14 gillningar

Till viss del för spelarna klarar inte av att spela den spelstilen HV71 vill spela på bortaplan. Självklart är det dom tre andra herrarna i båset också som ska klandras för detta men det är ju ingen nyhet. Tycker spelet överlag sett lika dåligt ut hemma som på bortaplan till skillnad att laget inte ger upp lika lätt på hemmaplan. Se bara hur det såg ut igår, uruselt många stunder, precis som hela säsongen. Hade Ortio stått igår hade det inte gått alls tror jag. Laget måste börja höja lägsta nivån över alla lagdelar, speciellt försvarsspelet.

Titta bara på FBK när Hela laget tuggar igång. Varenda jävel på isen vet vad som ska göras, ingen faller ur ramarna. Den typen av spel har inte HV71 haft på flera år och kommer aldrig få med dessa spelare/coacher. Synd om Nubben är det verkligen inte! Tror han är slut som sportchef för han synar ju verkligen sitt dåliga arbete.

2 gillningar

Jag tycker inte heller synd om nubben. Han visste vad han gav sig in på.

Sen är det naturligtvis inte hans fel att han blev anställd i HV. Men som sagt. Han visste vad han gav sig in i.

Han är en stor anledning till att läget är som det är. Historien visar. Historien är tydlig. Nubben är inte tillräckligt bra.

Med det sagt. Jag hoppas att nubben och HV går skilda vägar. För allas skull. Helst så snart som möjligt.

4 gillningar