Tråden om SC Kent Norberg

Nubben är dock inte det största problemet just nu. Det är Lindbom!

4 gillningar

Någon på twitter tyckte att denna passade bra idag.

https://x.com/Johanlindblomn/status/1762562122481836211?t=THwCbycFxm9FTZriIPIDKQ&s=09

5 gillningar

Nu är det viktigare att Lindbom försvinner än Nubben. Rädda det som räddas kan.

Det är inte Kent som coachar laget. Det är den mäktiga och duktiga Lindbom.
Först Lindbom sen rädda kontrakt och sen bort med Nubben.

Ändå humor​:rofl::rofl::rofl:

1 gillning

På gränsen till lyteskomik :sweat_smile:

2 gillningar

Om nu HV vill fortsätta göra narr av Nubben likt AD på medlemsmötet kan man ju re-posta denna på officiella sidor. Detta är det ju ändå lite ironi i.

3 gillningar

Finns mycket att hämta som skådis i det lilla klippet, bara det lilla öronpillet och hur tonfall och ordval motsäger varandra.

Ett dokumentärteam hade kunnat vinna många priser. Tror Frejd sitter på en hemlig guldgruva.

3 gillningar

Jag tror faktiskt det skulle kunna bli en utmanare till “the office” om vi får en “Nubben behind the scenes”. Lite gott snack vid kaffeautomaten. Nubben berättar lite om hur han lägger upp taktiken vid förhandlingar med agenter.
Tror vi har nått stort på gång här

6 gillningar

Liiite The Office?! Nubben ÄR hockeyns motsvarighet till David Brent.

2 gillningar

Läste namnet snabbt och tänkte att det var Johan Lindbom som posta den där först :joy: Det hade varit en sjuk teamkill.

3 gillningar

Miljonspelarna som drar vidare medan HV får sparka gamla trotjänare på kansliet när HA är ett faktum. Nubben åker och håller föreläsning i någon förort till Sundsvall. Vuxenmobbning på midsommarfesten. Bussresorna. Ortios kollaps i byske.
Ja, det finns många bra scener.

AD är Micheal Scott och nubben är Toby?

1 gillning

Huuuuur kan han inte avgå på egen begäran? Noll skam i kroppen. Bra människa som man säkert skulle ha trevligt om man ölade med, men som sportchef är han totalt oduglig.

Jadu Kent. Tack för att du gjort mig likgiltig för det här laget. Det sista jag vill är att känslorna för det här laget skall svalna, men det har det gjort tyvärr denna säsongen. Likväl kommer jag fortsätta gå på matcherna säsongen ut, jag kommer åka på bortamatch i kvalet.

Jag längtar tills den dagen då du antingen säger upp dig själv eller blir entledigad.

Jag längtar till en ny säsong utan dig!

Du är inte :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

3 gillningar

Det är lätt att vara efterklok men mina varningsklockor borde ringt mycket högre än vad de gjorde när Kent skämtsamt i någon intervju förklarade att hans mål under sin SC karriär var att gå upp fler gånger till SHL än vad hans lag åkte ur. Jag trodde inte att det var speciellt sannolikt med tanke på organisation, budget, ledning etc. Ack så fel jag hade. När Kents protegé Monten körde samma jargong och sa något i stil med man ska inte ta HV eller Brynäs som tränare förstod jag att vi var illa ute med en så nonchalant ledning i klubben. Fy fan vad så få kan göra med en förening :cry:

1 gillning

Jag behöver inte vara efterklok. Jag var klok nog att fatta att detta var ett misstag från första sekund Kent nämndes. Jag tror faktiskt alla i “hockeysverige” kände så.

“Hur tänkte HV där?”

7 gillningar

Samma med Montén…

2 gillningar

8 gillningar

Imorrn kommer säkert en intervju med nubben i jp där han säger “jag tänker inte avgå självmant”.

2 gillningar

Nu är det inte Nubben som ska bort först! Det måste vara den fantastiska coachen vi har i båset.
Det är ju bara ordbajseri match efter match. Ingen som helst klarhet i vad eller hur . Grinar emot, oflyt, gott gry, oförtjänt. Bara ordbajs.

2 gillningar