Tråden om SC Kent Norberg

Varför tycker du synd om honom?
En skit dålig sportchef som lyckats äventyra vår elit existens och dessutom tömt kassaskåpet på köpet.
Säkert en trevlig människa.
Men i sin yrkesroll riktigt dålig.
Hade jag vart lika dålig på mitt jobb som Nubben är på sitt jobb så hade jag blivit entledigad för länge sen.

2 gillningar

Precis så. Säg ett yrke där man får en uppgift, misslyckas kapitalt, men får ändå fortsätta som om ingenting.

Det som sker i HV just nu måste vara unikt.

2 gillningar

Sympati röster har jag inte mycket för. Du klarade inte av din uppgift. That’s it. Svårare än så är det inte. Varje sekund är en förlorad sekund. Avgå tack.

2 gillningar

Jag kan inte läsa artikeln men fattar såklart att det är jobbigt när fansen skriker på avgång. Men som sagt det är så sporten är. Alla vet förutsättningarna även Nubben.

Förhoppningsvis fattar han att den massiva kritiken beror på resultaten och inte är något personligt.

Det är INTE synd om Kenth. Han visste exakt vad han gav sig in på. Kommer bli ihågkommen som den största felrekryteringen i klubbens historia. Avgå omedelbart och avsluta den här misären… Att sitta och tycka synd om sig själv när man bränt alla dessa miljoner, lägg av!

5 gillningar

Kent är ju inte matad för detta jobb, det var ju klart från början och resultatet är ju ingen överraskning. Sen har han ju ett jobb där kritiken blir tuffare och mer offentlig men det är ju ingen nyhet. Han gör sitt bästa men bygger ju hela sin verksamhet på magkänsla och tur.

Han har ju ändå kommit ganska billigt undan med tanke på jobbet han gjort och hur han lyckats att två år i rad lyckats att spendera enorma pengar utan något som helst resultat. Så väldigt mild kritik i förhållande till resultatet.

Sen tycker man ju lite synd om människan som har ett jobb han inte klarar av men hade ju inte behövt tacka Ja till jobbet. Kan ju också säga upp sig men mänskligt att vilja få ut så mycket pengar som möjligt.

Ju längre han är kvar desto mer kritik lär ju komma. Så lidandet är lätt att avsluta genom att entlediga honom asap. Det skulle vara det bästa för alla parter men verkar svårt att få styrelsen att begripa.

Däremot så är det väldigt märkligt hur gänget som styr kommit undan kritik. Att lyckas tillsätta en lika dålig sportchef som föregångaren är en bedrift verkligen.

Att sen låta honom vara kvar är bortom allt förstånd. Så den milda kritiken mot Lindbom och styrelsen är mycket märkligt. Speciellt från den lokala pressen är tystnaden och avsaknaden av kritik i proportion till hur illa allting skötts är bara pinsamt.

3 gillningar

Håller med de flesta ovanstående. Totalt haveri på så många positioner.

Nubben kommenterade även uppgifterna om att lagbygget når upp till 70 miljoner och sa att det inte stämmer. I den totala budgeten är dessutom bonusar medräknade och med tanke på tabelläget kommer de inte aktiveras.

Vet inte vem man ska lita på.

Rätt komiskt. Det stämmer inte alls för vi går minsann inte till slutspel och slipper betala ut bonusar? Eller, tolkar jag det fel.

1 gillning

Går ju säkerligen att räkna på olika sätt men jag tror att om alla räknar på samma sätt att HV ligger högst.

Finns ju Sign On kostnader, kostnader för ex Martinsson och andra brutna kontrakt, bonusar och annat. Så självklart räknar ju Nubben till sin favör utan att ljuga.

Tycker det är väldigt uppenbart hur ex Växjö och Färjestad är noga med sina pengar och följer en mall. Sällan med i budgivningar och liknande. M Sylvegård är ett lysande exempel. Värva spelare när de har en sämre period och inte tvärtom. Blir ofta mycket billigare.

Jag är ex säker på att Nubben hade förlängt med Davidson efter hans helt OK förra säsong men FBK tyckte det var för dyrt. Hittar Groleau istället som är bättre och troligen billigare.

Tror det är bättre att bara erkänna att man gjort ett bedrövligt jobb och inte försöka bortförklara ett fiasko två säsonger i rad. Går ju lixom inte att prata bort det som är uppenbart.

Tar man in Monten och sen kryddar det med Davidsson och sen blir förvånad över utfallet så lär man nog fortsätta att göra liknande misstag även i framtiden

1 gillning

Haha ja, det är ju fortfarande 70 miljoner? Eller hade han räknat med på förhand att inte gå till slutspel. Vilken parodi

1 gillning

Jag tolkar det som att han menar att uppgifterna är fel även med bonusar inräknade. Men inte helt tydligt.
Spelar ju mindre roll egentligen. Vi är sannolikt klart dyrare än många lag som parkerar betydligt högre upp i tabellen. I år igen.

Det är det väl inte nödvändigtvis? Säg att man inför säsongen budgeterade med att hamna på plats 11 eller 12, och har en budget på 68 miljoner. Man har lönekostnader på 60 miljoner, och eventuella bonusar på max 8 miljoner.

Lägger man på 2 miljoner för Sinnons samtidigt som man inte betalar ut bonusar blir ju inte totalen 70 miljoner.

1 gillning

Kan vi veta säkert att Nubben inte har bett om att få lämna?

Han har ju trots allt ett kontrakt som han sannolikt inte ensidigt kan säga upp.
Det är väl inte omöjligt att klubben inte hittar något annat just nu.

1 gillning

Huvudet på Spiken! Verkar som Nubben räknat med att slippa betala bonusar…tyvärr

Det var just det du skrev, verkar vara en sympatisk herre. Men i egenskap av sportchef så är han fullkomligt värdelös!

Tror inte på Nubben. Han tricksar med siffrorna😂

Är du säker på att han kan räkna?

Oavsett. Nubbens förklaring, att vi slipper betala ut bonusar, är ju inte ett resultat av att HV varit duktiga att hålla sig inom budget, utan för att laget, Nubbens lagbygge alltså, varit så klappkassa att man inte behöver betala ut bonus.

Blir helt knasig i bollen av att ens behöva diskutera detta. Det vi med all säkerhet vet är att vi ligger i toppen av löneligan och att vi för andra året i rad slåss för vår överlevnad i SHL.

Att de mest självklara och enkla beslut kan vara så svåra att ta. Det ger mig en huvudvärk utan dess like.

3 gillningar

Det är ju jättetråkigt om kritiken, eller om man nu ska kalla det det, riktas mot honom som privatperson. Ska det förekomma kritik ska det vara saklig kritik mot hans jobbprestation.

Men det är väl så det är? Det är väl ingen som riktar missnöje mot nubbens person. Det riktas ju mot honom som sportchef. Det folk, inkl. jag själv vill, är att han ska avgå som sportchef och lämna HV71. Inget annat

3 gillningar