Tråden om: SHL

Hade kunnat passa i Fråga Olle också? :wink:

Den har ju Janne Houkko förtur på :smiling_imp:

Ja som expert på tvångsmässig gruppterapi med sexuella lekar :astonished: :blush:

Så jäkla skönt.
Världen blir bättre när den sport man gillar att titta på hamnar någon annan stans än fyran. Skidor och hockeyn med andra ord!
De kan behålla sin jävla fotboll, who cares.

Största fördelen med detta är att man slipper Jidhe.

aftonbladet.se/sportbladet/k … 6039323.ab

Wennerholm är sur över att det inte blir någon streckdramatik. Han om någon borde väl veta att det är små marginaler i ishockey, Timrå är inte uträknade än och AIK och Växjö sitter inte säkert för fem öre

Instämmer.
Wennerholm är en effektsökare och ens trovärdighet är nu null.
Ser man tabellen nedan så kan tom mina barn(5+8år) räkna ut att förutom Rögle
så är det relativt öppet upp till fast mark.
Att som med Wennerholms position skriva sånt crap bevisar på nyhets torka och desperation.
Effektsökare helt enkelt.

1 HV71 37 19 9 7 2 100-78 73
2 Skellefte 37 22 11 2 2 115-75 72
3 Linköping 37 21 13 1 2 101-91 67
4 Färjestad 37 17 10 5 5 99-75 66
5 Luleå 37 16 10 6 5 87-64 65
6 Modo 37 16 11 4 6 98-88 62
7 Brynäs 37 14 11 5 7 88-98 59
8 Frölunda 37 15 16 3 3 78-79 54
9 Växjö 37 9 18 6 4 71-89 43
10 AIK 37 10 19 3 5 78-106 41
11 Timrå 37 7 22 5 3 60-87 34
12 Rögle 37 7 23 2 5 71-116 30

Så länge det fortsätts länka hans “krönikor” och folk klickar får han ju fortsätta skriva vilken sörja han vill, för uppenbarligen läser ju folk det :wink:

Om jag förstå honom rätt så tycker han då att man lika gärna kan ta bort slutspelet?
Eller menar han att kvalserien inte är en del av säsongen?
Denna gubben har svårt att göra rätt för sig iom hans texter, det är ett under för mig att han fått jobb som journalist, eller fick han det för att han kan stava(något som resten av aftonbladet verkar ha svårt för)?

Jag köper inte Gnällig gubbes argument.
Bara för man är bäst i näst högsta serien betyder inte det att man är bättre än sämsta laget i bästa serien och de bästa lagen skall vara i bästa serien eller hur? Inte de som är äldst eller drar mest publik

Därför tycker inte jag att man skall flyttas upp eller ner direkt, man skall bevisa att man i näst bästa serien kan slå de sämsta lagen i bästa serien

Jag tycker iofs W för ovanlighetens skull har en poäng i att sämsta ska åka ner automatiskt och tvärtom. Det funkar ju så i många andra sprter så då kan det funka så i hockey också. Det bör löna sig att vinna HAS och kosta att komma sist i ES.

Janne “Smartness” Karlsson återvänder till Elitserien!
[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/rogle/article16059149.ab[/url]

Ja lycka till. Ett litet Mission Impossible uppdrag. :wink:

youtube.com/watch?v=ICAL1O_UniM

Per Åslund åker ut för vadå egentligen?

Ytterligare ett bevis på domarnivån i Elitserien. “Lipsillen” blir förbannad med all rätt men om man vill föra en dialog med domarna är det väl bäst att man gör det utan att häva ur sig massa fula ord som “lipsillen” gjort tidigare, det gör ju inte saken bättre precis snarare tvärtom

Kollisionen med Jesper Thörnberg tog värre än FBK trodde.
Rickard Wallin har en fraktur i underbenet.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 6074592.ab

Nu är det officiellt att Roger Rönnberg tar över Frölunda från och med 1 maj i år

frolundaindians.com/artikel/32533/

Får vi chansen att välja dem i slutspelet, ta den!

Vi valde istället Hajkmupparna och är livrädd för att i samma scenario
göra samma sak för att få revansch.
Får jag välja fritt så blir det Rögle och därefter Glennlunda :wink:

mrmadhawk.se/2013/january/vaxjo- … ml#comment

Enligt MrMadhawk försöker/har försökt Växjö byta till sig Åslin

AIK ikonen Dick Tärnström kastar in handduken.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 6092689.ab

Nog för att de varit borta ett tag, men tungt för AIK att tappa Huselius och nu Tärnström.